Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Korelace kresby postavy a kresby stromu
Matoušková, Tereza ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kresbou stromu a kresbou postavy z projektivního hlediska. Vycházím z knih Zdeňka Altmana a věnuji se vzájemnému vztahu kreseb. Práce obsahuje základní charakteristiku metod a diskuzi o jejich vědeckosti. Popisuji postup při zpracování knih a následně jsou uvedeny jednotlivé interpretace autorů kreseb. Kresby jsem sesbírala od patnácti adolescentů žijících v dětském domově. Na závěr popisuji korelaci kreseb.
Validita kresby jako projektivního testu
Matoušková, Tereza ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Křížová, Ivana (oponent)
Předmětem této práce je zkoumat vztah mezi projektivní metodou, konkrétně jsem zvolila Test stromu, a osobnostním dotazníkem MMPI-2. Výzkumná otázka je: Jaká je korelace mezi klinickými škálami osobnostního dotazníku MMPI-2 a projektivní metodou kresba stromu? Oba testy jsem zadávala adolescentům z dětských domovů. Statisticky významné korelace jsem nalezla u paranoii, hypochondrie, hysterie a psychastenie u mužů, u jednotlivých kazuistik jsem také hledala shody mezi jednotlivými klinickými škálami a položkami kresby stromu. Na rozdíl od výzkumů, které v práci představuju, jsem nalezla oblasti, kde by projektivní kresba mohla odpovídat osobnostním charakteristikám tak, jak k nim přistupuje dotazník MMPI-2.
Rozdíly v kresbě předškolních dětí v závislosti na jejich školní zralosti
Šanderová, Veronika ; Titmanová, Michaela (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je srovnání kreseb školsky zralých a nezralých dětí. Tyto kresby by se měly v určitých znacích odlišovat. Na základě psychologického screeningového vyšetření byla skupina dětí rozdělena psychologickým pracovníkem do dvou částí - na děti školsky zralé a školsky nezralé. Tyto děti byly autorkou práce vyzvány, aby nakreslily dvě kresby - strom, volné téma (kresba pána převzata z jejich Kern-Jiráskova testu). Na základě rozboru literatury byla stanovena vlastní kritéria pro hodnocení těchto kreseb (zahrnující jak oblast grafomotoriky, tak kognitivní hledisko). Vlastní výzkum se týká hodnocení kreseb dětí obou skupin. Hlavním výstupem práce je srovnání obou skupin dětí, popsání hlavních rysů kresby školsky zralých a školsky nezralých dětí a zjištění, zda je kresba v souladu s psychologickým screeningovým vyšetřením. KLÍČOVÁ SLOVA Školní zralost, školní připravenost, předškolní věk, Kern-Jiráskův test školní zralosti, kresba pána, kresba stromu, volná kresba.
Korelace kresby postavy a kresby stromu
Matoušková, Tereza ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kresbou stromu a kresbou postavy z projektivního hlediska. Vycházím z knih Zdeňka Altmana a věnuji se vzájemnému vztahu kreseb. Práce obsahuje základní charakteristiku metod a diskuzi o jejich vědeckosti. Popisuji postup při zpracování knih a následně jsou uvedeny jednotlivé interpretace autorů kreseb. Kresby jsem sesbírala od patnácti adolescentů žijících v dětském domově. Na závěr popisuji korelaci kreseb.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.