Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Okolo všeho, co mám
Moštěk, Richard ; Chomová, Juliána (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Ústředním motivem mé bakalářské práce je rozšíření fiktivního univerza za pomoci posunutí hranice vnímání objektu jako obrazu při vstupu do prostoru. Pokouším se nalézt hranu vnímání obrazu, jako dokumentace fiktivních příběhů na plátně, oproti artefaktu navzdory identickému použití materiálu a technickému procesu. Zkoumám při tom meze plátna napnutého na rámu a přístupy k „mnohopohledovosti“, jejímž prostřednictvím lze dílo sledovat. Stylizace malby je ovlivněna estetikou prvních celovečerních digitálně animovanych filmů a videoher z devadesátych a nultych let. Vychozím spojujícím bodem pro jednotlivá díla je vztah mezi dřevěnym rámem, bavlněnym plátnem a olejovou barvou. Pomyslny bod nula. Bezčasy narativ zrcadlí signifikantní rysy a vzorce jednání lidské společnosti, včetně mého nevyhnutelně subjektivního pohledu. Cílem bakalářské práce je vytvořit soubor olejomaleb s nadsázkou reflektující civilizační neochotu vyzrát k dlouhodobé udržitelnosti. Závěrečnym vystupem mého projektu je instalace maleb/objektů vytvářející scénu pro samotného diváka – třetí osobu.
Wonder&Wander
Porubský, Aleš ; Zapletal,, Aleš (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
V bakalárskej práci s názvom Wonder&Wander pracujem s témami alterega, eskapizmu, sebamytologizácie a introspekcie. Práca pojednáva o imaginatívnom svete, v ktorom pracujem s postavami, ktoré sú hrdinami a sprievodcami zároveň. Wonder&Wander sleduje hrdinov a sprievodcov v rôznych situáciách, prostrediach a náladách, ktoré sú reflexiou mojej reality a osobných prežitkov. Obrazy tohto cyklu sú tématicky o prchavosti, melanchólií, opúšťaní, hľadaní, blúdení, ohmatávaní si sveta a vnútorných zmenách. Dôležitou témou tejto série je motív cesty, ktorý má pre mňa viac významov: cesta ako riešenie problémov, cesta ako hľadanie, cesta ako príprava, cesta ako prostredie pre zmeny... Práca Wonder&Wander je rozdelená na dve časti z dôvodu vytvorenia určitej duality čítania tém, ktoré sú v motívoch obrazov prítomné. V prvej časti som sa zameral na krajinu a motív cesty ako takej, zatiaľ čo v druhej časti, ktorá sa skladá z portrétov, sa snažím umocniť pocit naliehavosti zmienených tém.
The Change
Maceňková, Katarína ; Fexová, Patricie (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
In work entitled CHANGE, I return in my memories to my home region, a town where I have lived and lived most of my life and which has been nicknamed the "Triangle of Death" for decades. This time period has had and continues to have a significant impact on my existence. In the first phase of the timeline of creating the topic of the diploma thesis, are my returns through induction and deduction. I approach my father's illness, which is not uncommon in my homeland. I connect connections leading to finding out the causes of origin and occurrence. Subsequently, I recall memories related to the stories heard from people about the factory, which was supposed to be and perhaps was the livelihood for the inhabitants of the poor eastern Slovakia, as well as the production of PCBs. I create, compile and depict images hidden in the memory of moments from my lived childhood. I depict the Chemko Strážske factory, which at that time was a kind of illusion of a happy life. I am looking for a way of acceptance and ways of reconciliation using painting techniques, through the representation of symbols and the central characters that represent it all.
Ochránce Země plazů
Hrdličková, Romana ; Kvíčala, Petr (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Ochránce Země plazů pojednává o podobnosti lidí a zvířat, konktrétně chameleonů. Obsahuje tři olejomalby na plátně.
The Change
Maceňková, Katarína ; Fexová, Patricie (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
In work entitled CHANGE, I return in my memories to my home region, a town where I have lived and lived most of my life and which has been nicknamed the "Triangle of Death" for decades. This time period has had and continues to have a significant impact on my existence. In the first phase of the timeline of creating the topic of the diploma thesis, are my returns through induction and deduction. I approach my father's illness, which is not uncommon in my homeland. I connect connections leading to finding out the causes of origin and occurrence. Subsequently, I recall memories related to the stories heard from people about the factory, which was supposed to be and perhaps was the livelihood for the inhabitants of the poor eastern Slovakia, as well as the production of PCBs. I create, compile and depict images hidden in the memory of moments from my lived childhood. I depict the Chemko Strážske factory, which at that time was a kind of illusion of a happy life. I am looking for a way of acceptance and ways of reconciliation using painting techniques, through the representation of symbols and the central characters that represent it all.
Lipidová pojiva výtvarných děl a jejich degradace
Pekař, Martin ; Hudeček, Jiří (vedoucí práce) ; Coufal, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá identifikací lipidových složek výtvarného díla s konkrétním zaměřením na olejomalby. Po krátkém shrnutí historie olejomalby se práce zabývá jednotlivými vrstvami závěsného obrazu, nejprve z hlediska jednotlivých složek známých vrstev a jejich chemie. V části věnované výhradně olejomalbě je uveden stručný přehled používaných olejů, jejich chemické změny během zrání a následně nežádoucí chemické změny. V experimentální části se práce zabývá analýzou olejů, zejména poměry mastných kyselin prováděné metodou GC-MS s výsledky získanými z těchto olejů metodou HPLC a literaturou.
Ochránce Země plazů
Hrdličková, Romana ; Kvíčala, Petr (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Ochránce Země plazů pojednává o podobnosti lidí a zvířat, konktrétně chameleonů. Obsahuje tři olejomalby na plátně.
Portrét v etapách lidského života
PALMOVÁ, Věra
Praktická část bakalářské práce se bude skládat ze tří olejomaleb a devíti kresebných studií, přičemž každá jednotlivá část bude představovat jiná období lidského věku (dětství, střední věk, stáří). Hlavním záměrem je postihnout anatomickou a psychologickou složku portrétovaných osob v rozdílném věku. Teoretická část se bude zabývat vývojem portrétu od renesance po moderní umění. Zaměří se zejména na světově nejznámější umělce a nejvýznamnější umělce v českých zemích.
Portréty
KANALOŠOVÁ, Alexandra
Vývoj portrétní malby, zkoumání stáří a fenoménu moudrosti stáří jako východisko pro vlastní malbu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.