|
Strategický plán mikroregionu Rajhradsko
Urbič, Michal
Diplomová práce. Brno, 2015. Diplomová práce se zabývá zpracováním strategického plánu mikroregionu Rajhradsko. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je zejména popsán postup pro zpracování strategického plánu. V praktické části je vytvořena situační analýza daného mikroregionu, která slouží k následnému vypracování SWOT analýzy. Na základě vypracované SWOT analýzy je provedeno dotazníkové šetření, které má za cíl zjistit názor zastupitelů členských obcí na samotný rozvoj mikroregionu. V závěrečné části práce je navržen strategický plán mikroregionu Rajhradsko.
|
|
Bioprodukce a její distribuce v okresech České Budějovice a Český Krumlov
VOTAVOVÁ, Jana
Hlavním cílem práce je vyhodnotit strukturu a objem bioprodukce ze sledované ob-lasti a navrhnout možnosti jejího lepšího uplatnění na trhu. Práce je členěna na teore-tickou a empirickou část. Teoretické části probíhá literární rešerše a jsou zde před-staveny oblasti legislativy bioprodukce, akční plán ČR pro rozvoj zemědělství v le-tech 2021 až 2027, aktuální trh s potravinami, distribuční kanály biopotravin, zákaz-nické rozhodování o nákupu bioproduktu a udržitelnost trhu s biopotravinami. V empirické části je provedeno dotazníkové šetření, v němž jsou dotazování dodavatele (farmáři) platformy SCUK.cz. Jsou zde zkoumány nejrůznější oblasti jejich produkce a distribuce. Následně jsou vyhodnocena a interpretována získaná data, je vytvořen návrh opatření rozšíření objemu i sortimentu bioprodukce v regionu a jejího lepšího uplatnění na trhu a je provedena diskuse.
|
|
Návrh marketingového plánu Aquaparku Plovárny Hranice na Moravě
Horák, Lubomír ; Flemr, Libor (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Návrh marketingového plánu Aquaparku Plovárny Hranice na Moravě Cíle práce: Hlavním cílem práce je vytvořit marketingový plán zaměřený na hlavní skupiny zákazníků aquaparku Plovárny Hranice na Moravě. Tvorba tohoto plánu, by měla sloužit k efektivnějšímu využití sportovního zařízení a ke strategickému naplánování přístupu k jednotlivým skupinám zákazníků, tzn. děti do 6 let, mládež, studenty, dospělé, seniory, rodiče s dětmi do 6 let, ZTP/P, návštěvníky kurzů a ostatní návštěvníky. Mezi vedlejší cíle patří identifikace příležitostí, hrozeb, silných a slabých stránek aquaparku, prozkoumání variant marketingové strategie a získání zpětné vazby na marketingový mix od zákazníků aquaparku. Uvedené cíle v podstatě navazují na hlavní cíl, tedy mají s tímto hlavním cílem přímou souvislost. Metody: Od vedení aquaparku byla získána výroční zpráva, dále pak interní směrnice, a také bylo umožněno uskutečnění primárního sběru dat se zaměstnanci, který měl podobu polostrukturovaného rozhovoru se třemi pracovníky aquaparku. Dále byly použity metody analýzy, syntézy, komparace a ankety. Analýza byla provedena prostřednictvím prostudování primárních zdrojů informací, SWOT analýzy a situační analýzy. Objektem komparace byly konkurenční subjekty, při této metodě bylo využito veřejně dostupných údajů z webových stránek...
|
|
Informační politika Evropské unie v době Bangemannových aktivit v porovnání s USA
Mikanová, Helena ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Očko, Petr (oponent)
(česky) Diplomová práce "Informační politika Evropské unie v době Bangemannových aktivit v porovnání s informační politikou USA" se věnuje problematice informační politiky prováděné Evropskou Unií a Spojenými státy. Nejprve je definována struktura práce, poté následují základní pojmy. Diplomová práce dává zároveň prostor dějinám Evropské unie, které poskytují potřebný kontext, v němž je třeba informační politiku vidět. Tato práce si dává za cíl popsat a zhodnotit informační politiku Evropské unie v Bangemannově době v porovnání s informační politikou USA ve stejném časovém horizontu a možnost vzájemného využití kladů informační politiky obou území. V další části je porovnána informační politika EU a USA začátkem 21. století.
|
|
Analýza vybraných strategických plánů
Hoštičková, Edita ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Miškovský, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké aktivity, opatření apod. uvádějí města ve svých strategických, případně akčních plánech a určit, jak a proč se liší priority zkoumaných měst. Podobně se snaží stanovit, nakolik tyto aktivity odpovídají otázkám řešeným v analytických částech. Zkoumanými městy jsou: Hodonín, Krnov, Nový Jičín, Sokolov, Havlíčkův Brod, Klatovy, Jindřichův Hradec, Žďár nad Sázavou, Brandýs nad Labem - Stará Boleslav, Otrokovice, Bílina, Rakovník, Dvůr Králové nad Labem, Česká Třebová a Varnsdorf. Jako hlavní metoda byla použita hloubková analýza strategických a akčních plánů, na základě které bylo zjištěno, že návrhové části většinou odpovídají analytickým částem. Následně se však přednostně realizují ty projekty, na které je možné čerpat prostředky z dotačních titulů. Některá města to přímo uvádějí ve svých strategických dokumentech. Zkoumaná města se nejvíce zaměřují na dopravu, veřejnou správu a komunikaci s veřejností a rekreaci a cestovní ruch. Naopak opomíjenými oblastmi jsou zdravotnictví, životní prostředí a kultura. Města byla na základě zaměření svých strategických plánů rozřazena do čtyř skupin. Tyto skupiny byly dále testovány na vlivy různých faktorů. Testovanými faktory jsou poloha a zpracovatel. Ani u jednoho z faktorů nebyl potvrzen statisticky významný vliv...
|
|
Strategická analýza obce Svitávka
Jelínková, Monika
Práce se zabývá strategickou analýzou obce Svitávka. Výsledkem práce bylo navržení kompletního plánu strategického rozvoje obce. Sestavení strategického plánu vycházelo z provedené situační analýzy obce, SWOT analýzy a analýzy rozpočtu obce. Zpracování SWOT analýzy bylo provedeno na základě dotazníkového šetření. Z výsledků analýz byly stanoveny cíle, priority a opatření rozvoje obce a následně sestaven návrh nového strategického plánu obce pro období 2020–2028. Priority rozvoje obce, které byly zvoleny, jsou Doprava, Technická infrastruktura, Kvalita služeb obyvatelstva a Cestovní ruch, sport, kultura a rekreace. V souvislosti s vytvořením návrhu strategického plánu byl zpracován i akční plán na období od roku 2020 do konce roku 2021.
|
| |
|
Analýza vybraných strategických plánů
Hoštičková, Edita ; Perlín, Radim (vedoucí práce) ; Miškovský, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké aktivity, opatření apod. uvádějí města ve svých strategických, případně akčních plánech a určit, jak a proč se liší priority zkoumaných měst. Podobně se snaží stanovit, nakolik tyto aktivity odpovídají otázkám řešeným v analytických částech. Zkoumanými městy jsou: Hodonín, Krnov, Nový Jičín, Sokolov, Havlíčkův Brod, Klatovy, Jindřichův Hradec, Žďár nad Sázavou, Brandýs nad Labem - Stará Boleslav, Otrokovice, Bílina, Rakovník, Dvůr Králové nad Labem, Česká Třebová a Varnsdorf. Jako hlavní metoda byla použita hloubková analýza strategických a akčních plánů, na základě které bylo zjištěno, že návrhové části většinou odpovídají analytickým částem. Následně se však přednostně realizují ty projekty, na které je možné čerpat prostředky z dotačních titulů. Některá města to přímo uvádějí ve svých strategických dokumentech. Zkoumaná města se nejvíce zaměřují na dopravu, veřejnou správu a komunikaci s veřejností a rekreaci a cestovní ruch. Naopak opomíjenými oblastmi jsou zdravotnictví, životní prostředí a kultura. Města byla na základě zaměření svých strategických plánů rozřazena do čtyř skupin. Tyto skupiny byly dále testovány na vlivy různých faktorů. Testovanými faktory jsou poloha a zpracovatel. Ani u jednoho z faktorů nebyl potvrzen statisticky významný vliv...
|
|
ČESKO-RAKOUSKÉ VZTAHY V LETECH 1999 - 2004: KAUZA JADERNÉ ELEKTRÁRNY TEMELÍN
VÁLEK, Pavel
Práce se zabývá pohledem rakouských deníků Die Presse a Kurier na česko-rakouské vztahy v letech 1999 až 2004, resp. na problematiku JE Temelín (JETE). Hlavními tématy se pro rakouský tisk stalo odsouhlasení dostavby JETE českou vládou, resp. její spuštění. Důležité momenty představovaly blokády a demonstrace rakouských občanů na česko-rakouských hraničních přechodech, snaha Rakouska vetovat přístupová vyjednávání ČR s EU nebo vnitropolitický boj v rakouské vládě
|
|
Strategie uvedení nového produktu na trh
Fialová, Petra ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá přípravou marketingového plánu pro uvedení nového produktu na trh s plně automatickými kávovary. Cílem této práce je navrhnout kompletní marketingový plán rozpracovaný do jednotlivých kroků včetně analýzy trhu, navržení marketingových cílů a marketingové strategie založené na marketingovém mixu pro dosažení daných cílů.
|