|
Elektrická a hybridní vozidla
Kosík, Jaroslav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na získávání poznatků o elektrických a hybridních vozidlech a jejich vývojem. První část práce pojednává o elektrických vozidlech, jejich historii a možným vývojem, kterým se tato vozidla můžou ubírat. V další části uvádím příklady využití elektrických vozidel v praktickém provozu. Je zde uvedeno porovnání těchto vozidel s vozidly využívající druh pohonu, jako například automobily se spalovacím motorem nebo hybridní vozidla. V závěru je kapitola doplněna o fotografické ukázky konkrétních elektromobilů. Třetí část práce pojednává o předpokládaném vývoji elektrických a hybridních vozidlech. Je zde také uveden popis hybridních vozidel, jejich srovnání s ostatními vozidly využívající jiný pohon i ukázky hybridních vozidel.
|
|
Studie nabíjení elektromobilů
Solař, Adam ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce na téma Studie nabíjení elektromobilů je vyhodnocení problematiky nabíjení elektrických vozidel. Cílem práce bylo sepsat rešeršní studii týkající se historie elektromobilů, možnosti nabíjení elektromobilů a vyhodnotit dostupnost nabíjecích míst u nás i ve světě. Dále také zpracovat přehled dostupných elektromobilů na trhu a zpracovat typy nabíjecích zařízení a možnosti nabíjení. Bylo zjištěno velké množství způsobů a možností nabíjecích zařízení. Dále byla vyhodnocena přibližná doba nabíjení s ohledem na typ nabíjení a zpracována dostupnost nabíjecích míst. V práci byly zmíněny i některé nevýhody elektrických vozů např. pomalé nabíjení, zpoplatněné rychlonabíjecí stanice nebo zatím vysoká cena těchto vozů. I přes zatím převažující nevýhody se elektromobily začínají více objevovat na silnicích.
|
|
Miniaturní zařízení pro sledování polohy
Šťáva, Radek ; Levek, Vladimír (oponent) ; Macháň, Ladislav (vedoucí práce)
Hlavním tématem diplomové práce je návrh a realizace miniaturního univerzálního sledovacího zařízení. To je určeno především pro sledování majetku, domácích zvířat, popřípadě osob. Pro zjišťování údajů o poloze je použita technologie GPS. Odesílání dat je navrženo a realizováno prostřednictvím GSM sítě. Zařízení je technicky řešeno s ohledem na miniaturní rozměry, vysokou výdrž na baterii a s přihlédnutím k odolnosti proti vniknutí vody, prachu a poškození nárazem. Je zvolena unikátní konstrukce, vhodná pro hermetické uzavření celého zařízení. Tomu je celý návrh přizpůsoben, mimo jiné bezdrátovým nabíjením baterie, absencí tlačítek i veškerých konektorů.
|
| |
| |
| |
|
Elektrická a hybridní vozidla
Kosík, Jaroslav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na získávání poznatků o elektrických a hybridních vozidlech a jejich vývojem. První část práce pojednává o elektrických vozidlech, jejich historii a možným vývojem, kterým se tato vozidla můžou ubírat. V další části uvádím příklady využití elektrických vozidel v praktickém provozu. Je zde uvedeno porovnání těchto vozidel s vozidly využívající druh pohonu, jako například automobily se spalovacím motorem nebo hybridní vozidla. V závěru je kapitola doplněna o fotografické ukázky konkrétních elektromobilů. Třetí část práce pojednává o předpokládaném vývoji elektrických a hybridních vozidlech. Je zde také uveden popis hybridních vozidel, jejich srovnání s ostatními vozidly využívající jiný pohon i ukázky hybridních vozidel.
|
|
Stabilita katodového materiálu pro LI-ion akumulátory
Janíček, Zdeněk ; Libich, Jiří (oponent) ; Sedlaříková, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stabilitou katodového materiálu pro Li- ion akumulátory. Předmětem výzkumu byly interkalační materiály, které jsou podrobně popsány v této práci. Teoretická část je věnována složení Li-ion akumulátorů a jejich vlastnostem. Studie je zaměřená na výzkum nových perspektivních materiálů pro kladné elektrody Li-ion akumulátorů. Práce je zaměřena na studium nabíjecích a vybíjecích charakteristik akumulátoru. Pro výzkum byly také použity mikroskopické techniky AFM a SEM. Byly zkoumány materiály LiCoO2 a Li0,975K0,025CoO2. Tyto dva materiály byly zkoumány z hlediska jejich životnosti a stability pomocí elektrochemických technik nabíjení a vybíjení s konstantním proudem.
|
| |
| |