Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Matematický model množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru
Sikarenko, Ivan ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Předložená práce představuje studii vytvoření matematického modelu množství nasávaného vzduchu do spalovacího motoru pomocí prostředí MATLAB Simulink. K dosažení tohoto cíle byly studovány a analyzovány stávající metody měření hmotnosti nasávaného vzduchu, z nichž se jako nejvhodnější ukázala metoda založená na využití mapy objemové účinnosti. Experimentální data byla získána na zkušební stolici, poté byly výsledky měření správně interpretovány pro sestavení modelu v prostředí MATLAB Simulink. Ověření modelu ukázalo, že maximální odchylka výpočtu od údajů ze snímače MAF je 2.4 %, nicméně přesnost modelu lze zvýšit provedením dalších zkoušek k doplnění mapy objemové účinnosti.
Proudění ve spárách
Ocásek, Adam ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem proudění v těsnících spárách oběžných kol čerpadel a turbín. Těsnící spáry slouží ke zvýšení objemové účinnosti těchto vodních strojů. I přes existující rozsáhlý výzkum nebyla tato problematika doposud plně prozkoumána a tato diplomová práce se snaží rozšířit znalosti v tomto oboru. V první části se diplomová práce nejprve věnuje hledání vhodného numerického popisu proudění ve spárách a kalibraci výpočtového programu FLUENT za pomoci reálného experimentu. V páté kapitole zkoumá vliv tvaru těsnící spáry na objemovou účinnost stroje a definuje její optimální konstrukční návrh pro zvýšení objemové účinnosti. Dále je studován vliv excentricity rotoru na charakter proudění těsnící spárou, její průtočnost a rozložení tlaku v prostoru spáry. V poslední části, v kapitolách osm až deset porovnává výpočty proudění prováděné numericky v programu FLUENT s vybranými analytickými vztahy, příp. jejich upravenými variantami, a hodnotí míru korespondence výsledků mezi oběma přístupy.
Bezventilové plunžrové čerpadlo
Machů, Tomáš ; Kozubková, Milada (oponent) ; Melichar, Jan (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá problematikou bezventilových objemových čerpadel s vratným pohybem akčního členu. V práci je předvedeno několik návrhů geometrie čerpadla, jejichž parametry byly určeny pomocí výpočtového modelování proudění. Simulace vratného pohybu pístu byla řešena buď pomocí časově závislé vstupní okrajové podmínky, nebo pomocí dynamických sítí. Jednotlivé varianty byly porovnávány zejména z pohledu objemové účinnosti, která byla hlavním vyhodnocovaným parametrem. Výstupy z výpočtů jsou závislosti objemové účinnosti na frekvenci a amplitudě pohybu pístu, a také na velikosti protitlaku. V rámci práce byly vytvořeny dvě varianty geometrie prototypu čerpadla, na kterých byly experimentálně ověřeny parametry získané z výpočtového modelování. Kromě objemové účinnosti byla z naměřených dat stanovena také hydraulická účinnost.
Bezventilové plunžrové čerpadlo
Machů, Tomáš ; Kozubková, Milada (oponent) ; Melichar, Jan (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá problematikou bezventilových objemových čerpadel s vratným pohybem akčního členu. V práci je předvedeno několik návrhů geometrie čerpadla, jejichž parametry byly určeny pomocí výpočtového modelování proudění. Simulace vratného pohybu pístu byla řešena buď pomocí časově závislé vstupní okrajové podmínky, nebo pomocí dynamických sítí. Jednotlivé varianty byly porovnávány zejména z pohledu objemové účinnosti, která byla hlavním vyhodnocovaným parametrem. Výstupy z výpočtů jsou závislosti objemové účinnosti na frekvenci a amplitudě pohybu pístu, a také na velikosti protitlaku. V rámci práce byly vytvořeny dvě varianty geometrie prototypu čerpadla, na kterých byly experimentálně ověřeny parametry získané z výpočtového modelování. Kromě objemové účinnosti byla z naměřených dat stanovena také hydraulická účinnost.
Vliv konstrukčních změn sacího a výfukového traktu na výkonové a emisní parametry motoru
Šenkyřík, Michal
Tato diplomová práce se zabývá zvyšováním výkonu atmosféricky plněného zážehového motoru konstrukčními změnami sacího a výfukového traktu. Je kladen důraz na sledování průběhu točivého momentu v otáčkovém spektru a jednotlivé vlivy na nárůst či pokles jsou rozebrány. Motor byl testován v zástavbě ve vozidle na válcovém dynamometru, kde bylo vozidlo podrobeno dynamickým i statickým zkouškám. Výsledky jsou zpracovány do podoby otáčkových charakteristik a okomentovány. Měřeno a porovnáváno bylo i složení výfukových emisí. V rešeršní části práce je rozebrána konstrukce sacích a výfukových traktů a problematika účinností pístových spalovacích motorů.
Indikace spalovacích tlaků zážehových motorů
Linhart, Roman
Diplomová práce se zabývá indikací spalovacích tlaků zážehových motorů. Úvod práce je věnován termodynamice spalovacích motorů a jejich diagramům. Následující část uvádí způsoby měření spalovacích tlaků u zážehových motorů. V této kapitole jsou popsány tři základní způsoby měření, z nichž nejvíce jsou popsány piezoelektrické snímače. Další část je věnována návrhu měřícího řetězce a popisu použitého materiálu, který byl použit u měření na zkoušeném motoru. Hlavním cílem diplomové práce bylo vyhodnocení výsledků, které byly získané experimentálním měře-ním na motorové zkušebně Mendelovy univerzity v Brně. Získaná data byla vyhodnocena tabelárně a graficky a následně popsána. V závěru práce je vše vyhodnoceno a výsledky shrnuty.
Proudění ve spárách
Ocásek, Adam ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem proudění v těsnících spárách oběžných kol čerpadel a turbín. Těsnící spáry slouží ke zvýšení objemové účinnosti těchto vodních strojů. I přes existující rozsáhlý výzkum nebyla tato problematika doposud plně prozkoumána a tato diplomová práce se snaží rozšířit znalosti v tomto oboru. V první části se diplomová práce nejprve věnuje hledání vhodného numerického popisu proudění ve spárách a kalibraci výpočtového programu FLUENT za pomoci reálného experimentu. V páté kapitole zkoumá vliv tvaru těsnící spáry na objemovou účinnost stroje a definuje její optimální konstrukční návrh pro zvýšení objemové účinnosti. Dále je studován vliv excentricity rotoru na charakter proudění těsnící spárou, její průtočnost a rozložení tlaku v prostoru spáry. V poslední části, v kapitolách osm až deset porovnává výpočty proudění prováděné numericky v programu FLUENT s vybranými analytickými vztahy, příp. jejich upravenými variantami, a hodnotí míru korespondence výsledků mezi oběma přístupy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.