Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání ředitele školy - komparace České republiky, Bavorska a Severního Porýní-Vestfálska
Jícha, Zbyněk ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Obsahem práce je hledání odpovědi na otázku: "Lze u ředitelů škol v odlišných zemích Evropy provést komparaci v získávání kvalifikačního vzdělávání a možnostech průběžného vzdělávání?" Autor práce se zabývá tématikou vzdělávání ředitelů škol v České republice a Spolkové republice Německo (Bavorsko a Severní Porýní-Vestfálsko). Za pomoci zvolených metod výzkumu, kterými byl dotazník a rozhovory s řediteli, se snaží informovat o systémech a možnostech vzdělávání ve zvolených zemích. Nutnost kvalifikace vedoucích pracovníků, myšleno splnění požadavků pro výkon funkce, dokazuje fakt, že v dnešní době jsou na ředitele škol kladeny nároky především na jejich kompetenční připravenost, kterou získají dobrým specializačním vzděláním. Získané informace mohou být využitelné jako vzor či metodická doporučení, protože v každé zemi probíhá manažerské vzdělávání dle odlišných kvalifikačních modelů. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, profesní dráha, kompetenční profil, kvalifikace ředitele školy, kvalifikační model
Další vzdělávání ředitele školy v mezinárodním kontextu - komparace České republiky, Bavorska, Severního Porýní-Vestfálska a Skotska
Jícha, Zbyněk ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Obsahem práce je hledání odpovědi na otázku: "Jsou ředitelé škol v odlišných zemích Evropy vzájemně srovnatelní?" Autor práce se zabývá tématikou dalšího vzdělávání ředitelů škol v České republice, Spolkové republice Německo (Bavorsko a Severní Porýní-Vestfálsko) a Skotsku. Za pomoci zvolených metod výzkumu, kterými byl dotazník a rozhovory s řediteli, se snaží informovat o systémech a možnostech dalšího vzdělávání ve zvolených zemích. Autor práce zjišťuje, že další vzdělávání ředitelů se týká především manažerského a kvalifikačního vzdělávání. Nutnost kvalifikace vedoucích pracovníků dokazuje fakt, že v dnešní době jsou na ředitele škol kladeny nároky především na jejich kompetenční připravenost, kterou získají dobrým specializačním vzděláním. Získané informace mohou být vzájemně využitelné jako vzor či metodická doporučení, protože v každé zemi probíhá manažerské vzdělávání dle odlišných kvalifikačních modelů. KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, kvalifikace ředitele školy, kompetenční profil, kvalifikační model

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.