Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Malířství a fotografie okolo roku 1900
Voháňková, Romana ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Prahl, Roman (oponent)
Diplomní práce se zaměří především na to, jakými způsoby vstupovalo české malířství okolo roku 1900 do interakce s novými obrazy vytvářenými fotoaparátem. Důležitou kapitolou takového studia je role fotografie jako předlohy či skicy pro práci malíře. Dále vyvstávají otázky po vlivu vizuální stránky fotografie na malbu, tedy například uplatnění fotografické iluze v malířství, podněty chronofotografie a momentní fotografie. Zajímavým problémem, který bude pojednán, je také zásadní odlišnost fotografického média a malby z hlediska barvy. Fotografie velkou měrou rozšířila dobovou vizuální zkušenost, když umožnila trvale fixovat řadu obrazů z oblasti vědy i pseudovědy, bude tedy také nastíněno, jakou odezvu vyvolala tato nová oblast vizuality ve výtvarných kruzích. V neposlední řadě bude práce sledovat dobové reakce malířů na nové médium a také na jeho snahu emancipovat se jako legitimní výtvarný obor. To vše v kontextu a za podpory příkladů ze zahraničí. Klíčová slova: malířství, fotografie, umění okolo roku 1900
Mytologické náměty v díle Lucase Cranacha staršího
Hájková, Zita ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou německého malíře Lucase Cranacha staršího. Po úvodním seznámení se životem Lucase Cranacha staršího, se převážná část práce věnuje mytologickým námětům, se zřetelem na jejich původ v pramenech a literatuře. Posuzuje vliv na jeho tvorbu v kontextu se soudobými malíři a humanismem. Představuje podmínky, především na dvoře saských kurfiřtů, ve kterých Cranach tvořil.
František Tichý a jeho tvorba ve 40. letech 20. století
Micka, Alois ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
4 ANOTACE Předmětem této bakalářské práce je popis a prezentace tvorby Františka Tichého se zaměřením na 40. léta 20. století v kontextu jeho malířských cyklů té doby, ve kterých se rovněž odráží zvyšující se technická vyspělost jeho umění a postupný duchovní vývoj v přístupu k zpracování dané tematiky. Pro základní rozdělení tvorby Františka Tichého pro účely této práce je zvolen princip doby vzniku díla. Pro rozdělení tvorby do jednotlivých kapitol a oddílů je použito dělení na umění volné a užité a také dělení podle použitých výtvarných technik. Úvod práce se krátce věnuje životu a dílu Františka Tichého, zejména základům jeho malířského školení a význačným životním mezníkům v jeho životě, které měly velký vliv na jeho tvorbu. Neopomenutelnou součástí umělcových životních událostí ve 40. letech byla jeho pedagogická činnost na Vysoké škole uměleckoprůmyslové. Se změnou politického systému a se změnou společenských a lidských hodnot a pravidel chování přišly i změny na poli uměleckém. Protože se Tichý svojí tvorbou neslučoval s principy socialistického realismu stal se rázem politicky nežádoucí. Ze školy byl vyloučen. Další kapitoly jsou již věnovány více jeho tvorbě, která je rozdělená na tvorbu malířskou, grafickou, na knižní ilustrace, užité umění a scénografii. František Tichý byl celoživotně v zajetí...
Bartholomeus Spranger ve sbírkách v České Republice
Liška, Jan ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Diplomní práce obsahuje popis osobnosti malíře Bartholomea Sprangera a jeho tvorbu v Českých sbírkách. Umělec Bartholomeus Spranger žil od roku 1546 do roku 1611. Narodil se v Antverpách a pak cestoval Evropou. Nejdříve zamířil do Francie ( Paříž a Lyon ) a poté šel do Itálie ( Parma, Milán a Řím ). Roku 1575 je povolán do Vídni a nato roku 1580 do Prahy. Cílem práce je analyzovat dílo v Českých sbírkách a zhodnotit jejich autorství. Dále pak cílem práce je prozkoumání písemných pramenů a také kritické zhodnocení použité literatury.
Case Studies of the Influence of Painting on the Cinematographer´s Work
Cortes, Laura Camila ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; KLARICOVÁ, Kateřina (oponent)
I want to analyze particular films for how paintings guided cinematographer to make certain choices for film´s overall look, looking at An American in Paris, Mazany Filip and Cyrano de Bergerac.
The Struggle to be Recognized: The Life, Times and Work of Emily Carr
JANOŠŤÁKOVÁ, Iveta
Tato diplomová práce se zaměřuje na život, dobu a dílo kanadské malířky Emily Carrové. Zkoumá důvody, proč její práce byla původně odmítnuta a akceptována až na konci jejího života. První část této práce se zaměřuje na dobu a provincii, ve které žila (Britská Kolumbie), a dále také na kulturu původních obyvatel a jejich umění v Kanadě. Zabývá se také postojem veřejnosti a jejím povědomím o tématu původních obyvatel. Druhá část práce popisuje život Carrové (studia a cesty spojené s uměleckými náčrty), její finanční problémy, odmítnutí komunitou, stejně jako i další její aktivity např. keramiku, šlechtění psů, atd. Rovněž se zabývá důležitostí jejího psaného díla a tématy zachycenými v jejích knihách. Tato práce popisuje uznání Carrové ve světě a zkoumá její umělecký význam v současné společnosti.
Zenith House
Roudnická, Michaela ; Zálešák, Jan (oponent) ; Houser, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce Zenith House se snaží najít a zmapovat pozici figurální malby na poli současného umění. Skrze průzkum prací současných malířů, kteří využívají historických vlivů a kompozic polemizuje o vývoji skladby obrazu, dotýká se fenoménu portrétu a současného trendu řemeslného de-skillingu.
Picture and the framing in (non)theatrical context
Syrůčková, Klára ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
These bachelor thesis is devided to three main parts. The first one is trying to look to the subject theoretically. That´s also the main source for every definitions and keywords which were the basement for my following writing about the art painting and his frame. The next part takes some inspiration from the history of art. According to these chapter I was trying to remember what is the main inspiration from the history for me and my work. The main aim of the thesis is to discover the phenomenon of the art painting from each sides and forms. Like on the one straight line is in this work possible to see the painting, photographic and film picture next to each other. In the third part I would like to compare the dramatic picture with the other forms according to already completed projects.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.