Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Převodník signálu MIDI na DMX pro synchronizaci pódiové světelné techniky s živou hudbou
Hajdúch, Patrik ; Záviška, Pavel (oponent) ; Sikora, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu převodníku ze signálu MIDI na signál DMX. Převodník běží na mikroprocesoru ATmega328P s Arduino bootloaderem a umí převádět zprávy Note On, Note Off a Control Change na změny výstupního signálu DMX. K převodu je využívána mapa o třech profilech, kterou je možné upravit pomocí desktopové aplikace, uložená na externí paměti EEPROM. Toto umožňuje používání převodníku univerzálně v mnoha různých DMX systémech. Zařízení je uloženo v pouzdru, jehož rozměry dovolují uchovávání v jedné rackové jednotce. Převodník umožňuje plně automatizované ovládání světelné a jevištní techniky synchronizovaně s hudbou a vytvoření komplexních scén za pomoci vysoce rozšířeného protokolu MIDI.
Sensor for bars of mallet percussion instruments
Pribol, Sebastián ; Balík, Miroslav (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
This thesis addresses the issue of capturing melodic percussion instruments using dynamic sensors that can be attached to a musical instrument. It includes theoretical knowledge, analysis, and selection of appropriate sensing methods, and the actual implementation, which consists of testing, integration with MIDI, manufacturing of the device itself, and final calibration and adjustments for proper functionality. The device uses an ESP32-S3 Dev Kit N8R8 microcontroller, which was programmed in the Arduino IDE for proper operation. The device consists of twelve piezoelectric sensors that capture the dynamics of playing the musical instrument and send MIDI information to a DAW via a Bluetooth module.
Experimentální softwarový nástroj zaměřený na zvukovou tvorbu prostřednictvím sekvencí
Trubačík, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je sestavení experimentálního softwarového nástroje určeného ke zvukové tvorbě prostřednictvím sekvencí. Realizace je provedena v grafickém programovacím prostředí Pure Data. Nástroj dekóduje textové řetězce a převádí je v reálném čase na sekvence MIDI zpráv. Text práce představuje klíčové teoretické poznatky a popisuje obsluhu nástroje a jeho architekturu.
MIDI sequencer for a musical instrument
Golian, Dominik ; Baštán, Ondřej (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Music, as the universal language of humanity through which we express emotions, thoughts, experiences, undergoes continuous evolution, also thanks to technological advancement. This work focuses on one of the greatest technological milestones, the creation of MIDI. The scope of this work involves the development of a parallel MIDI system, which will interact with one of the musical instruments, either a metalophone or a mouth organ. The thesis includes the design and implementation of such a device.
Simulace hry na theremin pomocí senzoru Leap Motion
Staurovský, Maroš ; Zahrádka, Jiří (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat aplikaci, která bude simulovat hru na hrací nástroj theremin pomocí senzoru Leap Motion za použití protokolu MIDI. Tento senzor umožňuje detekovat pohyb rukou a gest v sledované oblasti. Toho využívá výsledná aplikace na simulování stejného způsobu hraní jaký se využívá v případe thereminu. Na rozdíl od tohoto nástroje ale poskytuje možnost produkovat zvuk různých nástrojů čehož je dosáhnuto za pomocí standardu MIDI. V práci jsou pak blíže popsané vlastnosti senzoru Leap Motion a protokol MIDI.
Převod zvuku do MIDI formátu
Pleva, Pavel ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Fedra, Zbyněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi převodu jednoduchého hudebního signálu do MIDI formátu. Obsahuje stručné uvedení do vybraných částí standardu MIDI, které jsou pro tuto problematiku důležité. Dále jsou probrány charakteristicé vlastnosti zvuku, jež je potřeba z hudebního signálu pro zápis do SMF zjistit nebo které jejich zjišťování jistým způsobem ovlivňují. Na konci práce je popsán algoritmus pro převod implementovaný v prostředí Matlab.
Hudební improvizace
Angelov, Michael ; Hradiš, Michal (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce sa zabývá problematikou algoritmické kompozice hudby, zejména oblastí počítačem řízené hudební improvizace. V úvodních kapitolách je uveden přehled existujícich nástrojů a přístupů nejčastěji používaných v oblasti počítačové hudby. Následně je v práci uveden návrh nového systému pracujícího na principech markovských řetězců a prediktivních stromů spolu s popisem jeho implementace. Hlavní úlohou navrhované aplikace je analýza uživatelem předložené externí MIDI nahrávky a následná tvorba nového a inovativního hudebního materiálu ve formátu MIDI s tematikou blízkou originální nahrávce, čímž se vytváři dojem počítačové improvizace na dané hudební téma.
Konvertor synchronizačního kódu MTC a LTC
Miškařík, Vít ; Hanák, Pavel (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
Konvertor synchronizačních kódů LTC na MTC a naopak je důležité zařízení pro synchronizaci všech zařízení používaných pro úpravy, střih a jinou práci se zvukovými a videomateriály. Většina těchto digitálních zařízení podporuje synchronizaci podle MTC, zatímco na analogovém pásu je údaj o čase zaznamenám ve formě LTC. Právě zde nachází uplatnění konvertor těchto synchronizačních kódů. Návrhu a realizaci obousměrného konvertoru těchto synchronizačních kódů se věnuje tato práce.
Experimentální softwarový syntetizér a sekvencer
Fadieiev, Heorhii ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je věnována experimentálnímu softwarovému syntezátoru a sekvenceru. Jejím hlavním cílem je realizace experimentálního elektroakustického hudebního nástroje na základě návrhu vytvořeného v rámci semestrální práce. Unikátní charakteristikou tohoto syntezátoru je možnost přiřadit každému tónu jiný vlnový průběh z oblasti subtraktivní syntézy, ale také amplitudové a frekvenční modulace, stejně jako možnost vytvoření komplikované rytmické struktury. Práce je rozdělena na několik částí. První z nich se zabývá shromážděním teoretických poznatků zaměřených na téma syntézy zvuku, MIDI a softwarového programu Max. Druhá část práce představuje návrh experimentálního nástroje s přihlédnutím k blokovému schématu syntezátoru, jeho sekvenceru a generátoru. Další část práce pojednává o realizaci nástroje, popisuje jeho vzhled, GUI, způsob ukládání dat do paměti a uvádí rozbor patche syntezátoru. Poslední část zmiňuje praktické zkušenosti a obecné charakteristiky výsledného nástroje.
Experimentální softwarový hudební nástroj
Konečný, Dominik ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh a následné vytvoření syntetizéru kombinujícího aditivní a subtraktivní syntézu v programu Max/MSP. Syntetizér se bude vyznačovat vysokou variabilitou práce s amplitudovými obálkami, nízkofrekvenčními oscilátory (LFO), možností mikrointervalového ladění a neharmonického spektra. Dále bude mít oscilátor možnost nastavení parametrů na základě textového vstupu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.