Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Comparison of the Jewish and Roma holocaust in Bohemia and Moravia during World War II
Jarolinová, Nikola
Cílem bakalářské práce je srovnání židovského a romského holocaustu za druhé světové války. První část představuje politickou kariéru Adolfa Hitlera, který povýšil rasismus na národní ideologii a protižidovská a protiromská opatření, která následovala po jeho zvolení do úřadu, nejdříve v Německu a poté ve všech okupovaných zemích. Hlavní část práce se věnuje popisu přípravy, realizace a následného uznání židovského a romského holocaustu na území Čech a Moravy. Závěrečná část nabízí srovnání obou holocaustů ve zmíněných oblastech.
Methodology of building IS in service-oriented architecture environment
Hauptvogl, Roman ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Matiaško, Karol (oponent) ; Richta, Karel (oponent)
Architektúra orientovaná na služby (SOA) [Service Oriented Architecture] sa stala spolu s podnikovou architektúrou (EA) [Enterprise Architecture] kľúčovým faktorom v procese narovnania komunikácie medzi zástupcami biznisu a IT. Výsledkom tohto procesu by mala byť zvýšená efektivita dodávania IT projektov v podniku. Sú to jedny z najčastejšie skloňovaných slov v podnikoch vôbec. Časom si ale podniky začali uvedomovať, že výsledky projektov zameraných na rozvoj SOA v podniku nie sú také, aké očakávali. Dizertačná práca sa zaoberá metodikou budovania informačných systémov a informačných a komunikačných technológií (IS/ICT) v prostredí SOA. Je súčasťou výskumného zámeru Katedry informačných technológií VŠE. Hlavným cieľom dizertačnej práce je rozšírenie metodického rámca MeFIS1 o metodický vzor "Budovanie IS v prostredí architektúry orientovanej na služby". V analytickej časti dizertačnej práce sú predstavené a analyzované vybrané metodiky a štandardy zamerané na orientáciu na služby, ktorých úlohou je pomôcť pri zavádzaní SOA do podnikov. Takýchto metodík a štandardov zaoberajúcich sa danou problematikou začalo vznikať také veľké množstvo, až bolo neprehľadné sa vo vzniknutom bludisku vyznať. Je to jeden z dôvodov prečo začali štandardizačné organizácie postupne vydávať ďalšie štandardy a metodiky pomáhajúce pri správnom zavádzaní SOA do podnikov. V hlavnej časti práce je rozšírený metodický rámec MeFIS, tak aby mohol byť použitý na vytvorenie metodického vzoru na budovanie IS/ICT v prostredí orientovanom na služby. Výsledkom tejto časti je naplnenie hlavného cieľa a to vytvorenie metodického vzoru Budovanie IS v prostredí architektúry orientovanej na služby. V praktickej časti je navrhnutý metodický vzor aplikovaný v reálnej prípadovej štúdii v prostredí telekomunikačného operátora.
Zhodnocení potenciálu BPM a SOA v organizaci za účelem zjištění vhodného integračního přístupu
Hnilička, Václav ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Chlapek, Dušan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na zkoumání integrace BPM/SOA s cílem identifikovat klíčové aspekty pro úspěšnou integraci, zároveň využít tyto aspekty k hodnocení integrační iniciativy BPM/SOA organizace a nejen určit, jak si organizace stojí v tomto počínání, ale také jí pomoci navrhnout vlastní rozvojový plán. Práce je založena na rozsáhlém studiu literatury. V kombinaci s rozhovory s odborníky analyzuje různé aspekty integrace BPM/SOA. Hlavními oblastmi, které byly zkoumány a analyzovány, byly rozdíly BPM a SOA, problémy bránící integraci, zralostní modely a různé navrhované přístupy pro dosažení úspěšné integrace. Nejdůležitější výsledky a přínosy této diplomové práce jsou kritické faktory úspěchu integrace BPM/SOA, integrační přístup a metoda hodnocení integrace. Kritické faktory úspěchu jsou odvozeny z komplexní analýzy best practices a běžných úskalí praxe. Jsou zahrnuty do hodnotící metody, která klasifikuje organizaci a zjišťuje úroveň připravenosti pro úspěšnou integraci.
Integrace pomocí frameworku SwitchYard
Osmík, Lukáš ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Práce se zabývá problematikou podnikové sběrnice služeb (ESB). V teoretické části je uveden popis ESB a příslušných technologií, které s tímto tématem úzce souvisí. Dále jsou představeny výhody a nevýhody v rámci nasazení a zmapován aktuální trh produktů ESB. Poté je popsán framework SwitchYard. Poslední kapitola teoretické části stručně předsta-vuje další technologie využité v praktické části. Druhá část práce se zabývá návrhem a im-plementací ESB s využitím frameworku SwitchYard. Popisuji zde systémy, které se mají integrovat, dále postup při vývoji jako je příprava prostředí, konfigurace serveru a popsání nejdůležitějších částí vyvinutého systému. Poslední kapitola praktické části se zabývá zhodnocením daného frameworku. Její součástí je pak popis nedostatků, na které jsem při vývoji narazil, a slovní vyhodnocení na základě obecných funkcionalit ESB popsaných v teoretické části.
Informační systém pro hudební školy
SVOBODA, Lukáš
Tématem práce je tvorba informacního systému pro hudební školy. Práce je rozdelena do dvou cástí. První cást obsahuje analýzu problému a abstraktní návrh rešení. Druhá cást se zabývá implementací a nasazením do provozu. Informacní systém je navržen s durazem na další funkcní a technologickou rozširitelnost. Výsledkem je systém s architekturou orientovanou na služby (SOA). Webové uživatelské rozhraní je implementováno pomocí nekolika portletu bežících v portálu Liferay. Poskytovatelem webových služeb pres protokol SOAP je samostatná aplikace. Obe aplikace používají jako zdroj uživatelských rolí a identit LDAP server.
Sociální činnost Židovské obce v Praze
KAŠPAROVÁ, Jana
Práce se zabývá specifiky a náboženskými východisky sociální činnosti Židovské obce v Praze. V první části práce jsou stručně popsány písemné i ústní zdroje judaismu s důrazem na sociální a charitativní činnost obsaženou v textech. V druhé části je popsána charakteristika a historie Židovské obce v Praze, kapitola třetí se již zabývá samotnou sociální činností jednotlivých sociálních zařízení, které má Obec ve správě. Poslední část práce je věnována zjištěným specifikům v sociálních službách a jejich výjimečnosti oproti jiným sociálním organizacím. Všechna sociální zařízení jsou vedena v souladu se zákony o sociálních službách, avšak svou kvalitou a zejména svým zaměřením na oběti šoa výrazně převyšují úroveň služeb nežidovských sociálních zařízení.
Efekty a problémy cloud computingu
Hanzlová, Marie ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kačmář, Dalibor (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na efekty a problémy cloud computingu z pohledu zákazníka. Hlavním cílem této práce je vytvořit reálnou představu o službách cloud computingu. Reálnou představou se rozumí hlavně efekty, které mohou nastat při čerpání cloudových služeb, ale také problémy, kterým subjekt musí čelit ještě předtím, než se rozhodne využívat tyto služby, a až po celou dobu jejich využívání. Hlavní části práce věnované efektům a problémům cloud computingu, předchází část zaměřená na všeobecné informace jako hlavní myšlenka, princip fungování a vlastnosti cloud computingu. Tato část zahrnuje i charakteristiky typů nasazení a modelů poskytování cloud computingu. Na část se všeobecnými informacemi navazují kapitoly, které obsahující přehled (provozních, ekonomických a personálních) efektů a problémů. Těmi problémy se rozumí jak bezpečnostní problémy, tak i technické problémy jako výpadky, právní aspekty a další problémy, které je nutné zvážit ještě před reálným zprovozněním služeb cloud computingu. Na tyto části navazuje analýza vhodnosti nasazení cloudových služeb ve třech konkrétních prostředích. Jedná se o menší podniky, jejichž hlavní činnost není spojena s oblastí IT. V podnicích byla provedena interview, při kterých byly zjišťovány základní informace o podniku, o hlavní činnosti a o fungování IT. Na základě získaných informací a rozebraných efektů a problémů v teoretické části, byla provedena analýza, ze které vyplývá, zda má smysl zabývat se službami cloud computingu ve vybraných podnicích.
BPEL
Černý, Ondřej ; Selčan, Vladimír (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou jazyka Business Process Execution Language. Nejprve se však práce zaměřuje na dva hlavní přístupy, které využívají jazyk BPEL. Jedná se o přístup servisně orientované architektury (SOA) a přístup Business Process Managementu. Práce postupně definuje a ukazuje vlastnosti SOA a BPM a určuje klíčovou roli jazyka BPEL v SOA a v BPM. Důležitá je část o propojení SOA a BPM, která poukazuje na jednotlivé problémy při propojení obou přístupů pomocí jazyka BPEL a na odlišnost businessu a IT, kterou je zde potřeba překonat. Po uvedení základních směrů, které využívají jazyk BPEL se práce věnuje přímo tomuto jazyku. Potom, co je uvedena základní charakteristika, je BPEL definován a zařazen do historie. Krátký odstavec je věnován také BPEL engine, který vykonává spustitelné business procesy. Následně jsou popsány jednotlivé důležité elementy jazyka BPEL a životní cyklus BPEL procesu. Na závěr druhé části jsou uvedeny nevýhody jazyka. Poslední část se snaží porovnat vybrané nástroje pro práci s jazykem BPEL na základě jejich vlastností definovaných pomocí kritérií. V přílohách je nejprve ukázáno, jak je možné převést business proces z modelu do spustitelné podoby a také příklady praktického využití jazyka BPEL pro orchestraci služeb a pro kompletní využití životního cyklu BPM.
Služby v obecných souvislostech
Prouza, Petr ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pálka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá službami v informatice, respektive jejich obecným pojetím a obecnými souvislostmi. Cílem práce není jeden hlavní cíl, ale vícero menších cílů v problematice služeb, nikterak však co do významu. Mezi cíle patří specifikace dimenzí pohledů na problematiku služeb, analýza standardů zabývajících se službami, za účelem nalezení obecných souvislostí, vytvoření obecného modelu služby, vymezení obecného smyslu a funkcionality služeb a objasnění, zda je na služby v organizacích pohlíženo z jejich širšího kontextu nebo pouze jako na technické řešení informatiky (širší kontext myšleno ve významu návaznosti na procesy, návaznosti na byznys). V první části práce jsou specifikovány dimenze pohledů na problematiku služeb na základě rešerše literatury a dalších internetových zdrojů týkajících se této oblasti. A dále také popsány překryvy těchto dimenzí. V další kapitole následuje analýza standardů, zabývajících se informatickými službami v servisně orientované architektuře a standardů zabývajících se řízením informatických služeb. Následující kapitola pak obsahuje obecný model služby vytvořený na základě jak poznatků z předešlé analýzy, tak poznatků z literatury. Další část je poté zaměřena na vymezení obecného smyslu a funkcionality služeb. V poslední kapitole jsou shrnuty nejčastější problémy, které se vyskytují při zavádění služeb. A na jedné konkrétní případové studii je poukazováno na důležitost pochopení služeb v jejich širším kontextu.
Evaluating Quality of Service Design
Hejl, Daniel ; Feuerlicht, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Architektura orintovaná na služby (SOA) je populární volbou systémové architektury a mnoho organizací na ni přechází aby lépe sladily možnosti IT s jejich podnikovými cíly. Mezi očekávání, která adopce SOA vyvolává patří například zvýšená efektivita, schopnost rychle reagovat na změny v obchodním prostředí a zlepšení návratnosti investic. Aby tato očekávání byla naplněna, velký důraz musí být kladen na správný návrh služeb. Navrhování služeb takovým způsobem, aby měly velkou míru znovupoužitelnosti a aby výsledný produkt byl dobře udržovatelný může být ale obzvláště náročné. Tato práce shrnuje způsoby, jakými se dají využít metriky měřící vlastnosti struktur návrhu systémů orientovaných na služby pro předpovídání problémů v návrhu služeb. V praktické části této bakalářské práce byl vyvynut nástroj na měření kvality návrhu služeb na základě jedné z metrik a byla demonstrována praktická použitelnost této metriky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.