Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 

Warning: Requested record does not seem to exist.
Hodnotová orientace, materialismus a kvalita života českých studentů v závislosti na socioekonomickém statusu rodiny
Bariekzahyová, Tereza ; Hnilica, Karel (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Ve své práci jsem tedy dospěla k následujícím závěrům. Socioekonomický status rodiny určuje do značné míry typ studované střední školy - studenti gymnázií pocházejí z rodin s nejvyšším socioekonomickým statusem, žáci SOU z rodin se statusem nejnižím. S tím následně souvisí další proměnné, které jsem ve své práci zkoumala. Čím vyšší je socioekonomický status rodiny studenta, tím méně je on sám materialistický, tedy, nejvíce materialističtí jsou žáci SOU, nejméně studenti gymnázií. Materialismus je přitom v záporném vztahu se spokojeností se životem. A čím vyšší je socioekonomický status rodiny, tím jsou studenti středních škol spokojenější se svými životy, tedy, nejspokojenější jsou se svými životy studenti gymnázií, nejméně spokojeni jsou žáci SOU. Zajímavým zjištěním výzkumu je, že více než socioekonomický status rodiny má na spokojenost se životem vliv materialistická hodnotová orientace jedince. Lze tedy říci, že žáci a studenti středních škol jsou tím méně spokojeni se svými životy, čím více jsou materialističtí. Z výsledků výzkumu rovněž vyplynulo, že typ školy má i samostatné vlivy utváření materialismu studentů a zprostředkovaně tak také ovlivňuje i jejich spokojenost životem. Co se týče genderových rozdílů, výsledky ukázaly, že o něco více jsou materialističtí muži a o něco více jsou se svými životy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.