Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací systém a kompetence zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo
ZBOŽÍNEK, Jonáš
Tato bakalářská práce se věnuje srovnání systému vzdělávání a kompetencí zdravotnických záchranářů v České republice a ve Spolkové republice Německo. Cílem práce bylo nalézt styčné body a identifikovat rozdíly. Teoretická kapitola se dělí na dva celky. První část se věnuje systému vzdělávání zdravotnických záchranářů v České republice. Stručnou charakteristiku oboru doplňují možnosti získání odborné způsobilosti zdravotnického záchranáře (dle zákona č. 96/2004 Sb. o nelékařských zdravotnických povoláních). Modelovým příkladem pro popis těchto možností byl zvolen první stupeň vysokoškolského vzdělání v akreditovaném studijním programu Zdravotnický záchranář na Jihočeské univerzitě. Kompetence zdravotnických záchranářů v České republice vycházejí z platné vyhlášky MZ č. 55/2011 Sb. o činnostech nelékařských zdravotnických pracovníků a jiných odborných pracovníků. Součástí jejich přehledu je i seznam možností uplatnění zdravotnického záchranáře v ČR a stručná charakteristika těchto míst. Přehled doplňuje popis dalšího vzdělávání a možností specializačního vzdělávání. Druhý celek v rámci teoretické části je věnován systému vzdělávání pracovníků působících u záchranné služby ve Spolkové republice Německo. Jednotlivé podkapitoly charakterizují úrovně vzdělání nelékařských zdravotnických pracovníků a jejich činnost u záchranné služby. Tuzemskému zdravotnickému záchranáři odpovídá v podmínkách německé záchranné služby profese záchranářského asistenta (a na ni navazující pohotovostní sanitář, jenž vzešel ze spolkové legislativní úpravy platné od 1. 1. 2014). Vzdělávání záchranářských asistentů je v této části práce věnována největší pozornost. V praktické části bakalářské práce je užita metoda kvalitativního výzkumu technikou strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili muži a ženy pracující u záchranné služby v Českých Budějovicích s odbornou způsobilostí zdravotnický záchranář a záchranářští asistenti z výjezdové posádky záchranné služby v Pasově. Pro zpracování první výzkumné otázky ("Mají čeští zdravotničtí záchranáři vyšší kompetence než němečtí?") bylo třeba srovnat zákonné normy obou zemí a příslušnou odbornou literaturu. Takto získané údaje byly ověřeny přímým dotazováním záchranářů v obou zemích. Výsledným zjištěním je, že český zdravotnický záchranář má oproti německému záchranářskému asistentu širší možnost uplatnění ve zdravotnictví, a to i mimo záchrannou službu. Možnosti pracovat na oddělení anesteziologie a resuscitace, urgentním příjmu či v pozici operátora na lince tísňového volání, jsou na rozdíl od Spolkové republiky Německo zakotveny i v legislativě. Z provedeného srovnání tedy vyplývá, že český zdravotnický záchranář má celkově vyšší kompetence než německý záchranářský asistent, i když v oblasti přednemocniční neodkladné péče jsou jejich kompetence velmi podobné (ovšem plně se neshodují). Druhá výzkumná otázka zjišťovala, zda by bylo studium na vysoké škole přínosem pro zdravotnické záchranáře ve Spolkové republice Německo.Analýzou odpovědí ze strukturovaných rozhovorů se záchranářskými asistenty vyplynulo, že by o tuto možnost nestáli. Podle jejich názoru je vysokoškolské studium zbytečnou komplikací, spojenou s vyšší finanční náročností (plynoucí z německého vzdělávacího systému). Ne každý zájemce by si tedy mohl takové studium dovolit. Podle jejich názoru by také nebylo možné v rámci stávajícího systému zaplatit takto vzdělané pracovníky. K nynějšímu systému vzdělání mají sice připomínky, ale dlouho očekávaná legislativní změna (byla schválena, ale zatím bez účinnosti) by měla přinést zlepšení ve všech kritizovaných parametrech (jde zejména o bezplatnost a prodloužení doby trvání vzdělání).
Osobní příběh učitelky mateřské školy a její profesní kompetence
DOLÍVKOVÁ, Jitka
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se vyvíjela cesta současně žijící učitelky mateřské školy, která svou pedagogickou prací příznivě ovlivňuje nejen činnost dětí, ale i pomáhá pedagogům v jejich práci naplňovat poslání učitelky mateřské školy. V teoretické části jsou definovány pojmy osobnost předškolního pedagoga, vlivy dědičnosti, výchovy a prostředí, které působily na kompetence pedagogů. Dále jsou popsány kompetence předškolních pedagogů, profesní identita učitele, profese učitele po roce 1989 a vzdělávání předškolních pedagogů. Praktická část mapuje cestu současně žijící učitelky mateřské školy od dětství po současnost. V rámci kvalitativního šetření byl veden rozhovor s učitelkou mateřské školy v Klatovech Mgr. Hanou Švejdovou, který je doplněný třemi dalšími rozhovory s lidmi z jejího okolí. Poznatky a informace týkající se výzkumných otázek jsou shrnuty v diskuzi z v závěru bakalářské práce.
Pozice sportovního manažera
Neuerová, Petra ; Tripes, Stanislav (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Kdo je sportovní manažer? Čím se liší od jiných manažerů? Odpovědi na tyto otázky jsou zodpovězeny v této práci. Tato bakalářská práce uvádí základní přehled informací o sportovním manažeru jako takovém. V teoretické části je uvedeno, v jakém prostředí se sportovní manažer pohybuje, jaké činnosti vykonává, jaké jsou role sportovního manažera či funkce. Praktická část je založena na srovnání studijních oborů vysokých škol, jako je management sportu, tedy teoretickými předpoklady pro tuto pozici a praxí. Výzkum je založen na dotazníkovém šetření s manažery sportovních týmů. Tato práce v konečné fázi popisuje pozici sportovního manažera. Výsledkem je pak srovnání, zda teoretické kvality, které poskytují vysoké školy, korespondují s praxí, kterou sportovní manažer vykonává.
Příspěvek na péči - vnímání kompetencí při provádění sociálního šetření z pohledu sociálních pracovnic
HÁLOVÁ, Markéta
Cílem bakalářské práce je představit příspěvek na péči a zmapovat názory sociálních pracovnic na jejich profesi v souvislosti s prováděním sociálního šetření pro účely přiznání příspěvku na péči.Teoretická část této práce se zabývá poskytováním příspěvku na péči dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na sociální pracovníky.
Využití didaktické a audiovizuální techniky při výuce
ŠIMANOVÁ, Petra
ANOTACE Tato bakalářská práce se věnuje analýze výukových metod. Práce je zaměřena na rozdělení výukových metod, jejich charakteristiku a použití výukových metod s podporou audiovizuální a didaktické techniky. V práci uvádím druhy didaktické a audiovizuální techniky a možnosti jejich využití na školách, didaktickou a audiovizuální techniku z hlediska cílů a kompetencí pro efektivní vyučování, také uvádím rozpracování školního vzdělávacího programu pro předmět matematika a výpočetní technika a vypracování několika příprav pro matematiku a fyziku s použitím didaktické a výpočetní techniky. Dále je práce zaměřena na možnosti využití interaktivní tabule při výuce, srovnání vyučovacích hodin s použitím interaktivní tabule a vedením výuky bez použití interaktivní tabule, výhody a nevýhody staršího a nového modelu učebnic matematiky pro 6. ročník základní školy. Některé kapitoly jsou pro názornou představu doplněny obrázky.
Přímé volby, pravomoci a odpovědnost prezidenta: Srovnávací studie č. 1.150
Kolář, Petr ; Pecháček, Štěpán ; Syllová, Jindřiška
Postavení hlavy státu je jednou z klíčových otázek fungování ústavního systému ve všech státech bez ohledu na to, zda se jedná o monarchie, či republiky. Ve státech s republikánským zřízením pak s touto otázkou souvisí i další – vymezení způsobu volby hlavy státu, tedy prezidenta. Odpověď na zmíněné otázky pak patří k těm, na jejichž základě je možné provést klasifikaci dnes existujících forem vlády vycházejících z demokratického modelu fungování vlády v širším slova smyslu. Klasické schematické členění na systém parlamentní a prezidentský není dostatečné, neboť pomíjí řadu relevantních faktorů výkonu moci. Většina autorů se dnes spíše přiklání ke klasifikaci obsahující pět základních modelů: parlamentní; poloprezidentský, premiérsko-prezidentský; prezidentský; prezidentsko-parlamentní. Práce zkoumá fungování Francie, Irska, Finska, Polska, Portugalska, Rakouska a Slovenska z hlediska postavení prezidenta v systému nejvyšších státních orgánů, a to v poválečném období. Komparace vývoje funkce prezidenta v těchto zemích prokazuje skutečnost, že samotná existence přímé volby prezidenta není dostatečným důvodem pro konstatování výrazné odlišnosti takovéhoto ústavního systému od systému s nepřímou volbou hlavy státu. Dokonce je možné konstatovat, že země, v nichž je přímá volba prezidenta zavedena, netvoří specifickou kategorii zemí, jejichž ústavní a politické systémy by vykazovaly výrazné shody. Závěry této práce lze shrnout do následujících bodů: a) neexistuje přímá souvislost mezi existencí přímé volby prezidenta a významem jeho postavení v ústavním systému daného státu; b) je zapotřebí rozlišovat mezi hodnocením významu funkce prezidenta v ústavním systému, jak to vyplývá z formální ústavní úpravy, a tím, jak je funkce skutečně vykonávána, především s ohledem na postavení prezidenta ve stranicko-politickém systému. Zatímco z formálně-ústavního hlediska bychom mohli za státy s nejsilnějším prezidentem považovat Finsko a Portugalsko, z hlediska reálného uplatnění prezidentského vlivu bychom za zemi s nejsilnějším prezidentem označili jednoznačně Francii. Nejslabší prezident, a to z obou hledisek, je pak v Irsku. c) velmi významnou skutečností, která ovlivňuje výkon prezidentské funkce v těchto zemích, je výrazná osobnost prvního prezidenta, který byl v přímých volbách zvolen. Typickým příkladem takové osobnosti, která vtiskla podobu výkonu prezidentské funkce i na další období, byl Antonio Salazar v Portugalsku nebo Lech Walesa v Polsku. d) Další skutečností, která ovlivňuje postavení prezidenta v rámci ústavního a politického systému, je míra jeho účasti v reálném stranicko-politickém životě. V některých zemích je prezident vnímán spíše jako nestranický a na politických stranách nezávislý arbitr (Irsko), v jiných zemích je naopak lídrem některé z hlavních politických stran bez ohledu na to, zda se jedná o stranu vládní nebo opoziční (Francie). Specifická je situace v Rakousku, kdy je přímo volený prezident aktivním členem politické strany, jejímž předsedou je ovšem spolkový kancléř. e) Svůj význam při vymezení ústavního postavení prezidenta má také definice jeho právní a politické odpovědnosti. Skutečnost přímé volby staví hlavu státu do pozice ústavního orgánu odvozujícího svoji legitimitu z jiného zdroje než z parlamentu, a tím samozřejmě vytváří podmínky pro konstatování politické neodpovědnosti prezidenta vůči zákonodárnému sboru. Většina ústav evropských států, a to bez ohledu na to, zda je zde zakotvena přímá volba prezidenta, vymezuje určitý stupeň trestní imunity při výkonu prezidentské funkce, a to zejména formou klasického institutu impeachmentu, kdy žalobu konstruuje parlament nebo některá z jeho komor a rozhoduje některá z nejvyšších soudních instancí nebo zvláštní soudní orgán. Vedle toho se v některých státech (Polsko, Portugalsko, Rakousko) setkáme také s koncepcí trestněprávní odpovědnosti prezidenta za činy spáchané v období výkonu funkce. Specifická je situace v Rakousku a na Slovensku, kde ústavy konstruují politickou odpovědnost prezidenta.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Aplikace transfúze v ošetřovatelském procesu
VĚTROVCOVÁ, Hana
Léčba krevní transfuzí představuje pro mnohé pacienty záchranu života a zároveň u nich může vzbuzovat oprávněné obavy. Kvalifikovaná a erudovaná sestra, která se v rámci ošetřovatelského procesu zaměřuje nejen na potřeby biologické, ale i psychosociální může správně vedenou komunikací takové obavy zmírnit. Při procesu aplikace transfuze je nutné dodržovat standardní postupy, myslet na možné komplikace, předcházet jim a chránit před nimi klienta. V případě, že k nežádoucí reakci dojde, je třeba zahájit včasnou a správně vedenou léčbu, objasnit příčinu jejího vzniku a tím zabránit jejímu opakování. Při zachování maximální bezpečnosti znamená správně indikovaná transfuze pro nemocného nejúčinnější léčbu. Jedním z cílů práce bylo zjistit specifika při aplikaci transfuze dospělých a dětí realizovaných v praxi a tím odkrýt možné rizikové faktory, které by mohly ohrozit klienty při transfuzní terapii. Další cíl byl zaměřen na zjištění změn, ke kterým došlo v procesu aplikace transfuze v poslední době. Třetím cílem jsme chtěli zjistit kompetence sestry při aplikaci transfuze v praxi. Při výzkumu byla použita technika kvantitativního sběru dat pomocí anonymního dotazníku. Dotazník byl určen sestrám ve třech nemocnicích Jihočeského kraje, Nemocnice České Budějovice, a.s., Nemocnice Písek, a.s. a Nemocnice Prachatice, a.s. Odpovědi sester jsme analyzovali a porovnali se standardy příslušných nemocnic. Na základě výsledků výzkumu lze konstatovat, že H1 : Aplikace transfuze u dětí a dospělých má svá specifika. H2 : V poslední době nedošlo k žádným změnám při aplikaci transfuze byla potvrzena. H3 : Kompetence sestry při aplikaci transfuze jsou dostatečné. V souvislosti s výzkumem byla zjištěna specifika při podávání transfuzních přípravků u dětí a dospělých jako je postup při biologické zkoušce, množství transfuzního přípravku a psychická příprava. Zároveň byla odkryta slabá místa sester v tomto procesu. Práce může sestrám posloužit i jako ucelený informační materiál o transfuzní terapii. Na základě zjištěných výsledků byly doporučeny návrhy pro sestry v nemocnicích. Ty se týkaly pořádání seminářů a přednášek s cílem prohloubit znalosti sester a tím zkvalitnit ošetřovatelskou péči a maximálně chránit klienta.
Problematika standardů ošetřování zevních genitálií u dětí od narození do 3 let
KURUCOVÁ, Monika
Hygienická péče je jedním z nejdůležitějších pilířů péče o zdraví dítěte. Získání správných hygienických návyků v dětství a jejich dodržování po celý život má pro zdraví zásadní význam. Bohužel informace týkající se hygieny zevních genitálií dětí jsou mnohdy rozporuplné a vyskytují se jak na straně rodičů, tak i na straně zdravotníků. Diplomová práce se zabývala problematikou ošetřování zevních genitálií u dětí od narození do tří let, přičemž hlavní důraz byl kladen na edukaci matek. Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda sestry znají své kompetence z oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, dále zda sestry dovedou své kompetence plně aplikovat. Třetím cílem bylo zmapovat informovanost rodičů o ošetřování zevních genitálií dětí ve věku od narození do tří let. Byly stanoveny 3 hypotézy. Hypotéza číslo 1 zněla: Sestry znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období. Hypotéza 2: Sestry, které znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, je nedovedou plně aplikovat. Hypotéza 3 byla definována: Rodiče novorozenců, kojenců či batolat mají nedostatečné informace o správné hygienické péči zevních genitálií svého dítěte. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno metodou dvou anonymních dotazníků, přičemž jeden dotazník byl určen zdravotním sestrám, které pracují s dětmi ve věkové kategorii od narození do tří let. Druhý dotazník byl vytvořen a určen pro matky dítěte ve věkové kategorii od narození do tří let. Dotazníkové šetření bylo provedeno na území Jihočeského kraje. První hypotéza {\clq}qSestry znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období`` byla potvrzena. Druhá hypotéza {\clq}qSestry, které znají své kompetence v oblasti ošetřování zevních genitálií u dětí v novorozeneckém, kojeneckém a batolecím období, je nedovedou plně aplikovat`` byla zamítnuta. Třetí hypotéza {\clq}qRodiče novorozenců, kojenců či batolat mají nedostatečné informace o správné hygienické péči zevních genitálií svého dítěte`` byla potvrzena. Na základě zjištěných skutečností jsme se rozhodli vypracovat edukační standard intimní hygieny děvčat a chlapců ve věku od narození do tří let pro sestry, dále pak edukační materiál o ošetřování zevních genitálií pro rodiče malých dětí. Věříme, že tyto materiály povedou ke zvýšení informovanosti o této problematice a ke zkvalitnění péče o děti.
Kolektivní reflexe ve vyučování matematice
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
V příspěvku je ukázáno, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v průběhu přípravy, realizace, analýzy a hodnocení několika vyučovacích experimentů. Je naznačen růst oborově-didaktické kompetence učitelů. Podkladem pro napsání článku jsou videozáznamy vyučovacích hodin.
Employees recruitment in the organization
Kmecová, Hana ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Hujberová, Hana (oponent)
Cílem práce je analyzovat procesy získávání a výběru zaměstnanců v IT společnosti v období hospodářské recese. V první části jsou popsané obecné metody získávání zaměstnanců na pracovní pozice do IT společností. Charakterizuje jednotlivé výběrové metody a popisuje jejich výhody a rizika. Druhá část práce analyzuje získávání a výběr zaměstnanců v přední IT společnosti v České republice. Hodnotí jednotlivé metody získávání zaměstnanců z hlediska úspěšnosti kandidátů ve výběrovém procesu. Analyzuje i náborové procesy společnosti a základní personální ukazatele. V závěru práce jsou vyslovená doporučení pro analyzovanou společnost, která mohou přispět ke snížení nákladů a zvýšení efektivnosti náborových procesů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.