Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sponzoring vysokých škol
Daňková, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Sponzorství v oblasti školství je v současnosti rozšiřující se formou marketingové komunikace. Zajímal mne jak postoj českých veřejných a soukromých vysokých škol, tak dárců k možnostem sponzoringu či partnerství. Cílem mé práce bylo definovat sponzoring a vymezit tento pojem v rámci marketingové komunikace. Současně pro podpoření teorie, že sponzoring se stává významným nástrojem marketingové komunikace, jsem přiblížila konkrétní marketingové strategie vybrané firmy (České spořitelny) a zanalyzovala jsem konkrétní kampaň z oblasti vzdělávání.
Vysoké školy v regionech
Hrabánková, Petra ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Čejp, Vlastimil (oponent)
(význam vysokých škol pro rozvoj regionů, možné přínosy a rizika) V rámci práce bude v úvodní kapitole popsán současný stav českého vysokého školství. Po určení metodiky výzkumu bude analyzován vztah vysokých škol k regionům a popsány možné formy spolupráce. V rámci šetření bude posouzena úroveň spolupráce vysokých škol a podniků v Královéhradeckém kraji, na základě získaných výsledků budou definovány problematické oblasti spolupráce a navržena opatření pro další efektivní spolupráci.
Metodika zavádění komponent IS na veřejných vysokých školách v ČR
Krákora, Jan ; Čermák, Igor (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje postupy aplikované na veřejných vysokých školách při zavádění komponent informačního systému. Data byla získána s pomocí rozsáhlého dotazníku a doplněna osobními pohovory na vybraných vysokých školách. Analýza postupu při zavádění je rozdělena do několika oblastí, jako je architektura IS, spolupráce komponent, počáteční analýza, výběr dodavatele, smluvní zajištění, použitá metodika, záležitosti týkající se řízení a organizace projektu, projektový harmonogram a rozpočet, dále pak provedení globální analýzy, kontroly čistoty dat, testování, školení, dokumentace a akceptace celého díla. Ze získaných informací jsou v šesté kapitole práce a jejím závěru sestavena obecná doporučení pro proces zavádění nové komponenty do informačního systému na vysoké škole.
Financování vysokých škol v USA
Černá, Veronika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá financováním vysokých škol v USA. Americké vysoké školství získává prostředky z více zdrojů, nespoléhá se pouze na státní financování. Nízkou státní či federální přímou podporu tak musí kompenzovat soukromý sektor a grantová politika. V první části jsme rozebrali nejdůležitější zdroje financí soukromých i veřejných vysokých škol, současný stav, problémy a jejich řešení. Soukromým vysokým školám plyne největší část příjmů z federálních grantů a školného, veřejné školy navíc částečně dotují státy. Novým trendem je přechod od podpory škol k podpoře studentů. Zanikají automatické subvence států školám a ušetřené prostředky putují bezprostředně ke studentům. V druhé části jsme se proto soustředili na otázku financování vlastního studia a nahlédli do soustavy federální finanční pomoci studentům, která v České Republice nemá obdoby. Vyšší vzdělání se díky efektivní pomoci potřebným stává nejdostupnější v celé historii USA a pojme nyní více jak 18 milionů studujících.
Financování vysokoškolského vzdělání z veřejných zdrojů
Matyáš, Radko ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Práce zkoumá systém financování vysokoškolského vzdělání v České republice z veřejných zdrojů. Ukazuje, že investice do vzdělání jako do lidského kapitálu je výnosná nejenom pro studenta, ale i pro stát. Po identifikaci největších problému českého vysokého školství a po analýze systémů v některých zemích OECD tato práce předkládá návrhy změn pro Českou republiku. Představuje model školného a půjček od státu s možnosti splácet až z výnosů ze studia a dále model hodnocení výstupů. Mezi přínosy patří zvýšení finančních zdrojů, důraz na kvalitu, motivace studentů i škol k lepším výsledkům a posílení spravedlivosti celého systému.
Lidské zdroje v IS/ICT
Zakharenkava, Sviatlana ; Hamerník, Petr (vedoucí práce) ; Zámečníková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem trhu práce v oblasti informačních technologií a analýzou jejího vývoje. Úvodní část práce uvádí do problematiky lidských zdrojů a poukazuje na existující problémy v této oblasti. Věnuje pozornost vlivu globalizace na rozvoj společnosti a trhu práce v jednotlivých zemích, ukazuje na odlišnosti v přístupu k formování trhu lidských zdrojů ve vyspělých a rozvojových zemích. Druhá část analyzuje specifika organizace firem, působících na trhu informačních a komunikačních technologií, definuje jednotlivé IT profese a zkoumá roli IT specialistů v rozvoji hospodářství zemí. Uvádí komplexnost jednotlivých profesních rolí a definuje hlavní požadavky na IT pracovníky. Třetí část je věnovaná stavu trhu práce v oblasti IT a vymezení hlavních trendů jejího vývoje. Ukazuje na velké rozdíly mezi vyspělými zeměmi, přecházejícími na outsourcing a offshoring svých procesů a systémů, a rozvojovými zeměmi, které vystupují na druhé straně tohoto procesu ? jako příjemce zahraničních investic a zakázek. Tyto rozdíly ukazuje na příkladu USA a České republiky. Vymezuje stav trhu práce, požadavky na specialisty, porovnává nabídku a poptávku na trhu a uvádí možný budoucí vývoj situace. Větší pozornost věnuje problémům nevyrovnanosti trhu lidských zdrojů v České republice a příčinám tohoto stavu. Poslední podkapitola je věnována hledání cest k řešení těchto problému a návrhu potřebných kroků ke zlepšení situace. Na závěr se shrnují výsledky analýzy a poznatků, ke kterým výzkum dospěl.
Financování vysokých škol v České republice a Anglii
Plešková, Eva ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem financování vysokého školství v České republice. Popisuje legislativní rámec vysokého školství. Zabývá se silnými a slabými stránkami financování vysokých škol v České republice. Dále popisuje historii vývoje financování školství a školného v Anglii. Vysvětluje druhy půjček, grantů a způsoby jejich splácení. V závěru je uvedeno srovnání obou zemí a možnosti využití systému, který funguje v Anglii, v České republice.
Srovnání vnímání obchodní značky studenty různých vysokých škol
Petrák, Jiří ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Bursíková, Marcela (oponent)
Práce srovnává názory studentů pražských vysokých škol na společnost IKEA - mezinárodní maloobchod s domácím bytovým zařízením. Jedná se studenty těchto škol: Vysoká škola ekonomická, Fakulta akademie múzických umění, Vysoká škola umělecko-průmyslová a Fakulta stavební ČVUT. Výzkum probíhal formou osobního dotazování v prosinci 2006.
Financování veřejných vysokých škol z prostředků Evropské unie
Búřilová, Anna ; Takáčová, Hana (vedoucí práce) ; Valová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá specifiky veřejných vysokých škol a jejich financování. Jsou popsány možnosti financování ze zdrojů Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, ale zejména ze strukturálních fondů Evropské unie. Největší důraz je dán na financování z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (dále jen OP VK). Jsou popsány postupy tvorby, realizace, monitorování a kontroly projektů podporovaných z OP VK. Dále jsou popsány i jiné možnosti získávání finančních prostředků ze strukturálních fondů EU a informační systémy pro podporu ekonomiky na českých veřejných vysokých školách.
Financování vysokého školství v Austrálii
Vítová, Veronika ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce vymezuje pojem vzdělání, zabývá se jeho charakteristickými rysy, jež jsou podstatné pro rozhodování o způsobu financování tohoto ekonomického statku. Zkoumá systém financování vysokých škol v Austrálii, zabývá se jeho silnými i slabými stránkami. Poslední část je věnována stručnému popisu financování vysokého školství v České republice. Pozornost je věnována zejména nedostatkům tohoto financování a možnostem implementace některých prvků z australského systému Higher Education Contribution Scheme.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.