|
Návrh severního sjezdu z VRT do stanice Světlá nad Sázavou
Dvořák, Matěj ; Janoušek, Jan (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního, mimoúrovňového , optimalizovaného severního sjezdu z VRT Praha - Brno - Břeclav do stanice Světlá nad Sázavou, která bude mimo jiné sloužit jako dočasné ukončení VRT do doby dokončení výstavby navazující části VRT přes Vysočinu. Pro návrh jsou uvažovány rychlosti 160 a 200 km/h. Součástí je i výšková a směrová optimalizace hlavní trasy mezi km 95,3 - 102,3. Odbočení z VRT je navrženo ve dvou variantách v km 95,9 a v km 98,5 bez použití tunelů v trase sjezdu. Na závěr je provedeno vzájemné porovnání navržených variant.
|
|
Návrh severního sjezdu z VRT do Hranic na Moravě
Gelová, Zuzana ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout sjezd z RS1 VRT Bohumín – Přerov do železniční stanice Hranice na Moravě na rychlost 160 km/h. Návrh je zpracován se snahou minimalizovat zábory a minimalizovat inženýrské objekty. Dalším cílem je navrhnout dvojici kolejových spojek na VRT. Součástí diplomové práce je návrh železničního spodku, železničního svršku a odvodnění trati.
|
| |
| |
| |
|
Vliv nadmořské výšky na regeneraci organismu v alpském lyžování - přehledová studie
Štanglerová, Magdaléna ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Souvislosti Trénink ve vysoké nadmořské výšce historicky v přírodních podmínkách nově v uměle vytvořeném hypoxickém prostředí je dlouhodobě využívanou metodou pro zvýšení fyzické výkonnosti u celé řady především vytrvalostních sportů. Pro alpské lyžování probíhající přirozeně ve vyšších nadmořských výškách je právě dlouhodobé vystavení výškové hypoxii a nízké okolní teplotě specifické. Nicméně i zde jsou stále ještě neobjasněny některé účinky tohoto specifického zatěžování na lidský organismus sportovců. Cíle Cílem této diplomové práce je shrnutí výsledků studií zabývajících se tématem hypoxického tréninku u alpských lyžařů a jeho účinkem na vybrané fyziologické ukazatele. Metody a design Práce je realizována jako přehledová studie v souladu s doporučeními Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analyses (PRISMA). Pro získání relevantních zdrojů byly použity čtyři elektronická databáze - Web of Science (WoS), PubMed, Scopus a SPORTDiscus pomocí databáze EBSCO. Výsledky Celkově bylo vyhledáno 234 potencionálních publikací, z nichž do finálního přehledu bylo použito 15 studií zahrnujících data celkem 294 probandů převážně elitních alpských lyžařů. Sedm studií využilo metodu normobarické hypoxie a osm studií probíhalo v přírodních podmínkách. Pět studií sledovalo akutní efekt, čtyři...
|
|
Návrh sjezdu z VRT Vysočina do Jihlavy
Hrdlička, Šimon ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nového dvoukolejného sjezdu z vysokorychlostní trati (VRT) Vysočina od Prahy do Jihlavy a z Jihlavy do Brna na maximální rychlost 160 km/h. Součástí práce je také zapojení do stávající železniční trati Havlíčkův Brod – Jihlava. Návrh je zpracován se snahou minimalizovat ekonomické náklady a zásahy do krajiny.
|
| |
|
Komparativní analýza záběru vpřed na slalomovém, sjezdovém a rychlostním kajaku
Máder, Tomáš ; Kračmar, Bronislav (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Komparativní analýza záběru vpřed na slalomovém, sjezdovém a rychlostním kajaku Cíle: Cílem práce je porovnat záběr vpřed na slalomovém, sjezdovém a rychlostním kajaku. Metody: K porovnání jsme použili elektromyografické měření, které jsme synchronizovali s videozáznamem. Výsledky: Výsledky této práce nám ukazují, že nejvíce rozdílů je u záběru vpřed, podle timingu nástupů aktivace námi vybraných svalů, mezi rychlostním a slalomovým kajakem. Klíčová slova: Elektromyografie, záběr vpřed, slalom, sjezd, rychlostní kanoistika
|
|
Návrh severního sjezdu z VRT do Hranic na Moravě
Gelová, Zuzana ; Janoušek, Jan (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout sjezd z RS1 VRT Bohumín – Přerov do železniční stanice Hranice na Moravě na rychlost 160 km/h. Návrh je zpracován se snahou minimalizovat zábory a minimalizovat inženýrské objekty. Dalším cílem je navrhnout dvojici kolejových spojek na VRT. Součástí diplomové práce je návrh železničního spodku, železničního svršku a odvodnění trati.
|