Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Investigation of cross-country differences in student performance in standardized tests: the role of modern and traditional teaching methods
Ptáčníková, Marie ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Jaké metody výuky ve třídě jsou nejúčinnější, aby se zlepšily výsledky žáků, je velmi diskutované téma. O dopadu napříč zeměmi je však známo málo a literatura poskytuje nejasné závěry. V této práci rozšiřujeme portfolio zemí a analyzujeme roli moderních a tradičních výukových metod na výsledky žáků ve standardizovaných testech ve 43 zemích. Naše analýza se provádí ve dvou krocích a je typickým příkladem hierarchického lineárního modelování (HLM). V prvním kroku provedeme metodu fixního efektu žáka, abychom zohlednili většinu problémů s nenáhodným rozdělením žáků do škol a tříd. Identifikujeme pozitivní, negativní nebo žádný vliv moderních či tradičních výukových metod na výsledky žáků v daných zemích. Tato zjištění jsou neocenitelné pro tvůrce politik, jelikož naznačují, že neexistuje jeden univerzální přístup k moderním nebo tradičním metodám výuky za účelem zlepšení výsledků žáků. Jelikož je pozorována velká variace mezi zeměmi, pokračujeme dále a zkoumáme, jaké charakteristiky zemí by mohly vysvětlit mezinárodní rozdíly. Bayesiánská metoda průměrování modelů (BMA) asistuje s modelovou nejistotou a výběrem konkrétních proměnných. Naše zjištění naznačují, že kultura v dané zemi, přesněji řečeno kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě a vztah k budoucnosti, která popisuje rigiditu země v chování a...
Inovativní metody výuky vybraných slovních druhů na 1. stupni ZŠ
BUBLÍKOVÁ, Hana
Teoretická část diplomové práce shrnuje pojetí teorie slovních druhů z několika odborných příruček o české mluvnici. Zabývá se i oblastí Jazyk a jazyková komunikace v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V této části se také blíže seznamujeme s termíny metody výuky, tradiční metody výuky a inovativní metody výuky. V praktické části se nacházejí již zpracované inovativní metody výuky vybraných slovních druhů na prvním stupni základní školy a jejich praktické ověření. Je zde také popsáno rozvržení učiva českého jazyka na prvním stupni základní školy a ztvárnění učiva slovních druhů ve vybraných učebnicích.
Moderní vyučovací metody ve výuce ekonomických předmětů
Maxa, Radek ; Rotport, Miloslav (vedoucí práce) ; Asztalos, Ondřej (oponent) ; Paseková, Marie (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je komplexní zhodnocení praktické využitelnosti a míry účinnosti moderních zejména aktivizujících metod výuky ekonomických předmětů při naplňování RVP Ekonomika a podnikání a RVP Obchodní akademie v porovnání s tradičními metodami. K dosažení tohoto cíle vedlo systematické objasnění a zhodnocení klíčových prvků volby adekvátních metod výuky, prezentování a vzájemné srovnání dílčích klasických, aktivizujících a komplexních výukových metod. Vybrané moderní aktivizující metody jsou detailně popsány včetně postupu a příkladů jejich aplikace ve výuce okruhu Managementu na středních odborných školách. Současný stav ve využívání metod výuky učiteli ekonomických předmětů na vybraných středních odborných školách byl zmapován a zhodnocen prostřednictvím kvantitativních (strukturované dotazování žáků a učitelů) i kvalitativních (řízený rozhovor s učiteli ekonomických předmětů na vybraných školách, testování žáků -- pretest a posttest) metod empirického pedagogického výzkumu a realizací experimentální výuky. Výsledky analýzy využitelnosti a efektivity moderních aktivizujících metod v naplňování vzdělávacích cílů ekonomického vzdělávání na středních odborných školách byly shrnuty do podoby SWOT analýzy. Práce mimo jiné rozebírá a hodnotí bariéry v aplikaci moderních metod výuky, do jaké míry tyto metody přispívají k budování žádoucích kompetencí žáků a zejména pak tzv. měkkých dovedností žáků, ověřuje účinnost učebnice Managementu opírající se o moderní aktivizující metody při naplňování vzdělávacích cílů. Disertační práce poskytuje výstupy pro vedení středních škol realizujících zejména RVP obchodní akademie a RVP Ekonomika a podnikání, které se mohou stát vodítkem, stimulem pro změnu metod a forem výuky, nutného posunu zájmu škol od tradičních metod k moderním aktivizujícím. Může se stát pomůckou a inspirací pro každého učitele ekonomických předmětů při osvojení a následném zavádění moderních aktivizujících metod výuky. Oprávněnost a potřebnost jejich zařazení do výuky ekonomických předmětů v mnohem širším měřítku než jak je tomu v současnosti potvrzují závěry této disertační práce ve shodě s diskutovanými obdobnými výzkumy a experimenty. Nabízí praktická doporučení a postřehy, jak by měl učitel ekonomických předmětů na středních odborných školách postupovat při zavádění moderních aktivizujících metod. Zvolené výzkumné postupy a metody poskytly poměrně velké množství dat, jejichž zpracování umožnilo získat hlubší náhled na roli, účinnost a aplikovatelnost moderních aktivizujících metod výuky v prostředí současného středního ekonomického vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.