Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudebně činné partnerky významných skladatelů
Chvalová, Viola ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
V této práci shrnuji osobní a profesní profil výběru hudebně činných žen, které žily po boku významných skladatelů. Jedná se o šest umělkyň od baroka po 20. století. V každé kapitole se středem mého zájmu stal jiný prvek jejich života. Leckdy se vzhledem k malému množství spolehlivých zdrojů informací (zejména pokud jde o dobu barokní) jedná pouze o shrnutí hypotéz, někde se zaměřuji více na profesní stránku osobnosti, někde naopak na osobní a rodinné záležitosti. Práce se zabývá úseky hudební historie, se kterými není širší veřejnost natolik obeznámena, a které si dle mého názoru zasluhují být v povědomí. Zaměřuji se na virtuózní cembalistku 17. století Marii-Rose Dubois, která po boku manžela J. B. Forquerayho působila na pódiích jako koncertní umělkyně, dále na zpěvačku a významnou tvůrkyni Bachových manuskriptů Annu Magdalenu Bachovou, vynikající zpěvačku období klasického slohu Josefínu Duškovou, manželku českého skladatele F. X. Duška. Zabývám se také harfenistkou a skladatelkou Sophií Corri-Dussek, manželkou hudebního bohéma J. L. Dusíka, nejvýznamnější klavíristkou 19. století Clarou Schumannovou a operní pěvkyní Bertou Lautererovou, partnerkou českého skladatele J. B. Foerstera. Žen, o kterých bych ráda napsala, je samozřejmě mnohem více, pro svou práci jsem ale nakonec zvolila těchto šest...
Spektrální analýza historických klavírů
Pokorný, Marek ; Indrák, Michal (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na spektrální analýzu historických klavírů s cílem identifikovat a porovnat jejich akustické a spektrální charakteristiky. V rámci práce byly analyzovány tři exempláře klavírů, včetně významného klavíru Leoše Janáčka. Analýza byla provedena na základě změřených vzorků klavírů pomocí Fourierovy transformace v prostředí MATLAB, s důrazem na spektrální parametry, jako jsou těžiště, plochost, šikmost, ostrost a drsnost spektra a na vizuální reprezentaci spektra v čase -- spektrogramu. Dle výsledků spektrální analýzy byly interpretovány a hodnoceny rozdíly v barvě (témbru) klavírů a jejich pravděpodobné příčiny. Teoretická část práce poskytuje stručný přehled o historii a konstrukci klavíru, vysvětluje použité spektrální deskriptory, zkoumá vlastnosti hudebních tónů a vliv psychoakustiky na vnímání výšky a barvy tónu.
Analýza časově proměnného spektra klavírů
Smělý, Pavel ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na problematiku analýzy časově proměnného spektra klavírů. Počátek práce pojednává o postupném vývoji klavíru se zaměřením na zvukovou barvu a konstrukci a podrobně rozebírá jednotlivé jeho části a jejich vliv na zvukové spektrum. Teoretická část se také zaměřuje na problematiku harmonické analýzy jak v hudebním pojetí zvukové barvy, tak využitím matematických metod zpracování signálů, které tuto analýzu umožňují. Další část se zabývá již praktickými úkoly práce jako je popis aplikace a funkcí vytvořených v prostředí MATLAB pro zkoumání časově proměnného spektra tónů, popisem metody a postupu snímání a měření tří koncertních klavírů. Práce také rozebírá, na praktických ukázkách dokládá a mezi měřenými klavíry porovnává nejdůležitější akustické jevy, které v nástroji při tvorbě tónů vznikají, popisuje zvukovou barvu jednotlivých nástrojů a udává doporučení.
Analýza a srovnání spekter u různých modelů klavírů
Peloušek, Tomáš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na problematiku analýzy časově proměnného spektra klavíru. V úvodu pojednává o postupném vývoji klavíru se zaměřením na konstrukci a zvukovou barvu a podrobně rozebírá vliv jednotlivých částí nástroje na zvukovou barvu. Následující část se zaměřuje zejména na téma spektrální analýzy v hudebním pojetí zvukové barvy. V další části je popsán průběh měření konkrétních hudebních nástrojů u výrobce v bezodrazové komoře. Následují použité metody a výpočty a v závěru práce komentuje výsledky analýzy souboru získaných vzorků.
Audio synthesizer in FPGA chip
Tomko, Jakub ; Pristach, Marián (oponent) ; Bohrn, Marek (vedoucí práce)
This thesis analyses methods of sound synthesis. Advantages and disadvantages of application of individual methods in music synthetizers are evaluated. Based on piano sound analysis, the suitable method for synthesizer's design is chosen. Synthesizer has been implemented in FPGA of Spartan-3 Development Board.
Analýza vlivu tvrdosti a úpravy kladívka u klavíru na sílu a spetrum signálu
Mikulášková, Aneta ; Musil, Jaroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou časově proměnného spektra zvuku pianin řady 125 a M 110 značky PETROF a vlivem intonace na toto spektrum. Rozebírá závislost vyšších harmonických složek nástroje na třech dynamikách úhozu automatické úderné lavice za použití různě intonovaných kladívek. Pozoruje vliv dynamiky úhozu a intonace na průběh tónu v jeho časové i frekvenční rovině a sílu tohoto tónu. Dále práce popisuje způsob měření a nahrávání pořízených vzorků tónů a jejich následné zpracování a zobrazení pomocí analýzy v aplikaci vytvořené ve vývojovém prostředí MATLAB.
Design digitálního klavíru
Sikora, Halina ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design digitálního klavíru. Tento stále více oblíbený hudební nástroj poskytuje možnosti, které nenabízí akustický klavír (možnost výstupu zvuku do sluchátek, využití samplových knihoven, nahrávání, jednoduché použití not v digitální podobě apod.). Po technické stránce se snaží přiblížit kvalitám klasických nástrojů, zejména v samotné odezvě nástroje a kvalitě zvuku. Cílem bylo navrhnout design, který by se výrazně odlišoval od stávajícího velmi konzervativního vzhledu, ale nebyl by příliš extravagantní. Práce je zaměřená především na designérské aspekty, s důrazem na ergonomii a nástinem technické řešení návrhu.
Automatické skládaní klasické hudby
Majer, Marek ; Černocký, Jan (oponent) ; Beneš, Karel (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o používání rekurentních neuronových sítí pro vytváření klasické klavírní hudby. Jsou zde popsány jednotlivé možnosti nastavení modelu, způsob práce s daty a výsledky získané ze studia rekurentních neuronových sítí.
Algorithmic Accompaniment Composition
Vinš, Jakub ; Hradiš, Michal (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
This thesis deals with problems of computer music, especially with generating accompaniment to an existing song in MIDI format by means of artificial neural networks. Existing methods of algorithmic music composition are presented in the beginning. Followed by problems and their solutions connected with the conversion of MIDI files to matrices, which are suitable as an input for neural network and their inverse transformation. Subsequently are proposed, created, optimized and evaluated models which generate saxophone and piano accompaniment by means of feedforward and recurrent neural network. At the end model generates accompaniment to my own song as a form of a test.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.