Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autenticita v perspektivě uživatelů sociální sítě BeReal
Tabačíková, Kristýna ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce Autenticita v perspektivě uživatelů sociální sítě BeReal se zabývá pojetím autenticity a jeho vnímáním u uživatelů sociální sítě BeReal. Zaměřuje se také na projev identity a sebeprezentace v prostředí této platformy a zkoumá motivace, které účastníky výzkumu vedou k používání BeReal. Teoretická část práce pojednává o konceptech autenticity, identity, sebeprezentace a sdílení každodennosti, které tvoří kontextuální rámec pro výzkum. Teoretická východiska se opírají o kategorizaci autenticity George E. Newmana, dramaturgickou analýzu Ervinga Goffmana, exhibicionistické pojetí sebeprezentace a sociální fotografii. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak si uživatelé BeReal pojem autenticita vykládají, jak se pro ně projevuje a co pro ně znamená. K tomuto účelu byly použity polostrukturované hloubkové rozhovory, které byly následně analyzovány metodou tematické analýzy. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že autenticita nemá pro uživatele BeReal zásadní význam a platformu využívají především kvůli udržování sociálních kontaktů. Respondenti spojovali pojem autenticity s aspekty obyčejnosti a neestetiky, případně s vyjádřením osobního vnitřního naladění. Dále bylo odhaleno, že účastníci výzkumu přikládají velkou důležitost tomu, jak se prezentují před svou uživatelskou komunitou v prostředí BeReal a...
Současný sociální dokument ve fotografii
Zemanová, Kateřina ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Praktická bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat, jak žijí prodejci Nového Prostoru mimo svoje prodejní místo, jaké jsou jejich zvyky, jak to vypadá u nich doma a čím žijí. Jejich příběhy, které popisují mé ručně psané deníkové zápisky, připomínají, že v meziprostoru na ulici se může ocitnout každý, a boří tak předsudky, které o lidech bez domova ve společnosti kolují. Teoretická část bakalářská práce pak sociální dokument vymezuje a rozděluje přístupy jednotlivých fotografů k dokumentární fotografii se zaměřením na komunikaci s fotografovaným objektem.
Dokumentární fotografie: Život s Alzheimerovou chorobou
Arltová, Martina ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na život Domova se zvláštním režimem v Břevnici pro klienty s Alzheimerovou chorobou a jinými typy demencí v průběhu jednoho roku, zaznamenaný pomocí dokumentární fotografie. Zařízení sídlí v malé vesnici na Havlíčkobrodsku. Žije v něm okolo dvaceti klientů v různých stupních demence a Alzheimerovy choroby. Stará se o ně tým pečovatelek doplněný o aktivizační pracovnici. Teoretická část práce se zabývá vývojem a etickými otázkami sociální fotografie, do které dokument z prostředí ústavu spadá. Představuje vybrané světové a české autory sociálního dokumentu. V další kapitole práce klade otázku, za jakých podmínek je fotografování duševně nemocných etické. Nakonec se zabývá využitím fotografie v souvislosti s mentálními poruchami. Popisuje tvorbu fotografů, trpících duševním onemocněním, využití fotografie při diagnostice pacientů v psychiatrické léčebně a fotografii jako metodu arteterapie. Hlavní, praktickou část práce představuje fotokniha. Obsahuje soubor dokumentárních fotografií, které zobrazují život klientů a personálu v Domově se zvláštním režimem. Tyto fotografie jsou doplněny o snímky, které pořídil jeden z břevnických seniorů.
Sociální fotografie v meziválečném Československu
DUŠKOVÁ, Diana
Bakalářská práce se zabývá československou sociální fotografií v meziválečném období. Na tento žánr je zde nahlíženo z širšího hlediska a je představován ve světovém kontextu. Práce sleduje klíčové momenty rozvoje tohoto fotografického stylu, ke kterým se bezpochyby řadí i samotná historie dokumentární a reportážní fotografie. V textu jsou dále rozebírány vlivy zahraničních umělců, obrazová periodika či výstavy týkající se sociální fotografie. Tyto aspekty jsou posuzovány v politickém a sociálním kontextu doby, který je pro tento žánr tak podstatný. Důležitou osobností pro mou práci je Lubomír Linhart a jeho kniha Sociální fotografie, kde se pokouší definovat tento fotografický styl.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.