|
Modely aktivních trakčních napaječů železnic pro analýzu zpětných vlivů na distribuční síť
Bureš, Jan ; Doleček, Radovan (oponent) ; Klusáček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním trakčních napaječů pro napájení trakční soustavy 25 kV 50 Hz s hodnocením zpětných vlivů na distribuční síť 110 kV v místě připojení. S ohledem na různorodou technologii trakčních napaječů jsou popsány jednotlivé technologie napaječů od konvenčního systému napájení po moderní měničové stanice a to s ohledem na princip funkce, strukturu silového obvodu a popis zpětných vlivů na distribuční síť. Vybrané technologie trakčních napaječů jsou dále modelovány v simulačním prostředí PSCAD a posléze je uveden příklad analýzy vlivu na kvalitu napětí v místě připojení na základě realistického provozu trakčních vozidel na napájeném úseku. Modely jsou parametrizovatelné a mohou být použity pro posouzení připojitelnosti dle PNE 33 3430-0. Mimo zpětných vlivů na napětí práce rozpracovává využití měničových napaječů pro podpůrné frekvenční služby, kde na příkladě ukazuje princip fungování, základní algoritmus a požadavky na řídící vrstvu měničů. V rámci diplomové práce je nakonec navržen a pomocí modelu ukázán algoritmus procesu synchronizace napětí sousedních úseků trakčního vedení trakční soustavy 25 kV 50 Hz. Diplomová práce ukazuje použití dynamických modelů pro posouzení připojitelnosti do distribuční sítě v předprojektové fázi a pro vývoj a definování používání měničových napaječů nad rámec napájení železnice.
|
| |
|
Elektrické modely rekuperačních zátěží pro napaječ střídavého trakčního vedení 25 kV, 50 Hz
Bureš, Jan ; Radil, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním trakčních vozidel z hlediska kvality odběru a odběru výkonu provozovaných v České republice (ČR) na elektrické trakční soustavě 25 kV/50 Hz. S ohledem na historický vývoj hnacích vozidel je provedena kategorizace lokomotiv provozovaných na území ČR podle jejich elektrické výzbroje a typické kvality odběru. Modely jednotlivých kategorií jsou vytvořené v simulačním softwaru PSCAD. V rámci bakalářské práce je dále navržen systém ovládání a výkonové parametrizace modelů na základě vnějšího popisu, tj. parametrů lokomotiv, profilu tratě a žádané dynamiky jízdy. Navržené modely jsou tak vhodné pro simulaci profilu toku energie v trakční soustavě jako celku.
|
|
Elektrické modely rekuperačních zátěží pro napaječ střídavého trakčního vedení 25 kV, 50 Hz
Bureš, Jan ; Radil, Lukáš (oponent) ; Klusáček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním trakčních vozidel z hlediska kvality odběru a odběru výkonu provozovaných v České republice (ČR) na elektrické trakční soustavě 25 kV/50 Hz. S ohledem na historický vývoj hnacích vozidel je provedena kategorizace lokomotiv provozovaných na území ČR podle jejich elektrické výzbroje a typické kvality odběru. Modely jednotlivých kategorií jsou vytvořené v simulačním softwaru PSCAD. V rámci bakalářské práce je dále navržen systém ovládání a výkonové parametrizace modelů na základě vnějšího popisu, tj. parametrů lokomotiv, profilu tratě a žádané dynamiky jízdy. Navržené modely jsou tak vhodné pro simulaci profilu toku energie v trakční soustavě jako celku.
|
| |
| |