|
Využití míčů v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Šedivý, Marek ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Krejča, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice využití míčů v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část se zabývá zařazením tělesné výchovy ve vzdělávání, kam spadá rámcový vzdělávací program, míč v rámcovém vzdělávacím programu a sportovní a pohybové hry v rámcovém vzdělávacím programu. Dále se věnuje hře a hraní a sportovním hrám. V práci je definována vyučovací hodina a s tím i příslušná legislativa, struktura vyučovací jednotky tělesné výchovy, konkrétně úvodní, průpravná, hlavní a závěrečná část. Dále se zabývá charakteristikou mladšího školního věku a vývojem dítěte v tomto období, konkrétně tělesným, psychickým, pohybovým a sociálním vývojem. V práci nechybí ani pojednání o rozvoji pohybových schopností, jehož součástí míče bez pochyby jsou. Dále v práci popisuji jednotlivé základní míče, které se v hodinách tělesné výchovy využívají. Výzkumná část se zaměřuje na výsledky rozhovorů s učiteli tělesné výchovy na prvním stupni základní školy, jejich interpretaci a na výsledky dotazníkového šetření a jejich interpretaci. Výsledky jsou v práci zpracovány do grafů, konkrétně do grafů výsečových a sloupcových. Výzkumná část práce taktéž obsahuje použité metody práce, charakteristiku výzkumného souboru, diskusi a závěry práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Míč, mladší školní věk, první...
|
|
Využití míčů v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Šedivý, Marek ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice využití míčů v hodinách tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část se zabývá zařazením tělesné výchovy ve vzdělávání, kam spadá rámcový vzdělávací program, míč v rámcovém vzdělávacím programu a sportovní a pohybové hry v rámcovém vzdělávacím programu. Dále se věnuje hře a hraní a sportovním hrám. V práci je definována vyučovací hodina a s tím i příslušná legislativa, struktura vyučovací jednotky tělesné výchovy, konkrétně úvodní, průpravná, hlavní a závěrečná část. Dále se zabývá charakteristikou mladšího školního věku a vývojem dítěte v tomto období, konkrétně tělesným, psychickým, pohybovým a sociálním vývojem. V práci nechybí ani pojednání o rozvoji pohybových schopností, jehož součástí míče bez pochyby jsou. Dále v práci popisuji jednotlivé základní míče, které se v hodinách tělesné výchovy využívají. Výzkumná část se zaměřuje na výsledky dotazníkového šetření a jejich interpretaci. Výsledky jsou v práci zpracovány do grafů, konkrétně do grafů výsečových a sloupcových. Výzkumná část práce taktéž obsahuje použité metody práce, charakteristiku výzkumného souboru, diskusi a závěry práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Míč, mladší školní věk, první stupeň ZŠ, tělesná výchova
|
|
Volejbal ve výuce tělesné výchovy na 1. stupni základní školy
Nováková, Magdalena ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Tématem této diplomové práce je Volejbal ve výuce tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Hlavními problémy zkoumanými v práci je způsob výuky volejbalu na ZŠ v Jirkově, zařazení volejbalu do vyučovacích hodin tělesné výchovy, dovednostní úroveň žáků 1. stupně před realizací navrženého výukového programu a po jeho realizaci. Na základě výzkumu docházím v práci k závěrům, že volejbal je na všech školách vyučován stejným způsobem, do výuky je zařazován pouze 33 % vyučujících ze všech škol, úroveň žáků běžných tříd a tříd minivolejbalu je před realizací i po realizaci odlišná, a že po realizaci došlo ke zlepšení dovednostní úrovně u všech žáků. Tato práce by mohla sloužit jako inspirace pro současné i budoucí učitele tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA Volejbal, minivolejbal, tělesná výchova, výukový program, 1. stupeň
|