Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba pomůcek pro rozvoj senzorických funkcí a testování jejich použitelnosti u dětí předškolního věku
Looney, Bernadeta ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Vondrová, Kateřina (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bernadeta Looney Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová Konzultant práce: Bc. Monika Šťastná Kohoutová Název bakalářské práce: Tvorba pomůcek pro rozvoj senzorických funkcí a testování jejich použitelnosti u dětí předškolního věku Abstrakt bakalářské práce: Cílem této bakalářské práce je navrhnutí a tvorba pomůcek pro rozvoj senzorických funkcí, a také otestování jejich použitelnosti u dětí předškolního věku s různými neurovývojovými diagnózami. Teoretická část stručně představuje obor ergoterapie a jeho hlavní cíle v oblasti pediatrie. Dále se zaměřuje na téma hry, shrnuje hlavní teoretické pohledy na hru a objasňuje její roli ve vývoji lidského jedince. Následující podkapitola popisuje hru z pohledu ergoterapeuta, včetně způsobů jejího využití v terapii. Teoretická část se dále věnuje problematice senzorických funkcí. Jsou zde popsány jednotlivé senzorické systémy a jejich role ve vývoji jedince spolu s dysfunkčními projevy. Poté jsou představeny hlavní metody zaměřené na rozvoj senzorického vnímání, které jsou v ergoterapii používány; jedná se především o metodu Senzorické integrace dle Ayres a hiporehabilitace. Praktická část obsahuje navržené a vyrobené senzorické pomůcky, které byly následně testovány v praxi během hipoterapeutických workshopů. V práci jsou...
Hipoterapie v ergoterapii u dětí předškolního věku s neurovývojovými poruchami
Macounová, Adéla ; Janatová, Markéta (vedoucí práce) ; Kačeňáková, Marianna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Adéla Macounová Vedoucí práce: MUDr. Markéta Janatová, Ph.D. Konzultant práce: Bc. Monika Šťastná Kohoutová Název bakalářské práce: Hipoterapie v ergoterapii u dětí předškolního věku s neurovývojovými poruchami Abstrakt bakalářské práce: Hiporehabilitace je rehabilitační metoda, která usiluje o zlepšení zdravotního stavu pacienta prostřednictvím jeho přímého kontaktu s koněm. Kůň je v této rehabilitační metodě hlavním nástrojem pro dosažení terapeutických cílů, který ovlivňuje nejen pohybový aparát pacienta, ale také jeho psychický stav. Pro děti s neurovývojovou poruchou může být vhodnou motivací pro správný pohyb a podporou jejich psychomotorického vývoje, který bývá u dětských pacientů s těmito poruchami často opožděný. Cílem bakalářské práce je zmapovat možnosti využití prvků hipoterapie v ergoterapeutické intervenci u dětí předškolního věku s neurovývojovými poruchami. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je věnována popisu a principům metody hiporehabilitace a jejího oboru hipoterapie ve fyzioterapii a ergoterapii (HTFE). Věnuje se ale také aktuálním problémům s ověřováním efektivity této metody a s její standardizací. Praktická část je zaměřena na tři vybrané dětské pacienty předškolního věku s dětskou mozkovou obrnou,...
Hipoterapie jako léčebná metoda v rámci uceleného systému rehabilitace dětí se zdravotním postižením.
PAŠKOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce popisuje hipoterapii, která patří mezi významné léčebné metody u osob se zdravotním postižením. Věnuji pozornost zejména tomu, jak ovlivnila a ovlivňuje jejich zdravotní stav a to v souladu s dalšími terapiemi uceleného systému rehabilitace. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zaměřuje na různé definice zdravotního postižení a na jednotlivé skupiny osob se zdravotním postižením. Dále stručně vymezuje zooterapii a její rozdělení. Značná část je věnována samotné hipoterapii, která je pro tuto práci stěžejní. Popisuje členy hiporehabilitačního týmu, průběh hipoterapie, možné indikace a kontraindikace, mimo jiné také kritéria, která jsou důležitá pro výběr vhodného koně. Poslední kapitola se zaměřuje na koordinovanou rehabilitaci a její jednotlivé prostředky. V empirické části byli prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů dotazováni zákonní zástupci vybraných dětí. Zjištěné informace o průběhu a přínosu hipoterapie byly sepsány do jednotlivých případových studií. Sesbíraná data z praktické části potvrdila komplexnost a účinnost hipoterapie jako léčebné metody. Tato bakalářská práce může být nápomocná studentům, ale také laické veřejnosti k snadnější orientaci a pochopení hiporehabilitace, následně hipoterapie.
Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením.
ERHARTOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá tematikou Využití metod animoterapie při péči o děti s tělesným a kombinovaným postižením. V práci popisuji animoterapie a jejich průběh při péči o děti s tělesným, mentálním a kombinovaným postižením. V první části bakalářské práce se zabývám vymezením pojmu animoterapie, dále na definicích samostatných druhů animoterapie, jako je například canisterapie, hipoterapie, felinoterapie, apiterapie, ornitoterapie, delfinoterapie, caviaterapie, lamaterapie, terapie za pomoci malých zvířat, terapie za pomoci hospodářských zvířat a terapie za pomoci exotických zvířat. Dále se v první části věnuji vymezením jednotlivých zdravotních postižení. Druhá část bakalářské práce zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány informace pomocí rozhovorů s canisterapeuty. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké existují možnosti při využití zvolených terapií v rámci koordinované péče ve vybraných odborných zařízeních.
Hipoterapie u dětských pacientů s dětskou mozkovou obrnou
ČIHÁKOVÁ, Kateřina
Dětská mozková obrna je doživotní neurovývojové onemocnění mozku, které vzniká následkem poškození vyvíjejícího se mozku prenatálně, perinatálně nebo postnatálně. Projevuje se především motorickým postižením a prognóza závisí hlavně na včasné diagnostice a léčbě. V dnešní době je stále více využívána alternativní metoda hipoterapie. Hipoterapie je forma animoterapie, která využívá speciálně vycvičeného koně. Tato terapie je velice často zahrnována do komplexní rehabilitační péče nejen u klientů s dětskou mozkovou obrnou. Zájmem této bakalářské práce je poznat tato témata a zjistit, jaký má hipoterapie efekt u dětí s dětskou mozkovou obrnou.
Vliv plemene koně a typu terénu na aktivaci břišních svalů v hipoterapii
Fraňková, Věra ; Lopot, František (vedoucí práce) ; Kubový, Petr (oponent)
Název: Vliv plemene koně a typu terénu na aktivaci břišních svalů v hipoterapii Cíle: Cílem práce je seznámení s hipoterapií a hiporehabilitací. Hlavním cílem je zjistit, zda a jaký vliv má plemeno koně a typ terénu na zapojování břišních svalů v hipoterapii v pozici samostatného sedu. Metody: Diplomová práce má charakter intraindividuální případové studie. Obsahuje část obecnou a část praktickou. Obecná část informuje o problematice hipoterapie a hiporehabilitace, o kinematice svalů břišní stěny a o elektromyografii, v druhé části je zhodnocena aktivita břišních svalů člověka během hipoterapie u šesti plemen koní a v různém terénu (rovina, terén). Jako hipoterapeutická pozice je zvolen samostatný sed, k hodnocení bude využito terénního EMG přístroje. Výsledky: Výsledky práce prokazují vliv typu terénu na aktivaci břišního svalstva a vyvracejí vliv plemene koně z důvodu individuality biomechaniky každého koně. Klíčová slova: hipoterapie, hiporehabilitace, plemeno koně, aktivace břišních svalů, samostatný sed, EMG, povrchová elektromyografie
Intenzivní hipoterapie u dětí s diagnózou DMO a její krátkodobý a střednědobý efekt
Kopecká, Tereza ; Pivec, Martin (vedoucí práce) ; Kulichová, Jana (oponent)
Hipoterapie patří mezi proprioceptivní neuromuskulárně facilitační metody. Speci-fickými prvky obohacuje komplexní rehabilitační péči především neurologických pacientů. Práce teoreticky zpracovává metodiku hipoterapie. Dále je součástí práce studie hodnotící soubor 21 probandů s diagnózou dětská mozková obrna po intenzivní hipoterapii. Sledován byl bezprostřední, krátkodobý a střednědobý efekt po terapii. K hodnocení byly použity testy- interkondylický index, Collis příznak a polohové reakce. Testování doplňuje rodiči vyplňova-ný dotazník s 11 parametry, které zahrnovaly změny ve funkčních dovednostech a psychice dítěte. Z výsledků vyplývá, že dochází ke statisticky významným změnám po bezprostřední i týdenní terapii ve smyslu zlepšení hodnocených parametrů. Metodu lze doporučit jako jednu z možných variant komplexního přístupu terapie dětí s dětskou mozkovou obrnou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.