Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh modulové výuky oboru Elektromechanik pro zařízení a přístroje
Pešek, Josef
Bakalářská práce na téma „Návrh modulové výuky pro obor elektromechanik pro zařízení a přístroje“ se zabývá přípravou vyučování modulovou formou výuky. Pedagogika v posledních letech usiluje o modernější vzdělávání, které by odpovídalo požadavkům dnešní doby a umožnilo žákům středních odborných škol lepší uplatnění na trhu práce. Proto jsem si připravil návrh modulů, které na sebe vzájemně navazují a jsou seřazeny postupně od nejsnadnějšího ke složitějším. Cílem bakalářské práce je docílit sjednocení probírané látky mezi odbornou teoretickou a praktickou výukou. Celý modulový systém však závisí na vedení školy, která by kvůli nové vyučovací metodě musela upravit svůj dosavadní školní vzdělávací program.
Systém hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách ve Středočeském kraji
Toušová, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
2 ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá otázkou hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách. Přináší informace o tom, jaké formy hodnocení jsou využívány, které metody jsou nejčastěji voleny, a jaká kriteria hodnocení si školy stanovují. V práci je dále položena otázka, zda se hodnocení v mateřských školách zaměřuje na průběh pedagogického procesu nebo na výsledky vzdělávání. V teoretické části poskytuje práce přehled o významu jednotlivých pojmů v oblasti řízení pedagogického procesu a jeho hodnocení. Podstatnou část tvoří výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření a analýzou inspekčních a výročních zpráv ČŠI. Výsledkem je pak zmapování současného stavu řízení a hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Pedagogický proces, hodnocení, evaluace, profesní portfolio, 360 zpětná vazba, kritéria hodnocení, kompetence učitelů.
Systém hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách ve Středočeském kraji
Toušová, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
2 ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá otázkou hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách. Přináší informace o tom, jaké formy hodnocení jsou využívány, které metody jsou nejčastěji voleny, a jaká kriteria hodnocení si školy stanovují. V práci je dále položena otázka, zda se hodnocení v mateřských školách zaměřuje na průběh pedagogického procesu nebo na výsledky vzdělávání. V teoretické části poskytuje práce přehled o významu jednotlivých pojmů v oblasti řízení pedagogického procesu a jeho hodnocení. Podstatnou část tvoří výzkum, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření a analýzou inspekčních a výročních zpráv ČŠI. Výsledkem je pak zmapování současného stavu řízení a hodnocení pedagogického procesu v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Pedagogický proces, hodnocení, evaluace, profesní portfolio, 360 zpětná vazba, kritéria hodnocení, kompetence učitelů.
Hodnocení zaměstnanců vybrané obce s rozšířenou působností jako faktor zvyšování motivace
Woitková, Karin ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Řípová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou hodnocení zaměstnanců vybrané organizace veřejné správy. Hodnocení zaměstnanců je zásadním a motivujícím nástrojem při řízení lidských zdrojů a je jedním z nástrojů k dosažení pracovní úspěšnosti zaměstnanců. Současně přispívá k posílení prestiže úřadu a ke zvýšení spokojenosti občanů. Cílem diplomové práce je analyzovat současné nastavení systému hodnocení zaměstnanců ve vybrané organizaci veřejné správy, zjistit nedostatky současného stavu hodnocení zaměstnanců daného úřadu z pohledu jeho vlivu na pracovní motivaci zaměstnanců a navrhnout změny pro jeho zlepšení. V první části jsou shrnuty teoretické poznatky z oblasti řízení pracovního výkonu, teorie pracovní motivace, hodnocení a odměňování zaměstnanců. V praktické části diplomové práce je představen zkoumaný úřad a je analyzován systém hodnocení zaměstnanců používaný na tomto úřadě. Dále jsou v této části uvedeny výsledky provedeného dotazníkového šetření. V závěrečné části jsou na základě teoretických poznatků a praktických zjištění formulována doporučení, jež mohou organizaci napomoci zefektivnit systém pracovního hodnocení.
Kritéria pro přiznání příspěvku na péči u seniorů
JANOŠŤÁKOVÁ, Iveta
Moderní koncepci v oblasti sociální péče upravuje zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Obsahuje popis podmínek poskytování pomoci a podpory fyzickým osobám v nepříznivé sociální situaci prostřednictvím sociálních služeb a to především novou dávkou ? příspěvkem na péči. Ten je využíván osobami, které jsou limitovány svým zdravotním stavem v normálním běžném životě. Filozofie nové koncepce spočívá v tom, že lidé využívající příspěvek na péči, odkázáni na pomoc jiných fyzických osob, mají naprostou volnost v rozhodování, kdo a jak jim tuto pomoc bude poskytovat. Její následné využívání musí vést osoby k aktivitě, podpoře rozvoje jejich samostatnosti a motivaci, aby nedocházelo k prohlubování jejich nepříznivé sociální situace. Účelem přiznání příspěvku na péči je možnost nemocné osoby setrvat co nejdéle a důstojně žít ve svém přirozeném prostředí. Zajištění péče probíhá jednak blízkými osobami (rodinou) nebo poskytovateli sociálních služeb formou státních či nestátních organizací. Cílem práce bylo zmapovat a porovnat kritéria v oblasti způsobu posuzování stupně závislosti pro přiznávání příspěvku na péči seniorů nad 65 let v okrese České Budějovice, kteří byli v r. 2012 v tzv. přechodném období posuzováni podle obou právních předpisů. Teoretická část práce konkretizuje pojem senior, proces stárnutí a seznamuje se společenskými faktory, které vedou k prodlužování lidského života. Popisuje vývoj sociální práce v České republice a vznik zákona o sociálních službách, který je účinný od 1. 1. 2007, jehož hlavní myšlenkou je změna úlohy státu jako poskytovatele sociální péče a aktivního zapojení občana jako příjemce dávky. V další části bakalářské práce jsou popisovány kritéria pro přiznávání příspěvku na péči podle původních právních předpisů platných od 1. 1. 2007. Je přiznáván ve čtyřech stupních, kterým odpovídá jiná finanční částka s ohledem na věk osoby a počet úkonů (36 hodnocených). Při posuzování stupně závislosti pro účely příspěvku na péči je hodnocena schopnost zvládat jednotlivé úkony péče o vlastní osobu a úkony soběstačnosti. Zákon o sociálních službách prošel několika novelizacemi, zásadní změna kritérií pro přiznávání příspěvku na péči nastala od 1. 1. 2012, kdy vstupuje v platnost zákon č. 366/2011Sb., kterým se změnila některá ustanovení původního zákona o sociálních službách. Při novém posuzování stupně závislosti je hodnocena schopnost osoby zvládat 10 základních životních potřeb. V praktické části práce byly na základě stanovených cílů testovány dvě hypotézy: 1. Při posuzování stupně závislosti u seniorů dle nových kritérií je přiznáván vyšší stupeň závislosti. 2. Nižší počet hodnocených úkonů při posuzování stupně závislosti koresponduje s objektivizací zdravotního stavu posuzovaného. Výzkum byl realizován pomocí kvantitativní metody, a to obsahové analýzy dat a získané údaje byly statisticky zpracovány pomocí analýzy kategoriálních dat, Pearsonova korelačního koeficientu a kontingenčních tabulek. K výzkumu byla použita data obsažená ve statistikách ČSSZ, OSSZ a v dostupných materiálech MPSV ČR v letech 2007 a 2012. Po rozboru a vyhodnocení potřebných informací bylo zjištěno, že nedošlo k potvrzení první hypotézy; při posuzování stupně závislosti u seniorů dle nových kritérií není přiznáván vyšší stupeň. V případě druhé hypotézy došlo k jejímu potvrzení; nižší počet hodnocených úkonů koresponduje s objektivizací zdravotního stavu. V závěru bylo konstatováno, že nová kritéria v posuzování stupně závislosti pro účely příspěvku na péči nevedou k přiznávání vyššího stupně závislosti. Je sice hodnocen nižší počet úkonů, respektive životních potřeb, jsou však posuzovány všechny skutečnosti, které korespondují se zdravotním stavem posuzované osoby a jsou rozhodující pro poskytnutí uceleného přehledu její nepříznivé sociální situace. Nový model posuzování stupně závislosti přispívá k výraznému zjednodušení a vyšší efektivitě posouzení zdravotního stavu jedince.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.