Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Křížková, Marie ; Štěpán, Marek (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Jak ovlivní vybudování nové divadelní budovy centrum města? Návrh prověřuje jednu z možností, kam by se stávající loutkové divadlo mohlo přesunout. Cílem projektu bylo najít úměrné měřítko budovy, která poskytne důstojné prostory pro provoz loutkového divadla a současně nabídne i prostor kolem sebe. Prostor, který je sice úzce provázán s divadlem, ale otevírá se i lidem, kteří zrovna nehrají společenskou roli divadelního diváka.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Šebora, Viliam ; Palacký, Ivan (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh nového sídla opavského loutkového divadla v centru tohoto historického města, vycházející z jeho urbanistické struktury a historického kontextu. Budova taky nahrazuje stávající zázemí Slezského divadla novými prostory, které odpovídají současným potřebám divadelníků. Přímo v centru města tak vzniká nová menší alternativní a loutková scéna s přímou vazbou na historické divadlo, která reinterpretuje nejen strukturu města, ale i divadlo samotné.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Mojžíšová, Petra ; Palacký, Ivan (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Projekt představuje architektonicko-urbanistické řešení přestavby provozní části Slezského divadla a novostavby městského domu s divadlem v západní části Horního náměstí v Opavě. Hlavním motivem práce je propojení dvou subjektů – profesionálního dvousouborového Slezského divadla a nové budovy se sálem pro divadlo amatérských souborů a dětského centra. Využití stávajícího veřejného prostoru je motivováno obecnou myšlenkou zahušťování městské struktury a soustředění kultury v centru města. Doplnění monobloku divadla o další funkce považuji za smysluplné, ať už z hlediska udržitelnosti a adaptace, tak z hlediska komunitního.
Loutkoherectví jako rodinná tradice na příkladu rodu Kopeckých
Petričáková, Štěpánka ; Wohlmuth Markupová, Jana (vedoucí práce) ; Franc, Martin (oponent)
V rámci této diplomové práce je zkoumána rodina Kopeckých, jejíž rodinná tradice spojena s loutkovým divadlem. Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat vnímání rodinné tradice u tří různých větví jedné rodiny. Za účelem výzkumu této problematiky je tradice zkoumána i u různých generací dané rodinné větve. Narátoři byli vybráni především tak, aby mezi sebou neměly jednotlivé rodiny užší vazby. K vedení projektu byl zvolen orálně- historický výzkum, který byl opřen o teorie výzkumu především rodinné paměti. Matěj Kopecký, někdy uváděn jako patriarcha loutkářského řemesla, byl loutkář z Mirotic. Umění loutkoherectví bylo přenášeno z generace na generaci a v současné době žije již deváté pokolení, které se počítá právě od Matěje Kopeckého. Nabízí se otázka, jak je to s rodinnou tradicí v současné době a jak je předávána? Co vlastně představuje rodinou tradici? Klíčová slova: rodina, tradice, orální historie, Matěj Kopecký, loutky, loutkové divadlo
Využití loutek v mateřské škole
Velíšková, Andrea ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Využití loutek v mateřské škole Diplomová práce ve své teoretické části obecně seznamuje se hrou dětí v předškolním věku, zaměřuje se na předmět v dětské hře, vnímání loutky a souvislost mezi loutkou a dětskou hračkou. Přibližuje teorii a funkce loutky zejména ve výchovně - vzdělávacím procesu. Dále upozorňuje na možnosti využití loutek v mateřské škole a vztah učitele a loutky. V závěru nabízí náměty pro vytvoření jednoduchých loutek. Další část práce vychází z akčního výzkumu, který se zaměřil na vztah dítěte k loutce v rámci vzdělávacího procesu v mateřské škole. Přibližuje projevy dítěte vůči loutce a jeho vnímání oddělení loutky a učitelky. Práce je doplněna o průzkum způsobu práce s loutkou a o záznam zkušeností s loutkami z praxe pedagogů mateřských škol. Klíčová slova: loutkové divadlo, loutky, dítě předškolního věku, mateřská škola, výchova a vzdělávání předškolního dítěte, hra, předmět ve hře dítěte
Loutky na pokraji viditelnosti
Migač, Dominik ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V této práci bych se chtěl věnovat úvahám o mém autorském představení µSputnik na kterém jsem pracoval od března 2015 do ledna 2016. Inspiruje historickými událostmi studené války. Dotknu se i předešlého projektu MicroDěj“ (2014) které předcházelo. Také se chci psát o divadelním prostoru „MicroMikro“ do kterého je µSputnik koncipován. Jak MicroMikro tak µSputnik vznikali současně, pojednávání o vzniku těchto věcí se tedy budou prolínat. Bude se jednat o znikaných samotných myšlenkách, dramatizaci příběhu, technické řešení, výrobu, ale i problematiku střídání diváku, zkoušení, propagace a grantů. Zhodnotím, co mi práce přinesla a jak budu postupovat jinak v budoucích projektech. Dále bych se chtěl věnovat loutkám na hranici viditelnosti obecně a dílům jiných autorů. Probrat nejen formát, který jsem zvolil já ale i jiné pohledy do mikro světa.
Herec jako tvůrce zvukové složky v autorském projektu
Kolman, Petr ; ČTVRTNÍK, Jan (vedoucí práce) ; ŠRÁMEK, Vratislav (oponent)
Bakalářská práce obsahuje stručný náhled do teorie hudby a zvuku na jevišti. Popisuje rozdíly používání zvuku mezi specifickými druhy divadla. Dále pokračuje osobní reflexí autora práce a popisuje jeho nejzásadnější momenty během studia, kdy se jako herec setkal s hudbou na jevišti, jak s ní pracoval a jak z ní těžil.
Svět animací
Cikán, Martin ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretické shrnutí příprav, postupů a procesu na zrealizovaném školním projektu, který byl zadaný na volném tématu v předmětu Animace. Má poukázat na možnosti, které se objevují při přípravách inscenace. Zároveň detailně popisuje jaké to je, když chcete napsat svůj vlastní scénář podle počítačové hry a využít potenciál na interakcích s diváky. Částečné ovlivnění děje ze strany diváků je hlavním bodem, ze kterého jsem vycházel. Popisuji zde, i jak moc pro mě byla důležitá práce se zvukem a střihem. V závěru poukazuji na chyby a nedostatky, které se během výstupu objevily a ze kterých budu do budoucna vycházet při dokončování tohoto projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.