Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní základní škole
MÍČKOVÁ LIŠKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Projektová metoda jako jedna z možných vyučovacích metod na málotřídní škole se zabývá specifiky vyučovacího procesu a práce učitele na málotřídní základní škole a dále pak použitím projektové metody ve vyučování. Cílem bakalářské práce je zmapování specifik málotřídního školství v ČR a dále pak možností, jak pracovat s projektovou metodou v prostředí málotřídní školy. Práce také přináší praktickou ukázku školního projektu realizovaného na málotřídní základní škole v Jihočeském kraji v obci Jílovice.
Specifika výuky dějin 20. století na 2. stupni základní školy
KUBŮ, Eliška
Diplomová práce se zabývá specifiky výuky dějiny 20. století na 2. stupni základní školy a metodickými návrhy vybraných tematických celků tohoto období. Důraz je kladen na problémy, které jsou spojeny s výukou 20. století. Práce shrnuje teoretické poznatky o výuce dějin 20. století. Zabývá se zařazením této historické etapy do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, metodami a strategiemi, které jsou vhodné pro výuku 20. století, a tím, jak přistupovat k výuce kontroverzních a citlivých otázek v dějinách. Součástí diplomové práce jsou metodické návrhy vybraných tematických celků z dějin 20. století, které byly vypracovány tak, aby byly využity různé vyučovací formy a vzdělávací strategie. Pozornost je věnována také využití didaktických médií ve výuce dějepisu.
Dílo Josefa Váchala ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ
KOLÁŘOVÁ, Jana
Předložená diplomová práce se zabývá tvorbou českého malíře a grafika Josefa Váchala a jejím využitím ve výtvarných aktivitách na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je věnována zevrubnému rozboru Váchalova uměleckého vývoje a stručné psychologické analýze jeho osobnosti. Reflektuje také tvorbu jiných umělců, kteří se určitým způsobem přibližují k výtvarnému výrazu Váchalových děl. V závěru sleduje možnosti využití uměleckého díla ve výchově na základní škole. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi vlastního výtvarného projektu s využitím děl Josefa Váchala, který probíhal na malotřídní škole v Borových Ladech.
Projekt: "Využití přírodních a recyklovatelných materiálů při výuce technických prací na primární škole"
MRÁZKOVÁ, Hana
Teoretická část diplomovové práce přibližuje témata související s projektovým vyučováním, s konstruktivistickým přístupem k učení, aktivizujícími výukovými metodami a technickým primárním vzděláváním. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na řemesla spojená s přírodními a recyklovatelnými materiály. Praktická část obsahuje popis šestnácti projektů. Součástí všech technických námětů jsou nákresy. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vytvořených projektů a vyhodnocení realizovaných projektů.
Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA
Berková, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá didaktickou analýzou soustavy učiva účetnictví pro obchodní akademie. První výzkumný problém analyzuje školní vzdělávací program dvou výzkumných obchodních akademií s ohledem na požadavky reformy. Z druhého výzkumného problému plynou dvě hlavní hypotézy, které ověřují odlišnosti v klíčových a odborných kompetencí žáků při využití problémového a tradičního vyučování. Disertační práce zahrnuje výukový materiál s problematikou IFRS, který byl vytvořen pro obchodní akademie. Z výsledků, metodických postupů a didaktických materiálů, které plynou z druhého výzkumného problému, je vytvořen Projektový den odborných ekonomických předmětů.
Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky
ŽAHOUREK, Martin
Diplomová práce ?Projekt jako vyučovací metoda při výuce fyziky? pojednává o možnostech využití projektové metody ve výuce fyziky na 2. stupni základních škol. Obsahuje jak teoretická východiska projektové výuky, tak i praktickou sondu v podobě realizace vybraného projektu ?Fyzika a tělocvik?. Ta měla za úkol ověřit efektivitu projektové výuky po stránce znalostí žáků i po stránce didaktické a organizační. V první části se zabývá možnostmi projektové výuky u nás, jejím historickým vývojem a pedagogicko-psychologickým rozborem. V druhé části jsou uvedeny náměty vlastních projektů, včetně vlastní realizace jednoho z nich a podpůrné didaktické materiály.
Projektové vyučování v rámci výuky pěstitelských prací na 1. stupni ZŠ
HEGROVÁ, Eva
Anotace Diplomová práce {\clqq}Projektové vyučování v rámci výuky pěstitelských prací na 1. stupni ZŠ`` uvádí definice vymezující projektové vyučování, podává stručný přehled o historii projektového vyučování a také seznamuje s různým pohledem autorů na různé typy dělení projektů. Dotýká se problematiky nejednotnosti v označení, ale především se zabývá uplatněním projektů na prvním stupni ZŠ. V diplomové práci jsou uvedeny návrhy tří školních projektů: 1. Co najdeme na polích na podzim? 2. Čeho se nikdy nepřejíme? 3. Přadné rostliny. Jednotlivé projekty byly realizovány v praxi na třech odlišných místech. Návrhy mohou sloužit jako inspirace pro učitele, popřípadě mohou být převedeny na konkrétní podmínky školy a využity přímo ve výuce. Návrhy projektů byly primárně sestaveny pro předmět pěstitelské práce, ale v rámci projektového vyučování dochází ke spojení s ostatními předměty.
Název tématu: Projekt "Praktické činnosti jako prostor rozvoje sociálních kompetencí žáka primární školy"
MEŠKANOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá problematikou a možnostmi rozvoje sociálních kompetencí žáka primární školy v rámci vyučovacího předmětu Praktické činnosti. Jsou zde prezentovány výchovně vzdělávací projekty a jejich využití v edukaci. Hlavním cílem těchto projektů je rozvíjet dětskou osobnost po všech stránkách a přispívat k rozvoji dětské empatie a prosociálního chování. Diplomová práce se skládá ze dvou částí. V první části jsou zpracovány teoretické poznatky týkající se jak formování dětské osobnosti, RVP, tak i problematiky projektové výuky. Druhá část se zabývá samotnými návrhy projektů a jejich realizací ve školní výuce.
Výchova k mediální gramotnosti formou projektového vyučování jako základ výuky mateřského jazyka na 2. stupni základní školy
SCHALLENBERGEROVÁ, Martina
Tématem diplomové práce je výchova k mediální gramotnosti. Jedná se o společný projekt navazující na diplomovou práci, jejímž tématem je výchova ke komunikačním kompetencím. Základní principy, ze kterých práce vychází, jsou pragmatická pedagogika a projektové vyučování. První část práce je zaměřena teoreticky. Náplní této části je pojednání o problému mediální výchova. Druhá část diplomové práce se zabývá výchovou k mediální gramotnosti. Důraz je kladen na herní a kooperativní aktivity, které slouží k nácviku interaktivních forem komunikace. Snahou je rozvíjet dovednosti, jako je vyhledávání, získávání, zpracování, vyhodnocování a využívání informací, které z médií (z tisku, rozhlasu, televize a internetu) přicházejí. Součástí této části je návrh struktury praktických projektů pro 6. až 9. ročník základní školy.
Návrh metodické příručky ke geometrickému náčrtníku Geonext
KUBŮ, Lucie
Diplomová práce je tvořena čtyřmi částmi. První část je teoretická a věnuje se využití počítače při vyučování matematiky, výuce v počítačové učebně a vybavenosti českých škol výpočetní technikou. Druhá část je věnována programu Geonext, který jsem si vybrala pro jeho přehlednost a jednoduché ovládání. Třetí část popisuje mikroexperiment, který jsem provedla v šesté třídě základní školy. Při tomto mikroexperimentu jsem využila příklady vytvořené v programu Geonext. V poslední části jsou uvedeny příklady, které jsem v programu Geonext vypracovala, ale nevyužila jsem je při mikroexperimentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí84 - 93další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.