Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jeřábová kočka mostového regálového jeřábu nosnosti 30t
Kolegar, Vojtěch ; Bartušek, Filip (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem jeřábové kočky mostového regálového jeřábu s nosností 30 000 kg určenému pro manipulaci s ocelovými svitky. Práce je členěna na několik hlavních kapitol. Úvodní kapitola je věnována stručné rešerši a definici mostových jeřábů. První z hlavních částí práce je věnována funkčnímu návrhu a výpočtu základních parametrů zdvihu, která je navázána volbou a kontrolou dílčích komponent zdvihového mechanismu. Ve druhé hlavní části se práce zabývá návrhem a popisem konstrukce horního otočného rámu jeřábové kočky, sloupu pevného vedení a uchopovacího mechanismu. Po rozboru konstrukce těchto celků následuje stanovení několika druhů zatížení, kterým jsou tyto celky vystaveny, a to včetně součinitelů zatížení potřebných pro správné dimenzování jejich konstrukce. Poslední hlavní kapitolou je statická pevnostní analýza výše zmíněných částí mostového regálového jeřábu. Je proveden popis postupu tvorby výpočtového modelu, scénářů zatěžovacích stavů a celá kapitola je zakončena vyhodnocením zjištěných výsledků statické pevnostní analýzy. Výstupem práce jsou výpočtová zpráva zdvihové ústrojí a jeho komponent, pevnostní výpočet horního otočného rámu kočky, sloupu pevného vedení a uchopovacího mechanismu. Dalším výstupem je výkresová dokumentace sestavy zdvihového ústrojí jeřábové kočky, výkres svařovací sestavy uchopovacího mechanismu a sestava horního otočného rámu se sloupem pevného vedení a uchopovacím mechanismem.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 16 t
Kolegar, Vojtěch ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 16 000 kg. Úvodní část je věnována kritické rešerši již existujících obdobných řešení s následnou volbou vhodné koncepce. Hlavní část je tvořena výpočtem základních parametrů zdvihu, na které navazuje volba jednotlivých částí mechanismu jako je ocelové lano, vodící a vyrovnávací kladka a kladnice s hákem. Dále je provedena volba a kontrola lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a brzdy. Poslední část je věnována volbě a kontrole ložiska, ložiskového tělesa, pera výstupního hřídele převodovky, čepu a návrhu svarů pro spojení čepu s lanovým bubnem. Výstupem této bakalářské práce je zhotovení výkresové dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.
Optimalizace nástroje pro děrování klecí valivých ložisek
Matail, Petr ; Jopek, Miroslav (oponent) ; Peterková, Eva (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na analýzu příčin praskání střižníku pro stříhání kapes klecí soudečkových ložisek a návrh nového konstrukčního řešení změnou tvaru funkční části střižníku. Bylo navrženo několik variant zaoblení střižné hrany a zkosení čela střižníku. Současný stav i navržené varianty byly analyzovány pomocí simulací v programu Simufact Forming. Varianty byly porovnávány pomocí průběhu střižné síly, efektivní napjatosti a kontaktního napětí na střižníku a efektivního plastického přetvoření polotovaru. Dle uvedených kritérií byla vybrána jako nejlepší varianta se zaoblením střižné hrany 0,7 mm a zkosením čela střižníku 10°.
Deformační analýza uložení hlavní hřídele větrné elektrárny
Doležel, Miroslav ; Pokorný, Jan (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozložením zatížení v soudečkových ložiscích hlavní hřídele větrné elektrárny. Na konkrétní geometrii je zkoumán vliv hřídele a ložiskových domků jakožto poddajných těles. Při řešení je využito numerické výpočtové modelování metodou konečných prvků. Problém je řešen na několika úrovních modelů. Výsledky z těchto analýz jsou porovnány s řešením získaným pomocí softwaru Mesys. Výsledky ukazují, že největší vliv na rozložení zatížení ve vnitřní geometrii ložiska má uvažování poddajného domku. Rozložení zatížení je také závislé na směru působení radiální zátěžné síly. Nejkomplexnější modely odhalují problém se vzájemným ovlivňováním ložisek a jsou závislé na koeficientu tření ve vnitřní geometrii ložisek. Znalost rozložení zatížení přispívá k návrhu spolehlivějších valivých ložisek.
Zdvihový mechanismus mostového jeřábu 16 t
Kolegar, Vojtěch ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci je řešen návrh zdvihového mechanismu jeřábové kočky mostového jeřábu o jmenovité nosnosti 16 000 kg. Úvodní část je věnována kritické rešerši již existujících obdobných řešení s následnou volbou vhodné koncepce. Hlavní část je tvořena výpočtem základních parametrů zdvihu, na které navazuje volba jednotlivých částí mechanismu jako je ocelové lano, vodící a vyrovnávací kladka a kladnice s hákem. Dále je provedena volba a kontrola lanového bubnu, elektromotoru, převodovky a brzdy. Poslední část je věnována volbě a kontrole ložiska, ložiskového tělesa, pera výstupního hřídele převodovky, čepu a návrhu svarů pro spojení čepu s lanovým bubnem. Výstupem této bakalářské práce je zhotovení výkresové dokumentace celkové sestavy zdvihového mechanismu a svařovací podsestavy lanového bubnu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.