Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 

Hudební pole jako sociologický problém: Příspěvek k hudební sociologii.
Šochman, Martin ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Duffková, Jana (oponent)
Následující teoreticky orientovaná diplomová práce z hudebně-sociologické oblasti - jež obsahuje, jak je představeno v kapitole Hudebně-sociologická zkoumání, tradičně přinejmenším dvě rozdílné discipliny: hudební sociologii na jedné straně a sociologii hudby na straně druhé -, vycházejíc z koncepcí dnes již klasických autorů, si klade za cíl představit pojem hudební pole jakožto produktivní koncept umožňující netradiční - sociologicky založenou - analýzu hudebního díla, stejně jako hudebního života (institucí, atd.) Nejprve je představeno pojetí hudební sociologie (Musiksoziologie) německého myslitele Theodora Wiesengrunda Adorna, jež se - bazírujíc na "hudebně imanentní analýze" - snaží odhalit "to společenské" (das Gesellschaftliche) v hudbě. Další část práce je věnována jinému německému sociologovi - Norbertu Eliasovi -, s cílem představit jeho mozartovskou studii vysvětlujíc ji v kontextu civilizační teorie. Jádro práce tvoří kapitola Hudební pole, jež navazuje na úvahy francouzského sociologa Pierra Bourdieu: Vyšedši z jeho pojmu sociální pole (champ social), přináší samotnou koncepci hudebního pole, stejně jako se snaží kriticky propojit zdánlivě různé přístupy představené v kapitolách předcházejících a poukázat na jejich přednosti a slabiny. Klíčová slova Hudební sociologie, sociologie...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.