|
Úloha asistenta pedagoga v logopedické třídě MŠ
Bendová, Lucie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na úlohu asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy. Jejím cílem je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření zachytit činnosti, které asistent pedagoga v této třídě vykonává. Hlavním cílem výzkumu bylo popsat činnosti asistenta pedagoga v logopedické třídě mateřské školy při přímé podpoře žáků. Výzkumné šetření probíhalo v logopedické třídě mateřské školy. Byly zpracovány kazuistiky pěti žáků na základě analýzy dokumentů a pozorování a kategorizovány činnosti asistenta pedagoga. Bylo zjištěno, že se v logopedické třídě mateřské školy vzdělávají především žáci s narušenou komunikační schopností, která se projevuje od počátku vývoje a kromě komunikační schopnosti zasahuje další oblasti vývoje. Asistent pedagoga věnuje pozornost všem žákům ve třídě a činnosti, kterými je podporuje v zapojení do vzdělávání a všech aktivit v mateřské škole se obsahově neliší. Jeho práce se zaměřuje zejména na zajištění porozumění, orientace a zapojení žáků do každé situace. KLÍČOVÁ SLOVA Asistent pedagoga, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, narušená komunikační schopnost, mateřská škola, logopedická třída, speciální vzdělávání
|