|
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.
|
|
Svařování rámu jízdního kola z titanové slitiny
Richter, Tomáš ; Kandus, Bohumil (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá svařováním rámu jízdního kola z titanové slitiny. První část je zaměřena na samotné jízdní kolo. Jsou zde rozebrány typy kol, materiály, ze kterých se rámy vyrábí a vliv některých rozměrů na jízdní vlastnosti. Další kapitola je věnována titanu. Tato kapitola popisuje vlastnosti titanu a jeho slitin používaných na rámy. Dále je popsána metoda TIG, kterou se titan nejčastěji svařuje. Tato metoda je zde zmíněna obecně i konkrétně pro svařování titanu. Poslední část je věnována technologii výroby rámu kola.
|
| |
|
Napjatostní a pevnostní analýza rámu jízdního kola a stanovení poddajnosti ve vybraných místech konstrukce.
Prášil, Jiří ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést napěťově deformační analýzu konstrukce rámu jízdního kola za přístupů prosté pružnosti. Musel jsem nejdříve toto úlohu převést z prostorové úlohy na rovinnou a dále zjednodušit tak, aby splňovala prutové předpoklady. V této práci jsem se hlavně zaměřil na statickou bezpečnost konstrukce. Bezpečnost jsem vypočítal pro dva zatěžovací módy. První, když cyklista jede bez šlapání a druhý, když cyklista jede do kopce ve stoje. Při výpočtech jsem použil matematických softwarů jako je Mathcad 14 či Maple 12 ale také modelovacích softwarů především Autocad, pro určení přesných vzdáleností. Matematickou analýzu jsem zkontroloval s výsledky z programu ANSYS.
|
| |
|
Využití kompozitních materiálů a lehkých slitin pro výrobu rámů jízdních kol
Pernica, Jakub
Bakalářská práce je zaměřena na konstrukční materiály, které se používají pro výrobu rámů jízdních kol. Každý konstrukční materiál má rozdílné vlastnosti, které ovlivňují technologii výroby a finální vlastnosti rámu kola. V bakalářské práci jsou popsány moderní i nově představené technologie, především v oblasti zpracování slitin hliníku a uhlíkových kompozitů. U klasických materiálů, jako jsou slitiny hliníku, titanu, nebo oceli, hraje velkou roli pro výslednou pevnost tepelné zpracování po svaření rámu. Důležitou částí této práce je porovnání mechanických vlastností jednotlivých materiálů vůči dnes velmi používaným uhlíkovým kompozitům. Uhlíkové kompozity nabízejí jedinečné možnosti pro optimální dimenzaci profilů rámových trubek. Tím je možné dosáhnout lehkého a přitom velmi tuhého rámu.
|
| |
|
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.
|
|
Svařování rámu jízdního kola z titanové slitiny
Richter, Tomáš ; Kandus, Bohumil (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá svařováním rámu jízdního kola z titanové slitiny. První část je zaměřena na samotné jízdní kolo. Jsou zde rozebrány typy kol, materiály, ze kterých se rámy vyrábí a vliv některých rozměrů na jízdní vlastnosti. Další kapitola je věnována titanu. Tato kapitola popisuje vlastnosti titanu a jeho slitin používaných na rámy. Dále je popsána metoda TIG, kterou se titan nejčastěji svařuje. Tato metoda je zde zmíněna obecně i konkrétně pro svařování titanu. Poslední část je věnována technologii výroby rámu kola.
|
|
Napjatostní a pevnostní analýza rámu jízdního kola a stanovení poddajnosti ve vybraných místech konstrukce.
Prášil, Jiří ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést napěťově deformační analýzu konstrukce rámu jízdního kola za přístupů prosté pružnosti. Musel jsem nejdříve toto úlohu převést z prostorové úlohy na rovinnou a dále zjednodušit tak, aby splňovala prutové předpoklady. V této práci jsem se hlavně zaměřil na statickou bezpečnost konstrukce. Bezpečnost jsem vypočítal pro dva zatěžovací módy. První, když cyklista jede bez šlapání a druhý, když cyklista jede do kopce ve stoje. Při výpočtech jsem použil matematických softwarů jako je Mathcad 14 či Maple 12 ale také modelovacích softwarů především Autocad, pro určení přesných vzdáleností. Matematickou analýzu jsem zkontroloval s výsledky z programu ANSYS.
|