Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hráči karet jako námět ve výtvarném umění
HROMÁDKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je ve formě teoreticko-praktické. Předmětem zájmu je výtvarná skupina Osma a jejich výtvarná díla z let 1907-1909 s námětem hráčů karet. Počáteční kapitola seznamuje čtenáře se skupinou Osma, přibližuje její společný námět hráčů karet. Daná část se také věnuje společensko-historickému kontextu období, ve kterém skupina tvořila. Předkládá čtenáři vhled do problematiky komunikace skupiny s jejím okolím. Druhá kapitola přináší informace o jednotlivých umělcích výtvarné skupiny. Bakalářská práce se dále věnuje rozboru vybraných děl s tématem hráčů karet po stránce obrazové, ale i technologické. V teoretické části nechybí bohatá obrazová příloha. Praktická část výtvarná zpracovává poznatky z části teoretické a reflektuje díla skupiny Osma s námětem hráčů karet. Výsledkem jsou studie a finální kresby na papírové podložce. Celý průběh tvorby je zachycen fotografickou dokumentací.
Street Gore Food
Ponomarevová, Daniela ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce Street Gore Food tematizuje banální motiv výkopu uvnitř běžné místní komunikace, kterou zastupuje chodník, a náměty fastfoodové kultury. Projekt je zasazen do konceptuálního a vizuálního rámce inspirovaného pouťovými atrakcemi, jako jsou Haunted House nebo Ghost Train, a brakovými premisami béčkových-céčkových hororových filmů. Dílo tak kombinuje děsivé a absurdní prvky žánrových struktur, groteskní zábavy a laciné komerce populární kultury. Jeho hlavním předmětem je implicitní zprostředkování pouliční scény: Chodec kráčí po kamenném povrchu cesty, zatímco pojídá bagetu, kterou zakoupil v kiosku s rychlým občerstvením. Během své rutinní procházky, kdy je vázán k bezmyšlenkovitému konzumování oběda, je zastaven pádem do podivného výkopu. Ten má podobu groteskního trávicího systému zhotoveného z nápodob kuchyňských zařízení, sloužící k rozmělňování jídla, či bizarního jídelní lístku, mající charakter chutného menu z populárních řetězců s rychlým občerstvením. Street Gore Food tak představuje stylizovaný 3D modelový výsek chodníku vytvořeného za pomocí recyklovatelného-nalezeného kartonového materiálu a kresebných technik.
Dramatikon
Ponomarevová, Denisa ; Alster, Darina (oponent) ; Hládeková, Katarína (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Dramatikon se věnuje zhmotňování intimních zkušeností a prožitků, které se týkají subjektivních psychických stavů a emocí. Výstupem této práce se stává instalace zahrnující velkoformátové kresby na papír, ručně prošívané materiálové objekty a video, ve kterých je využit jazyk internetové komunikace a digitální (vizuální) formy uživatelského rozhraní, jako nástrojů pro uchopení citlivých motivů. Textilní objekty jsou utvářeny v jeden celek – tedy tvoří samostatnou textilní stavbu v prostoru galerie, v jejíž vnitřku se nachází mobilní zařízení s přehrávaným videem (Deflower), a na jejíž vnějšku (na povrchu) se nachází motivy emotikonů (internetové či online symboliky) a volně interpretované emocionality a tělesných prožitků.
Mentální alchymie
Nováková, Bára ; Vaňous,, Petr (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z několika přístupů k samotnému procesu tvorby vizuálního obrazu. Přístupy se mění na základě čtyř rozdílných zkušeností, s žitou skutečností. Každá ze čtyř fází má svá pravidla pro přístup k obrazu. Každý přístup obsahuje rozdílné zacházení s formáty a technikami. Celkově diplomová práce zahrnuje tato média: malba olejem na plátno, kresba tužkou, pastelkou, uhlem a pastelem na papír a grafika (suchá jehla) na papír. Formáty se pohybují v rozmezí cca od 15 × 21 cm do 250 × 200 cm. Hlavním cílem diplomové práce je ukázat rozdílné přístupy a energie, které vedou k rozdílným východiskům pro tvorbu vizuálního obrazu. Práce je tedy osobním hledáním a detektivním pátráním po tom, co by měl být ideální obraz. Jakou podobu má obraz mít? Jakou energii do obrazu vnášet? Co přesně v obrazech zrcadlíme?
Kresba u dětí v předškolním věku
KRUMMEROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma Kresba u dětí v předškolním věku se zaměřuje na kresbu a rozvoj kresebných dovedností dětí v předškolním věku pomocí výtvarných lekcí. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám charakteristikou dítěte v mateřské škole, kresbou, jejím vývojem v předškolním věku a faktory, které mohou kresebné dovednosti dětí ovlivnit. Cílem této práce bylo navrhnout a zrealizovat výchovně-vzdělávací výtvarný projekt pro předškolní zařízení, který je zaměřený na rozvoj kresebných dovedností dětí a který by vycházel z jejich výtvarného projevu v tomto věkovém období. V praktické části je uvedena realizace výtvarného projektu a metodické listy k jednotlivým výtvarným lekcím. Popisuji zde a hodnotím, jak výtvarné lekce s dětmi probíhaly.
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku hudebními činnostmi.
ŽOFKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky od jednodušších po složitější grafomotorické prvky. Cílem mé bakalářské práce je vytvořit program pro děti předškolního věku podporující rozvoj grafomotoriky hudebními činnostmi. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na objasnění klíčových pojmů spojených s předškolním vzděláváním. Je zde zmíněn psychomotorický vývoj zaměřující se na vymezení a charakteristiku schopností a dovedností dítěte v předškolním období. Samostatná kapitola je věnována grafomotorickému vývoji, v níž jsou popsány jednotlivé grafomotorické prvky. Další kapitoly jsou věnovány hudebním činnostem a jejich rozdělení, vývoji dětské kresby a roli hry a pohádky v předškolním období. V praktické části bude ověřen vytvořený program. Jednotky programu jsou motivované na konkrétní grafomotorické prvky a v praktické části budou blíže popsány. Funkčnost jednotky bude vždy ověřena ve dvou věkově odlišných třídách. Jednotky budou následně evaluovány za pomoci metod pozorování a rozhovoru. V závěru práce je reflektována myšlenka, zdali má pohyb ve spojení s hudbou kladný vliv na rozvoj dítěte v oblasti grafomotoriky.
Rituál - mezi výtvarným a divadelním
Janda, Jakub ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Tsikoliya, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o rituálu, jakožto pojítku mezi výtvarným a divadelním světem. V teoretické části je prozkoumáno široké pole rituálů, které poslouží jako východisko pro pedagogický úkol. V didaktické části je kladen důraz na nahlížení na umění jako na jeden celek z pohledu teorie "Gesamtkunstwerku", kdy je možné žáky pomocí výtvarných aktivit seznamovat s dalšími tématy z oblasti kultury, umění a historie. Na základě průzkumu problematiky oblasti rituálů byla vybrána opera Rosenkavalier jako vhodné téma pro didaktickou transformaci. Díky ní je nejen možné se zaměřit na problematiku rituálů, ale prozkoumat i období baroka a rokoka, vládu Marie Terezie, případně zajít do oblasti literatury skrze dílo Huga von Hofmannsthala, autora libreta, seznámením se s operou, jako dramaticko-hudební divadelní formou a dílem Richarda Strausse, autora hudby k této opeře. Autorská část práce se zaměřuje na formy kresby a její použití v souvislosti s dramatickým uměním. KLÍČOVÁ SLOVA rituál, drama, opera, baroko, rokoko, výtvarná řada, kresba, performance, prostor, čas
Atlas
Korbičková, Adéla ; Smetana, Matěj (oponent) ; Pěchouček, Michal (vedoucí práce)
Má bakalářská práce se skládá z několika desítek kreseb, které jsou kresleny především suchým pastelem na formáty různých velikostí. Kresby se budou následně na sebe vrstvit a v konečné realizaci budou volně instalovány v prostoru. Měli by připomínat bloky - části skicáků. Kresby jsou (možná deníkovým) záznamem. Jsou mezi nimi kresby volné ale i striktně geometrické, ve kterých se záměrně zameřuji na určitý tvar - válec, jež se snažím rozvíjet, deformovat. Celková instalace by měla působit jako mapa k orientaci mezi plochou a prostorem.
Demotikons
Ponomarevová, Denisa ; Sýkorová,, Lenka (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem Demotikons je průvodcem hypotetickou a osobní symbolikou digitálního prostoru a internetové komunikace. Odkazuji se na všeobecně známý systém emotikonů (smajlíků), reakčních tlačítek a na zjednodušené formy či znaky nacházející se na webových prohlížečích, sociálních sítích, ale i na digitálním rozhraním našich elektronických zařízeních. Dekonstrujuji jejich význam vlastními atributy a zasazuji je do nových forem a vztahů. V kresbách se objevují mikroreference na zaběhlé „vizuální kódy“ v digitálním prostoru od znamének emailových adres po grafické ikony a vizuální indikátory v uživatelském rozhraní. Výstupem tohoto projektu se stává instalace zahrnující sérii kreseb a prostorové objekty, které zprostředkovávají osobní interpretace o prolínání internetového (digitálního) světa se světem fyzickým (tzv. offline režim).
Narozeniny - rekonstrukce
Matiovská, Zuzana ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Symbolická kresba prostřeného stolu, s odkazem na vzpomínky oslav minulých letech. Práce je zaměřena na smíření se se smrtí prarodičů. Videa jsou "rekonstrukce" oslav, které se pamatují moji příbuzní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.