Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Panorámovaní zdroje zvuku v nestandardních reproduktorových topologiích
Doležel, Roman ; Balík, Miroslav (oponent) ; Orlovský, Kristián (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na panorámování zvukového zdroje v dvourozměrném prostoru. V první části je pospáno vnímání zvuku lidským sluchovým orgánem a prostorové slyšení člověka. Další kapitola se věnuje běžně používaným metodám panorámování VBAP a ambisonii a nové metodě DBAP, která je hlavním předmětem této práce. Všechny metody jsou vysvětleny na základě teoretických poznatků. Ve třetí části se práce věnuje poznatkům o amplitudové metodě DBAP, které byly získány na základě simulací v prostředí Matlab pro různé reproduktorové topologie. Poslední část se věnuje srovnání metod DBAP a VBAP na základě poslechových testů.
3D Audio standardy v prostředí domácího kina
Kováč, Daniel ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá objektově založeným zvukem. Je zde popsán rozdíl mezi kanálově a objektově založeným zvukem a vývoj tohoto zvuku do dnešní podoby. Následně jsou popsány formáty, které pracují s objekty, a ty jsou porovnány mezi sebou. Je zde specifikovaný formát MPEG-3D Audio, který je dnes standardem, a uveden způsob polohování virtuálního zdroje zvuku technikou vektorově amplitudového panorámování založeného na vektorech. Dále je zde popsáno, jakým způsobem byl sestaven kodér a dekodér, podporující reproduktorové konfigurace 5.1.2, 5.1.4 a 7.1.4, podle specifikace standardu MPEG-H 3D Audio. V poslední řadě se práce zabývá problémem při panoramování objektového zvuku na standardní konfigurace a je zde také zmínka o poslechovém testu.
Simulations of auditory space and azimuth&distance of sound source, for multichannel sound systems
Orlovský, Kristián ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is aimed at simulation of auditory space. It describes the most frequently used panning method: Vector Base Amplitude Panning. Also is focused on image source method, which allows computing the parameters of direct sound wave and reflections in rectangular room. This method is compared with ray–tracing method, which is also often used. It deals with the matter of the frequency – dependent absorption of materials in reflection of the sound wave against the wall. On the basis of these information two applications were designed in MATLAB development environment. The first one allows the simulation of auditory space. The other one is the application for sound source panning by its azimuth and distance.
Sound panning in multichannel sound systems
Orlovský, Kristián ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is aimed at simulation of auditory space. The first part is based on theoretical information and explains two of the most frequently used sound panning methods: Vector Base Amplitude Panning and Ambisonics. It shows the ways for sound panning by these methods. In next step are methods compared based on theoretical information and simulations in Matlab environment and one most suitable method is chosen for using in second part. This part describes image source method which enables parameters computation of direct sound wave and optional number of early reflections in rectangular room. Also is focused on problem of frequency dependent reflections. In conclusion it offer knowledge obtained by simulation of different auditory spaces with different topology.
Simulace pohybu zdroje zvuku pro vícekanálovou reproduktorovou topologii
Dvořák, Petr ; Kurc, David (oponent) ; Orlovský, Kristián (vedoucí práce)
Tato práce popisuje simulaci pohybu virtuálního zdroje zvuku v prostoru s více reproduktory. Zabývá se zejména studiem a následnou implementací jevů nutných k simulaci pohybu virtuálního zdroje zvuku. Teoretická část práce se tedy zabývá uvedením a následným popisem těchto jevů. Jedná se zejména o popis panoramování zvuku a popis Dopplerova jevu. V následné praktické části práce jsou již popsané jevy aplikovány v programovém prostředí Matlab. Ve vytvořeném rozhraní je poté možné volit parametry simulace jako trajektorie pohybu virtuálního zdroje zvuku, počet bodů trajektorie atd. Pro zvolené referenční nastavení simulace jsou poté provedeny analýzy vzniklého signálu.
3D Audio standardy v prostředí domácího kina
Kováč, Daniel ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá objektově založeným zvukem. Je zde popsán rozdíl mezi kanálově a objektově založeným zvukem a vývoj tohoto zvuku do dnešní podoby. Následně jsou popsány formáty, které pracují s objekty, a ty jsou porovnány mezi sebou. Je zde specifikovaný formát MPEG-3D Audio, který je dnes standardem, a uveden způsob polohování virtuálního zdroje zvuku technikou vektorově amplitudového panorámování založeného na vektorech. Dále je zde popsáno, jakým způsobem byl sestaven kodér a dekodér, podporující reproduktorové konfigurace 5.1.2, 5.1.4 a 7.1.4, podle specifikace standardu MPEG-H 3D Audio. V poslední řadě se práce zabývá problémem při panoramování objektového zvuku na standardní konfigurace a je zde také zmínka o poslechovém testu.
Panorámovaní zdroje zvuku v nestandardních reproduktorových topologiích
Doležel, Roman ; Balík, Miroslav (oponent) ; Orlovský, Kristián (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na panorámování zvukového zdroje v dvourozměrném prostoru. V první části je pospáno vnímání zvuku lidským sluchovým orgánem a prostorové slyšení člověka. Další kapitola se věnuje běžně používaným metodám panorámování VBAP a ambisonii a nové metodě DBAP, která je hlavním předmětem této práce. Všechny metody jsou vysvětleny na základě teoretických poznatků. Ve třetí části se práce věnuje poznatkům o amplitudové metodě DBAP, které byly získány na základě simulací v prostředí Matlab pro různé reproduktorové topologie. Poslední část se věnuje srovnání metod DBAP a VBAP na základě poslechových testů.
Sound panning in multichannel sound systems
Orlovský, Kristián ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is aimed at simulation of auditory space. The first part is based on theoretical information and explains two of the most frequently used sound panning methods: Vector Base Amplitude Panning and Ambisonics. It shows the ways for sound panning by these methods. In next step are methods compared based on theoretical information and simulations in Matlab environment and one most suitable method is chosen for using in second part. This part describes image source method which enables parameters computation of direct sound wave and optional number of early reflections in rectangular room. Also is focused on problem of frequency dependent reflections. In conclusion it offer knowledge obtained by simulation of different auditory spaces with different topology.
Simulace pohybu zdroje zvuku pro vícekanálovou reproduktorovou topologii
Dvořák, Petr ; Kurc, David (oponent) ; Orlovský, Kristián (vedoucí práce)
Tato práce popisuje simulaci pohybu virtuálního zdroje zvuku v prostoru s více reproduktory. Zabývá se zejména studiem a následnou implementací jevů nutných k simulaci pohybu virtuálního zdroje zvuku. Teoretická část práce se tedy zabývá uvedením a následným popisem těchto jevů. Jedná se zejména o popis panoramování zvuku a popis Dopplerova jevu. V následné praktické části práce jsou již popsané jevy aplikovány v programovém prostředí Matlab. Ve vytvořeném rozhraní je poté možné volit parametry simulace jako trajektorie pohybu virtuálního zdroje zvuku, počet bodů trajektorie atd. Pro zvolené referenční nastavení simulace jsou poté provedeny analýzy vzniklého signálu.
Simulations of auditory space and azimuth&distance of sound source, for multichannel sound systems
Orlovský, Kristián ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Balík, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is aimed at simulation of auditory space. It describes the most frequently used panning method: Vector Base Amplitude Panning. Also is focused on image source method, which allows computing the parameters of direct sound wave and reflections in rectangular room. This method is compared with ray–tracing method, which is also often used. It deals with the matter of the frequency – dependent absorption of materials in reflection of the sound wave against the wall. On the basis of these information two applications were designed in MATLAB development environment. The first one allows the simulation of auditory space. The other one is the application for sound source panning by its azimuth and distance.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.