Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,171 záznamů.  začátekpředchozí823 - 832dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Českokrumlovsku
STRAPKOVÁ, Jana
Hodnocení je nedílnou součástí všech výchovně-vzdělávacích činností. Proto hodnotící metody u daných předmětů jsou stále aktuálním tématem pro diskuze mnoha pedagogů i výzkumníků, kteří řeší jejich efektivitu a vhodnost užití daných hodnotících metod ve vybraných předmětech či při různých vyučovacích aktivitách. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjišťováno, jaké hodnotící metody jsou využívány v hodinách přírodopisu na vybraných základních školách na Českokrumlovsku a subjektivní pohled žáků na tyto metody. V současné době se využívá především sumativního hodnocení, zejména známkování na konci určité výukové jednotky, ale často se zavádějí i výukové metody, při kterých lze využít formativního neboli průběžného hodnocení. Některé položky v dotazníkovém šetření byly zaměřeny i na zkušenosti žáků s formativním hodnocením a jejich postoj k tomuto hodnotícímu přístupu.
Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Táborsku
CIHLÁŘOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce se zabývá monitorováním používaných metod a způsobů hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie v oblasti Táborska. Data byla získávána prostřednictvím dotazníkového šetření na vyšším stupni základních škol a nižším stupni gymnázií, kde byl kladen důraz na názory a osobní zkušenosti žáků ve vztahu k jednotlivým hodnotícím přístupům, včetně zkušeností s formativním hodnocením, které je v současné době předmětem zájmu a diskusí. Práci tvoří literární rešerše věnující charakteristice způsobů a typů hodnocení a praktická část zahrnující výsledky výzkumu. Ze zjištěných výsledků vyplývá, že nejčastěji využívaným hodnotícím prostředkem ve výuce přírodopisu je ústní a písemné zkoušení, které je respondenty vnímáno i jako nejpřínosnější metoda. Zkušenost s formativním hodnocením měla na vybraných školách v regionu Táborska více než polovina dotázaných, přičemž během výzkumu nedošlo k zaznamenání výrazné odlišnosti z hlediska užití metod formativního hodnocení mezi jednotlivými oslovenými školami.
Stimulace pracovníků
Hradský, Ondřej ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Účelem této práce bylo zanalyzovat současný stav v oblasti stimulace pracovníků u firmy zaobírající se poskytováním služeb společného stravování a následně navrhnout opatření na zlepšení. Je patrné, že kvůli charakteru poskytovaných služeb je pro úspěch společnosti na trhu důležité i to, jakým způsobem její zaměstnanci přistupují ke své práci. Navrhnutá opatření jsou vytvořena pro konkrétní firmu takovým způsobem, aby byla použitelná v reálném provozu zkoumané společnosti. V práci byly rovněž představeny jiné možnosti ovlivňování a působení na pracovní výkon a byla vytvořena jasná představa žádoucího pracovního chování zaměstnanců i vedení společnosti, ke kterému by se zkoumaná společnost měla co nejvíce přibližovat.
Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Českobudějovicku
LIŠKOVÁ, Jana
VOMÁČKOVÁ J. 2015: Hodnocení ve výuce přírodopisu a biologie na Českobudějovicku. Bakalářská práce. Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity. České Budějovice. 39 s. Hodnocení představuje významnou součást všech výchovně-vzdělávacích činností. Z tohoto důvodu je velmi často diskutovaným tématem nejen v akademické sféře, ale i u učitelů v praxi, zejména z hlediska efektivity a adekvátnosti jednotlivých hodnotících metod ve vztahu ke konkrétním předmětům. Cílem této bakalářské práce bylo pomocí dotazníkového šetření mezi žáky druhého stupně základních škol a gymnázií na Českobudějovicku monitorovat současně využívané hodnotící metody v hodinách přírodopisu. Z výsledků vyplynulo, že nejvíce užívanou formou je sumativní hodnocení, při kterém se učitelé zaměřují zejména na znalosti pojmů, fakt a definic. Při výuce přírodopisu a biologie se často zavádějí nové aktivizující metody, při kterých je však náročné hodnotit práci žáků. Východisko pro hodnocení žáků při těchto aktivitách by mohlo představovat formativní hodnocení. V části dotazníku sledující osobní zkušenosti a názor respondentů na tento hodnotící přístup bylo zjištěno, že jej samotní žáci považují za více motivující a přínosnější než klasické sumativní hodnocení.
Metodika hodnocení dřevin pro potřeby památkové péče
Pejchal, Miloš ; Šimek, Pavel
Účelem metodiky je hodnocení současného stavu a potenciálu dřevin v památkách zahradní a krajinářské architektury (ZKA). Metodika je založena na vizuálním hodnocení a má modulární charakter a sestává ze základního modulu a rozšiřujícího (speciálního) modulu. Základní modul lze uplatnit ve všech objektech ZKA a tvoří ho následující skupiny atributů: identifikační, dendrometrické, popisné, kvalitativní a ostatní; zohledněna jsou i specifika specifických skupin dřevin (liány, tvarované dřeviny). Metodika je zaměřena jak na hodnocení jednotlivých exemplářů dřevin, tak i na hodnocení souborů jedinců (od jednotlivých skupin a porostů dřevin až po všechny dřeviny v objektu). Pro tyto soubory dřevin byl vypracován speciální kvalitativní atribut - tzv. dendrologický potenciál - vyjadřující schopnost stávajících dřevin zajistit stabilitu kompozice. Rozšiřující modul hodnocení je orientován na specifické potřeby památkové péče. Obsahuje 2 atributy vyjadřující historickou autenticitu dřevin - původnost (originálnost, hodnotu stáří) substance a schopnost nést princip obsažený v původní (originální) substanci. Třetí atribut vyjadřuje význam dřeviny v kompozici.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Hodnocení Dobrovolnického programu v Nemocnici České Budějovice, a. s.
MALÁ, Lenka
Dobrovolnictví ve zdravotnictví se v České republice začalo postupně, ale systematicky objevovat od roku 2000. Především v oblasti zdravotnictví by mělo mít svou nezastupitelnou roli a sloužit ke zpříjemnění pobytu pacienta při hospitalizaci. Téma týkající se dobrovolnictví mne oslovilo jak z pohledu mé profese zdravotní sestry, tak i ve snaze získat znalosti z této oblasti. Do budoucna by bylo mým přáním pokusit se přivést dobrovolníky do našeho domova pro seniory, kde pracuji. Teoretická část se věnuje definování základních pojmů dobrovolnictví a dobrovolník. Pozornost je zaměřena i na typy dobrovolnictví, vývoj a rozvoj dobrovolnictví ve zdravotnictví. Popsán je i program Dobrovolníci v nemocnici, jeho jednotlivé etapy realizace, účastníci, základní struktura řízení a vzájemné vztahy mezi jednotlivými účastníky. S ohledem na zaměření práce je představen Dobrovolnický program v Nemocnici České Budějovice, a. s. V neposlední řadě věnuji pozornost motivaci, prosociálnímu chování a altruismu. Praktická část je realizována kvalitativním výzkumem, technikou polořízeného rozhovoru. Výzkumu se účastnilo šest komunikačních partnerek. Výsledky šetření byly zpracovány metodou vytváření tzv. trsů. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že komunikační partnerky vidí přínos v takto konané dobrovolnické činnosti nejen pro svou osobu, ale i pro pacienty a personál nemocnice. Jako motivaci vedoucí k této dobrovolnické činnosti uvádí především získání nových zkušeností. V praxi je možné výsledky práce využít jako zpětnou vazbu pro Dobrovolnický program v Nemocnici České Budějovice, a. s.
The Development Plan for Employees in a selected Organization
Černíková, Katarína ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Havlová, Lenka (oponent)
Práce je zaměřena na rozvoj zaměstnanců ve vybrané organizaci. V teoretické části je podrobný popis člověka z pohledu pracovního života. Pracovník disponuje kromě vzdělání i pracovními schopnostmi. Na základu těchto dovednosti tak splňuje požadavky na pracovní pozici. Pokud tyto požadavky nesplňuje, organizace mu poskytne možnost se vzdělávat. V praktické části byl realizován výzkum v oblasti personálního rozvoje na vybraném vzorku realitních makléřů. Výzkum byl zaměřen na rozvoj pracovníků v souladu s potřebami organizace, byl realizován formou osobního rozhovoru. Vyhodnocením získaných informací byl vypracován návrh plánu osobního rozvoje vybraných pracovníků na rok 2014. Tento výzkum potvrdil potřebu dalšího vzdělávání pracovníků v dané společnosti, zejména s ohledem na jejich specifické zaměření, neboť v současnosti neexistuje jednotná odborná příprava na pozici makléř v realitní společnosti.
Hodnocení zaměstnanců ve veřejné správě a jejich odměňování
Výtisková, Iveta ; Pěkná, Jitka (vedoucí práce) ; Lechner, Tomáš (oponent)
Práce pojednává o problematice hodnocení zaměstnanců v oblasti veřejné správy. Nejprve jsou v teoretické rovině popsány principy odměňování a teorie odměňování obecně, následně jsou formulována specifika platná pro veřejnou správu. Dále je provedena deskripce aktuálně platné právní úpravy upravující problematiku odměňování zaměstnanců, opět nejprve obecně, následně je zaměřena pozornost na legislativně upravená specifika odměňování zaměstnanců, kteří pracují v oblasti veřejné správy, především je analyzována aktuální úprava zákoníku práce, dále pak úprava souvisejících zvláštních a doplňujících právních norem. V praktické rovině se práce zabývá problematikou odměňování na finančním úřadě v Ostravě III a na obecním úřadě Ostravy Jih, konkrétně se věnuje analýze hodnocení a odměňování pracovníků v těchto institucích. Na základě provedené analýzy byla stanovena možná doporučení a návrhy pro změny a zlepšení stávající praxe ve zmíněných institucích.
Analýza výkonnosti pracovníků na Service Desk
Matějeková, Táňa ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Marek, Bohumil (oponent)
Diplomová práce Analýza výkonnosti pracovníků na Service Desk se zabývá hodnocením a odměňováním výkonnosti pracovníků pracujících na oddělení Service Desk. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část zkoumá možné způsoby hodnocení a odměňování výkonnosti pracovníků. Praktická část navrhuje řešení, které prokáže skutečnou výkonnost pracovníků, nastaví finanční ohodnocení odpovídající jejich výkonu a navrhne implementaci změněného hodnocení a odměňování výkonnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,171 záznamů.   začátekpředchozí823 - 832dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.