Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 248 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Jak studenti Pedagogiky volného času prožívají svůj volný čas
MALECHOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak studenti pedagogiky volného času vnímají a prožívají svůj vlastní volný čas. V teoretické části jsou představeny základní pojmy související se studiem volného času (volný čas, pedagogika volného času, výchova ve volném čase). Čtenáři jsou také seznámeni s požadavky spojenými s výkonem povolání pedagoga volného času. V praktické části se pak čtenáři seznámí s výsledky výzkumu provedeného mezi studenty. Cílem této práce je zjistit, jak sami studenti vnímají volný čas, jak potřeba volného času ovlivňuje jejich životy a jak je pro ně důležité, aby měli nějaký volný čas. Čtenáři této práce by mohli být sami studenti pedagogiky volného času, pro které by práce mohla sloužit jako forma sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Možnosti vyrovnání se s náročnou prací při ošetřování dlouhodobě nemocných
ŠVECOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce je primárně zaměřena na náročné situace, které mohou nastat při ošetřování dlouhodobě nemocných. Přibližuje to, jaké situace vnímají jako stresové konkrétní zaměstnanci konkrétní LDN, jak je individuálně prožívají a jak se s nimi vyrovnávají. Zabývá se ale i tím, jak tito zaměstnanci vnímají po letech praxe každodennost své práce. Teoretická část práce se na základě odborných zdrojů věnuje především popisu možných náročných situací a následně metodám a technikám, díky nimž je možné se s nimi vyrovnat. Výsledná práce je určena pro ty, kteří chtějí porozumět zkušenosti lidí, kteří v prostředí LDN pracují. Umožňuje dovědět se, s čím je možné se při výkonu této profese setkat a zároveň zprostředkovává doporučení od již zkušeného personálu, jak se s danými situacemi vyrovnat.
Duševní zdraví vychovatelek ve školní družině
SICHINGEROVÁ, Eliška
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou duševního zdraví vychovatelek působících ve školních družinách. Cílem této práce je zjistit, jak o své duševní zdraví vychovatelky pečují, co jim pomáhá, jak se vypořádávají se stresem a zda mají osobní zkušenost se syndromem vyhořením. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. V teoretické části se zaměřuji na základní charakteristiku školní družiny a povolání vychovatelky. Podrobněji pak zkoumám oblast duševního zdraví a duševní hygieny. Dále se věnuji stresu a syndromu vyhoření. Praktická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který byl proveden pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Pro analýzu dat byla použita metoda zakotvené teorie. V závěru práce jsou prezentovány a shrnuty hlavní výsledky získané z kvalitativního šetření.
Nastavení hranic sociálních pracovníků vůči klientům v azylových domech pro muže
KUCHÁROVÁ, Barbora
Práce se zabývá nastavováním, dodržováním a porušováním profesních hranic mezi sociálním pracovníkem a klientem v azylovém domě pro muže. Identifikuje sociální služby v kontextu azylových domů. Dále popisuje roli sociálního pracovníka v azylovém domě a specifikuje, jak by měl vypadat profesní vztah. Zahrnuje téma syndromu vyhoření a psychohygieny. Druhá část práce je postavena na polostrukturovaných rozhovorech, kterých se zúčastnily tři sociální pracovnice působící v azylových domech pro muže. Všechny respondentky vnímají nastavování a dodržování hranic jako velmi důležité, ačkoliv si všechny tři nevedou v této oblasti stejně. Důvodem je fakt, že každý člověk je individuální bytost a v oblasti hranic neexistuje univerzální pravidlo, které by se dalo aplikovat na všechny pracovníky stejně.
Postoj vychovatelů v dětském domově na konci profesní dráhy
MIŇOVSKÁ VOCŮ, Hana
Cílem práce je popsat, jak vychovatelé na konci své profesní dráhy vnímají svoji práci v dětském domově. Za tímto účelem byly v teoretické části popsány principy náhradní péče, zejména pak formy ústavní výchovy. S ohledem na cílovou skupinu informantek byla věnována samostatná podkapitola dětskému domovu. Protože ústavní výchova nemůže v plné míře nahradit rodinnou výchovu, byla věnována pozornost i rizikům ústavní výchovy, zejména pak psychické deprivaci, které jsou často děti z dětských domovů vystaveny. V následujících podkapitolách byla popsána specifika práce vychovatele v dětském domově a jeho ohrožení stresovou zátěží, která může být jedním z mnoha činitelů syndromu vyhoření. Pozornost proto byla věnována i prevenci. Tvůrčí část je zpracována formou kvalitativního přístupu. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů byla analyzována a následně interpretována prostřednictvím otevřeného kódování.
Vyhodnocování, zvládání a snižování stresu
Hacajová, Karolína ; Marsinová, Daniela (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práca „Vyhodnocování, zvládaní a snižování stresu“ je venovaná problematike pracovného stresu, ktorý sa v súčasnej dobe častejšie vyskytuje na pracoviskách firiem a môže výrazne ovplyvňovať výkonnosť zamestnancov. Teoretická časť sa zameriava na základné pojmy z oblasti stresu a všeobecných techník jeho zvládania a znižovania. Praktická časť sa zaoberá meraním úrovne pracovného stresu v spoločnosti Henkel Slovensko, spol. s r.o. prostredníctvom dotazníkového prieskumu. V závere práce sú navrhnuté odporúčania na zníženie pôsobenia stresových faktorov a prevencia pred vznikom pracovného stresu.
Syndrom vyhoření u učitelů středních škol
Soukalová, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů středních škol. Jejím cílem bylo charakterizovat syndrom vyhoření, interpretovat jeho příčiny, rizika a pozastavit se nad mírou zastoupení tohoto syndromu u učitelů, kteří působí právě na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se opírá o odborné zdroje, a tak poskytuje informace a poznatky o dané problematice. Empirická část popisuje výzkumné šetření a získané výsledky ohledně míry vyhoření učitelů středních odborných škol a učilišť. Výzkum je založen na kvantitativním přístupu, proto je realizován pomocí dotazníkového šetření.
Syndrom vyhoření u učitelů středních škol
Bukáčková, Silvie
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u učitelů středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do několika oblastí. Začínající kapitola teoretické části ujasňuje syndrom vyhoření a jeho diagnostiku. Dále navazuje na rozdílnost a srozumitelnost mezi depresí a stresem. Další kapitola v teoretické části se věnuje výzkumu se zaměřením na syndrom vyhoření u učitelů středních škol, kterému se věnovali odborníci Masarykovy univerzity v Brně. V závěru se teoretická část věnuje informacím a přehledu profesí, které nejvíce ohrožuje syndrom vyhoření, na které navazuje kapitola zabývající se konkrétně stresem v učitelské profesi. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na stres, vyhoření a prevenci. Cílem práce bylo porovnat zjištěné výsledky s výzkumy učitelů, které byly provedeny v České republice. Pro výzkumné kvantitativní šetření byl sestaven vlastní anonymní dotazník, který byl rozdán respondentům tedy žáků dvou středních škol v jesenickém okrese. Základní výzkumnou otázkou této práce bylo zjistit, do jaké míry jsou stresem v současné době učitelé ovlivněni a jak se jim brání. Z výzkumu plyne, že se stres a vyhoření učitelů se projevuje ve změně jejich chování. Učitelé tyto změny vnímají jako způsob podrážděnosti, nespokojenosti a agresi. Jako prevenci používají pravidelný pohyb a snaží se svůj volný čas trávit s rodinou a přáteli.
Syndrom vyhoření u učitelů středních odborných škol
Čabanová, Lenka
Bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u učitelů středních odborných škol. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zabývá pojmem syndromu vyhoření, prevencí proti syndromu vyhoření a pedagogické profesy. Praktická část je věnovaná vlastnímu výzkumu a jeho výsledkům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 248 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.