Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Strategic analysis of the company affected by the crisis
Brigant, Juraj ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Krause, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je rozbor a popis současné situace konkrétní společnosti za účelem identifikace možného vývoje a návrhu prvků strategie podniku, které by tento stav a vývoj zohledňovali. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce jsou vymezeny poznatky, ktoré se k dané problematice vážou, a které jsou základním východiskem pro zpracování analýz v praktické části. Praktická část je zaměřená na aplikaci teoretických poznatků na konkrétním příkladě podniku Novoplast, který je v současnosti výrazne ovlivněn průběhem a důsledkami krize. Závěr práce tvoří shrnutí získaných poznatků a výstupů dílčích analýz a vytvoření prvků, které by měli být součástí budoucí strategie společnosti.
Strategická analýza společnosti Dřevis
Pernikář, Jan ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Cimický, Jan (oponent)
Cílem této práce je zpracovat strategickou analýzu společnosti Dřevis a na základě výsledků této analýzy formulovat doporučení, která společnosti pomohou lépe fungovat a zlepší její pozici v boji s konkurencí. V první části práce je strategická analýza popsaná z hlediska teoretického. V praktické části se práce nejprve zabývá analýzou okolí, kde je použita PEST analýza a Porterův model pěti sil. Dále se práce věnuje analýze podniku, jejíž součástí je identifikace a analýza zdrojů podniku a také analýza schopností podniku, kde je použit hodnotový řetězec. Na základě výsledků analýzy okolí a analýzy podniku je sestavena SWOT analýza a formulována strategická doporučení.
Analýza a strategie firmy GAMA Fobos na českém trhu a možnosti spolupráce se zahraničím
Jiruchová, Hana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Skalický, Mojmír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu a definování strategie firmy podnikající na gastronomickém trhu, který disponuje mnoha specifiky. První kapitola je věnována základním informacím o analyzované firmě, v jakém oboru podniká, jakou má historii, cíle, atd. Druhá kapitola se zabývá situační analýzou podniku. Tato část je rozdělena na interní a externí analýzu. Výsledky zkoumání jsou prezentovány pomocí SWOT analýzy. Ve třetí kapitole se podíváme jaké existují strategie podniku a jakou strategii dosud uplatňovala firma GAMA Fobos s.r.o. Cílem této části je stanovení budoucí strategie podniku na domácím trhu. Čtvrtá kapitola popisuje možnosti vstupu na zahraniční trh a jejím cílem je stanovení strategie firmy na zahraničním trhu.
Řízení lidských zdrojů ve vybraném podniku
MATĚJKOVÁ, Lenka
Cílem této diplomové práce bylo charakterizovat a zhodnotit řízení lidských zdrojů, posoudit jednotlivé personální činnosti a navrhnout rámcové změny pro zlepšení činností v řízení lidských zdrojů a konkurenční schopnosti podniku. Analýza personálních činností byla provedena ve společnosti zabývající se dopravním stavitelstvím. Průzkum byl realizován prostřednictvím písemného dotazování. Závěrem byly stanoveny návrhy změn, které mohou přispět k zefektivnění činností personální práce
Průzkum trhu a podnikatelský záměr zvoleného podniku osobních služeb
NĚMCOVÁ, Radka
Tématem diplomové práce byl {\clqq}Průzkum trhu a podnikatelský záměr zvoleného podniku osobních služeb`` aplikovaný na Svatební agenturu MERCI, jejímž základním produktem je {\clqq}svatba na klíč``. Hlavním cílem byla analýza aktuálních tržních podmínek a návrh konkrétního podnikatelského plánu. Jedním z dílčích cílů se stal návrh zakladatelského rozpočtu, sestavení formuláře ke zjištění potřeb a přání klientů a zjištění podkladů potřebných k sestavení daňového přiznání. Z elektronického dotazníkového šetření se zjistilo, že trvá zájem o služby svatební agentury a potencionál možných klientů je dostatečný pro vznik další drobné firmy v této oblasti podnikání. Finanční náročnost je pro zakladatelku firmy přijatelná, neboť náklady spojené se založením svatební agentury jdou z vlastních zdrojů. Byly vypracovány čtyři rozpočty na různě finančně náročné svatby jako podklad pro teoretický výpočet výsledku hospodaření a následného zpracování daňového přiznání daně z příjmů fyzických osob. Byla provedena analýza aktuálních tržních podmínek, především obecného a oborového okolí podniku. Na jejím základě byl sestaven návrh konkrétního podnikatelského plánu včetně návrhu podnikatelského rozpočtu a vypracováno fiktivní daňové přiznání za první rok podnikání, čímž byly splněny cíle diplomové práce.
Krizový management jako součást řízení vybrané instituce
ŠVEHLA, Ladislav
Cílem diplomové práce je vymezit vztah mezi krizovým managementem a podnikovým řízením a navrhnout možné aplikace zavádění zásad krizového managementu do řízení institucí. Šetření probíhalo v letech 2003 {--} 2005. Krize organizace jsou významné a zpravidla neočekávané situace, které trvale nebo po delší dobu ohrožují cíl organizace nebo její samotnou existenci. Dopady takové situace mohou významně poškodit firmu, její zaměstnance, výrobky či služby a pověst na veřejnosti. Bývají vyvolány tlakem vnějších nebo vnitřních událostí, které nutí management k neodkladným rozhodnutím. Může jít o zánik trhu, legislativní omezení, pád kurzu cizí měny, neúspěšnou inovaci, nový konkurenční výrobek apod. Podnik, který byl analyzován nabízí více možností k uplatnění krizového managementu. V této diplomové práci byl zmíněn vztah krizový management {--} generální ředitel a krizový management v dané divizi {\clqq}podřízen`` generálnímu řediteli. V diplomové práci byly zkoumány různé modelové situace, kdy může dojít v podniku ke krizi. Hlavní příčiny krizových situací jsou ztráta odbytišť, ztráta odběratele, konkurence, nenaplnění výroby a také přeplnění výroby. Díky nerozumnému přeplňování výrobních možností dochází k nedodržování slíbených termínů, ke zhoršení kvality a v konečném důsledku může vést až ke ztrátě zákazníka. Všechny tyto situace mohou podnik postihnout a je důležité být na ně připraven. Hlavní doporučení pro řízení podniku spočívají v důsledném provádění ekonomických a finančních analýz a také jejich kontrola a vyhodnocování. To napomůže managementu podniku k rozpoznání zárodku krize. Pokud se krizová situace v podniku vyskytne, je na zvážení managementu a majitelů firmy, zda se přiklonit k zapojení krizového managementu do řízení instituce či řešit situaci se stávajícím managementem. I když to na první pohled nemusí být příliš zřetelné, i stávající management je v podstatě management krizový. Dílčí změny a doporučení jsou - hledání nových trhů, posílení marketingového a obchodního oddělení, neustálá připravenost na krizové situace a připravenost krizového plánu, vyvarování se závislosti na jednoho zákazníka, pravidelná kontrola obchodních a operativních plánů
Finanční analýza podniku
Bicerová, Lucie ; Holečková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šmídová, Radana (oponent)
Ve své práci se snažím dokázat, že v rámci finanční analýzy tj. používání jednotlivých ukazatelů existuje řada problémů a nejde tedy o pouhý výpočet. Velmi důležitým aspektem finanční analýzy je kvalitní posouzení vývoje jednotlivých ukazatelů a neméně důležitou je interpretace zjištěných výsledků. Poukazuji rovněž na nesmyslnost používání tzv. "optimálních" hodnot ukazatelů finanční analýzy a často opomíjené jedinečnosti podniku při srovnávání např. s konkurenčními podniky. Finanční analýza vyžaduje kvalitní data, jejichž věrohodnost je vhodné ověřit. Jedinou možností externích uživatelů, jak zjistit finanční situaci podniku však bývá analýza na základě zveřejňovaných výkazů. Na nedostatky tohoto typu analýzy ukazuji v analytické části.
Podnikatelský plán společnosti zabývající se výrobou audio - designových produktů
Šebík, Michal ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Soukup, Bohdan (oponent)
Cílem této diplomové práce je sestavení podnikatelského plánu reálné společnosti Symbio Design s.r.o. a ověření jeho životaschopnosti. Společnost Symbio Design se zabývá výrobou špičkových audio-designových výrobků (reproduktory a akusticko-světelný objekt) určených pro náročné zákazníky hledající nestandardní až extravagantní výrobky. Problémem společnosti je fakt, že těchto zákazníků je málo, není jednoduché je oslovit, a sami společníci nemají příliš času řešit strategické záležitosti společnosti. V teoretické části se práce nejprve věnuje problematice podnikatelského plánu vůbec -- jaký je obecně jeho smysl, kdo jej sestavuje a při jakých příležitostech je užitečné jej vypracovávat. V následující praktické části je samotný podnikatelský plán s obvyklou strukturou: představení společnosti, jejích produktů, analýza vnějšího a vnitřního prostředí, SWOT analýza, cíle společnosti v krátkém a dlouhém období, marketingová a obchodní strategie zabezpečující dosažení těchto cílů a nakonec finanční analýza a odhad prodejů do budoucnosti. Tato část je ostatně nejdůležitější, neboť až zde se čtenář dozví, zda je projekt životaschopný, či co je pro jeho životaschopnost třeba udělat. Pro účely podnikatelského plánu - především jeho strategické části -- bylo rovněž uskutečněno anketové šetření na vybraném vzorku tazatelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.