Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model pro tvorbu rozvrhu na obchodní akademii
Marešová, Iva ; Jablonský, Josef (vedoucí práce) ; Skočdopolová, Veronika (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou rozvrhu hodin na obchodní akademii. V první části jsou uvedeny oblasti, ve kterých se můžeme setkat s rozvrhováním, neboť mezi rozvrhovací úlohy tvorba rozvrhu nepochybně patří. Dále je zde popsáno lineární programování, s jehož pomocí je následně rozvrh tvořen. Zmínka bude věnována přiřazovacímu problému, ze kterého model pro tvorbu rozvrhu hodin vychází. To vše je těžko představitelné bez počítačové podpory. Jedna kapitola je proto věnována využitelným programům. Zahrnuta je i kapitola o didaktice a jejich požadavcích na kvalitní rozvrh. Tyto požadavky jsou pak zohledněny v praktické části. Stěžejní částí práce je tvorba rozvrhu pro reálnou obchodní akademii se zohledněním všech důležitých podmínek. V závěru práce je uveden matematický model, se kterým je možné utvořit rozvrhy hodin pro dvacet čtyři tříd dané školy.
Komparace výuky ekonomických předmětů na odborných ekonomických středních školách v České republice a Německu
Mohrová, Lucie ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá komparací výuky ekonomických předmětů na středních odborných ekonomických školách v České republice a v Německu. Ve své práci se zaměřuji na rozdílné využívání koncepcí a organizačních forem vyučování, které mají bezpochyby značný vliv na průběh výuky. Zkoumám i další parametry, jako je obsahová stránka výuky, didaktické zásady nebo používání didaktické techniky během vyučovacího procesu. Samotná výuka je ovlivňována především učitelem, který volí mezi tradičním a problémovým vyučováním, a tím zásadním způsobem ovlivňuje průběh výuky, míru zapojení žáků do vyučování, jejich aktivitu a motivaci. Cílem mé práce je komparace výuky ekonomických předmětů v České republice a Německu. Srovnání je zaměřené na potvrzení diferencovaného průběhu vyučování a jeho vlivu na rozdílnou aktivizaci a motivaci žáků a míry jejich zapojení do výuky. Dále bych ráda poukázala na fakt, že využívání problémové metody vyučování vede k zajištění požadovaných výsledků vzdělávání, které jsou zakotvené v klíčových a odborných kompetencích rámcových vzdělávacích programů. Pro komparaci výuky jsem použila metodu přímého pozorování, jež jsem uskutečnila formou hospitací na obchodních akademiích a ekonomických lyceích v České republice a na hospodářských gymnáziích ve dvou spolkových zemích.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.