Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie vlivu geometrie zastavovačů růstu trhliny na stabilitu integrálního panelu křídla pomocí metody konečných prvků
Moštěk, Daniel ; Augustin, Petr (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje posouzení vlivu čtyř rozměrových parametrů specifického typu zastavovače růstu trhliny na zlepšení únosnosti integrálního panelu křídla v tlaku metodou konečných prvků. Zlepšení únosnosti bylo zejména posuzováno z hlediska přidané hmotnosti zastavovačů růstu trhliny. Zastavovače růstu trhliny se skládají z tzv. terminálu a tzv. postranních větví. Součástí práce je rešerše problematiky ztráty stability vyztužených panelů v tlaku a přehled typů zastavovačů růstu trhliny. V praktické části práce popisuje vytvořené MKP modely zkoumaných variant a dosažené výsledky, které následně zhodnocuje. Bylo dosaženo závěru, že zkoumané parametry související s terminálem mají významný vliv na zvýšení únosnosti a jsou efektivní z hlediska přidané hmotnosti. Zkoumané parametry ovlivňující postranní větve se naopak ukázaly jako relativně málo významné a hmotnostně neefektivní.
Lávka pro pěší přes lagunu
Bezručová, Kristína ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes lagunu. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta konstrukce tvořené ocelovými oblouky a betonovým předpjatým pásem. Jedna kapitola práce je věnována ideálnímu tvaru oblouku pro různé typy zatížení. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Ansys 17.0. Jsou zohledněny stadia výstavby. Posouzený je mezní stav únosnosti a použitelnosti. Je provedena modální analýza, analýza odezvy na harmonické buzení a stabilitní výpočet. Pro posouzení betonových průřezů byl použit program MS Excel. Ocelové průřezy byly posouzeny v programu Ansys 17.0. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem.
Nelineární analýza ztráty stability spalinového potrubí
Jelínek, Jan ; Vincour, Dušan (oponent) ; Létal, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nelineární analýzou ztráty stability spalinového potrubí, které je součástí odsiřovací linky. Popisuje tvorbu zjednodušeného MKP modelu. Dále zmiňuje nastavování okrajových podmínek modelu pro několik zátěžných stavů. Tyto zátěžné stavy se odlišují upřednostněním jednoho ze zatížení jako dominantní. Následně jsou provedeny návrhy několika variant vyztužení lehkými výztuhami. Práce je zakončena srovnáním odolností proti ztrátě stability navrhovaných variant vyztužení a nevyztuženého modelu spalinového potrubí.
Lineární analýza ztráty stability spalinového potrubí
Jančík, Jan ; Klučka, Ivan (oponent) ; Naď, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice ztráty stability tenkostěnného spalinového potrubí v uhelné elektrárně. Problémem tenkostěnných konstrukcí je jejich náchylnost ke ztrátě stability vlivem mimořádných podmínek, jako je například podtlak, působení větru, sněhu a zemětřesení. Cílem je provést vhodné vyztužení tak, aby model vyhovoval požadavkům normy ČSN EN 1993-1-6. To si vyžádalo hodnocení nevyztužené verze modelu pro nalezení slabých míst a následně dalších konfigurací pro aplikaci výztuh. V práci je pro určování odolnosti spalinového potrubí vůči ztrátě stability využit především přístup lineární bifurkační analýzy vycházející z lineární analýzy, případně materiálově-nelineární analýzy. Výsledkem práce je návrh vyztužení potrubí, které na základě požadavků normy u posledního modelu vyhovuje s rezervou přibližně 20 %.
Modelování silových účinků působících na dopravní a manipulační zařízení s cílem jejich optimalizace
Šťastný, Antonín ; Hrabovský, Leopold (oponent) ; Kuľka,, Jozef (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Předložená dizertační práce se zabývá využitím moderních výpočtových a optimalizačních metod při optimalizaci nosných uzlů ocelových konstrukcí manipulačních zařízení. Cílem práce je návrh ucelené metodiky umožňující generování optimálních rozměrů již koncepčně navržených nosných uzlů ocelových konstrukcí manipulačních zařízení. Navržená metodika je tvořena souborem dílčích metod, jejichž postupná aplikace vede k optimální rozměrové konfiguraci řešeného uzlu konstrukce vzhledem ke zvolenému kritériu. V práci jsou využívány metody pro plánování experimentů, parametrické konečno-prvkové modely, moderní metody pro hodnocení tvarové stability, matematické aproximační metody a moderní optimalizační schémata založená na gradientní i heuristické bázi. Při řešení nelineární analýzy stability jsou prakticky aplikována doporučení z Eurokódu 3 pro zavádění imperfekcí do konečno-prvkového modelu. Praktická část práce je zaměřena na optimalizaci svařovaných nosníků. Princip metodiky je krok po kroku ilustrován na případové studii návrhu hmotnostně optimalizované nosné traverzy o nosnosti 20 tun. V rámci dizertační práce je navržená metodika realizována v prostředí programu Matlab, ve kterém jsou rovněž realizovány některé dílčí metody včetně aplikace matematických optimalizačních metod. Pro srovnání a vzájemnou verifikaci jsou aplikovány gradientní i heuristické metody. Strukturální výpočty jsou prováděny na parametrických konečnoprvkových modelech vytvořených v parametrickém programovacím jazyce APDL systému Ansys. Metodika řeší možnost ztráty tvarové stability tenkostěnných tlakově zatížených prvků konstrukcí pomocí automatizovaného vyhodnocení dat z nelineární analýzy stability na imperfektovaných konečno-prvkových modelech. Výstupem algoritmu je optimalizovaný návrh rozměrů konstrukce, který minimalizuje účelovou funkci a vyhovuje všem požadavkům zadaných v podobě omezujících podmínek.
Analýza poškození dopravního letounu při teroristickém útoku
Čížková, Markéta ; Jetela, Václav (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá důvody vedoucími k teroristickým útokům a stručným výčtem některých útoků na dopravní letouny. Dále se zaměřuje na letoun jako cíl teroristického útoku, zejména na drak letounu jako základní sledovanou část. Závěrem teoretické části je výčet typů leteckých konstrukcí trupu z hlediska konstrukčního řešení přenosu zatížení. Praktická část stanovuje odhad poškození vzniklého zásahem raketou s tříštivou hlavicí. Tento odhad je posléze aplikován na ilustrační případ. V následujících kapitolách je proveden výpočet kritické síly u panelu zatíženého tlakem v závislosti na různém charakteru a rozsahu poškození. Poté se práce věnuje vyhodnocení získaných výsledků, které jsou shrnuty také v závěrech práce.
Vyhodnocení vlivu geometrie na stabilitu panelu křídla pomocí metody konečných prvků
Klepiš, Daniel ; Augustin, Petr (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ztráty stability vyztuženého panelu křídla. V rámci rešeršní části práce je vytvořen přehled typů nestabilit, díky němuž je možné verifikovat jevy nastávající v celé oblasti postupného zatěžování panelu. Klasický koncept vyztužení podélnými profily je obohacen o neobvyklý druh tzv. stromečkové výztuže inspirované bionickou strukturou listu. U takto modifikovaného panelu jsou vytvořeny dva modely, ve kterých jsou měněny vybrané rozměrové parametry. Všechny varianty jsou numericky vypočteny za pomoci nelineární analýzy v programech MSC Patran/Nastran. Pro porovnání vypočtených panelů je vytvořena řada grafů zobrazujících průběh přenášené síly a procentuální navýšení maximálních přenesených sil při ztrátě stability. Vybraná varianta parametrického modelu je porovnána i z pohledu hmotnostního nárůstu. Díky tomu je možná lepší verifikace vhodného panelu pro další podrobnější analýzu.
Ztráta stability plastových vzorků vyrobených metodou 3D tisku
Seidler, Lukáš ; Horák, Marek (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešena problematika ztráty stability vzorků vyrobených 3D tiskem. Začátek je věnován rychlému seznámení s problematikou 3D tisku a jeho častými vadami. Pro zkoušení stability byly navrženy testovací série, jejichž teoretické hodnoty kritických sil byly spočítány analytickými metodami a taktéž pomocí MKP. Teoretické hodnoty byly následně ověřovány zkouškami v trhacím stroji LabTest 6.500 a vyhodnocovány na základě normy. Z výsledků je patrné, že při výpočtu ztráty stability je teoretická hodnota kritické síly vždy vyšší než hodnota skutečná. Rozdíly jsou v závěru znázorněny několika grafy.
Analýza poškození dopravního letounu při teroristickém útoku
Čížková, Markéta ; Jetela, Václav (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá důvody vedoucími k teroristickým útokům a stručným výčtem některých útoků na dopravní letouny. Dále se zaměřuje na letoun jako cíl teroristického útoku, zejména na drak letounu jako základní sledovanou část. Závěrem teoretické části je výčet typů leteckých konstrukcí trupu z hlediska konstrukčního řešení přenosu zatížení. Praktická část stanovuje odhad poškození vzniklého zásahem raketou s tříštivou hlavicí. Tento odhad je posléze aplikován na ilustrační případ. V následujících kapitolách je proveden výpočet kritické síly u panelu zatíženého tlakem v závislosti na různém charakteru a rozsahu poškození. Poté se práce věnuje vyhodnocení získaných výsledků, které jsou shrnuty také v závěrech práce.
Lávka pro pěší přes lagunu
Bezručová, Kristína ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes lagunu. Byly vypracovány tři varianty přemostění. Pro posouzení byla vybrána varianta konstrukce tvořené ocelovými oblouky a betonovým předpjatým pásem. Jedna kapitola práce je věnována ideálnímu tvaru oblouku pro různé typy zatížení. Výpočet účinků zatížení je provedený v programu Ansys 17.0. Jsou zohledněny stadia výstavby. Posouzený je mezní stav únosnosti a použitelnosti. Je provedena modální analýza, analýza odezvy na harmonické buzení a stabilitní výpočet. Pro posouzení betonových průřezů byl použit program MS Excel. Ocelové průřezy byly posouzeny v programu Ansys 17.0. Návrh a posouzení bylo provedeno dle evropských norem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.