Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén malých politických stran v České republice po roce 1998
Bidmonová, Blanka ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Hlavním cílem této práce je zmapování fenoménu malých politických stran v České republice od roku 1998 do současnosti, jaké mají postavení ve stranickém systému, zda mají potenciál dlouhodobě se udržet v PS PČR a zda jsou vhodným koaličním partnerem nebo stojí na okraji. Práce je členěna do šesti částí, přičemž úvod textu představuje exkurz do problematiky politických stran a malých polických stran. Posléze vymezuji ty malé politické strany působící v českém stranickém systému, které jsou dále podrobeny bližšímu zkoumání. Zmapován je vznik a vývoj těchto stran, jejich účasti ve volbách, vstup do PS PČR a případný podíl na koaliční spolupráci, případně jejich současná mimoparlamentní existence. V následující kapitole se práce zabývá volebními systémy a jejich proměnnými ve vztahu k malým politickým stranám, konkrétně pak uvádím nastavení volebního mechanismu pro volby do PS PČR. V této souvislosti je nastolena otázka volební reformy a představena diskuse, která ji v odborné i laické rovině doprovází. Poslední kapitola se věnuje vztahu malých politických stran a médií a zásadním momentům předvolebních kampaní jednotlivých voleb do PS PČR. V úvodu práce jsem si stanovila hypotézu, která potvrdila, že malé politické strany jsou relevantními aktéry českého stranického systému a že mají dlouhodobou...
Předvolební strategie malých politických stran: Případová studie TOP 09, Věcí veřejných a Strany práv občanů - Zemanovci pro volby do PS PČR 2010
Kapuciánová, Aneta ; Just, Petr (vedoucí práce) ; Lebeda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Předvolební strategie malých politických stran: Případová studie TOP 09, Věcí veřejných a Strany práv občanů - Zemanovci pro volby do PS PČR 2010 hodnotí volební kampaň zmíněných politických subjektů, jejich personální, komunikační a finanční strategii a strategii mezistranických vztahů. Autorka textu vychází z předpokladu, že malé politické strany, jimiž všechny zkoumané subjekty v době provádění výzkumu byly, vedou předvolební kampaň podobným stylem - vyhýbají se negativní kampani, v jejich čele stojí výrazná a společensky známá osobnost, která má potenciál přilákat pozornost a zájem nejen voličů, ale i médií, ke své propagaci využívají velké množství podporovatelů, kteří se stranou sympatizují. Teoretická koncepce odborného textu je založena na podobnosti politického a ekonomického pojetí marketingu, proto autorka řadí malé strany mezi mikrosegmentáře neboli výklenkáře, kteří na politickém trhu okupují pouze jeho malou část (výklenek), kterou velké politické subjekty ignorují či nemají kapacity na její dostačené pokrytí. Základem kampaně každé malé politické strany je tedy úzké vymezení se na neobsazenou část trhu, přičemž je pro subjekt klíčové, aby se orientoval i na několik dalších témat (segmentů) pro případ, že by byl na vlastním trhu pohlcen větším konkurentem, případně by...
Malé politické strany v Parlmentu ČR: případ Věci veřejné
Sodomka, Jan ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Němec, Jan (oponent)
Volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v roce 2010 přinesly obrovský úspěch na celostátní úrovni nové politické straně Věci veřejné. Tato strana dokázala při své první kandidatuře do Poslanecké sněmovny ČR oslovit téměř 570 000 voličů. Práce analyzuje příčiny náhlého volebního úspěchu Věcí veřejných a přináší pohled na postupný přerod strany z regionální úrovně na úroveň celostátní. Důraz je kladen na sebeprezentaci strany a na témata, pomocí kterých se v průběhu své existence pokoušela oslovit voliče. Práce tak na konkrétním případu ukazuje způsob, jakým se může nová malá politická strana dostat do Parlamentu ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.