Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Referování o významných krizových událostech v českých denících na příkladu mexické chřipky
Černá, Lucie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá způsoby, jakými čtyři vybrané české deníky pokryly nástup a rané šíření jedné z posledních světově významných krizových událostí, tzv. mexické chřipky, která vypukla v první polovině roku 2009. V teoretické části se práce zabývá hlavními charakteristikami krizových událostí a základními koncepty, které mohou být spojovány s jejich mediálním pokrýváním. V praktické části se pak věnuje tomu, jak vybrané deníky zpracovaly první dva týdny událostí spojených s mexickou chřipku. V úvodu nejprve představuje kvantitativní profil vzorku z hlediska plošného a slovního pokrytí tohoto tématu. V další části se stručně věnuje hlavním tématům, které tyto deníky ke zprostředkování zmíněné události pokrývaly nejčastěji, a jakými tématy se od sebe naopak vzájemně lišily. Dále si práce všímá hlavních motivů obrazového materiálu spojeného s články o chřipce a sleduje způsoby, jakými lze nemoc "zobrazit". V závěrečných dvou kapitolách se práce s využitím kvalitativní jazykové analýzy zaměřuje na vybrané jazykové jevy, jež mohly indikovat subjektivní zpracování události, a nebo ty, které odkazovaly do budoucna, a jakými způsoby se tak dělo především. Obě tyto části práce odhalují, jak se média pokoušejí do zpravodajství vložit své vlastní stanovisko.
Určování jádra výpovědi v současné španělštině: analýza neliterárních textů
MUSILOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá určováním jádra výpovědi v současné španělštině. Teoretická část představuje vymezení klíčových termínů jako slovosled v češtině a španělštině, Teorie Pražské školy, Aktuální členění větné atp. Druhá část diplomové práce je praktická a je zaměřena na podrobný rozbor několika vybraných španělských textů.
Příznakový slovosled v italštině a jeho překlady do češtiny.
BUZKOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce se zabývá příznakovým slovosledem v italštině a jeho překlady do češtiny. Práce je rozdělena na dvě části. V úvodu první, teoretické, části se autorka zabývá vývojem lingvistických přístupů ke slovosledu. Dále se věnuje základním parametrům českého a italského slovosledu se zřetelem k příznakovým konstrukcím. Druhá, analytická, část pracuje s vybranými příklady italských příznakových konstrukcí a jejich překlady do češtiny. Příklady pro výzkumnou část jsou čerpány z mluveného korpusu, beletristického textu a z paralelního korpusu InterCorp. Cílem práce je podrobit italský příznakový slovosled srovnání se slovosledem v českém jazyce a zmapovat obecné principy jejich překladu do českého jazyka. Z výsledků jsou následně vyvozeny závěry a doporučení pro překlad do češtiny.
Průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech ve výuce anglického jazyka
VLÁŠEK, Vladimír
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS) v hodinách anglického jazyka. Teoretická část nejdříve obecně představuje výchovu k myšlení v evropských a globálních souvislostech, dále se zabývá jejím místem v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia (RVP G) a následně i ve Školním vzdělávacím programu (ŠVP) Gymnázia Český Krumlov, kde se uskutečnil projekt v rámci této práce. Další část mapuje využívání VMEGS v ostatních předmětech, zabývá se metodikou a představuje některé dostupné metodické příručky a výukové materiály. Praktická část nás seznamuje s projektem výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech integrované do hodin anglického jazyka, který se zabývá tématy globalizace a evropanství a je vypracován pro využití ve dvou devadesátiminutových hodinách. V této části jsou v rámci projektu detailně popsány charakteristika, struktura, cíle a metody jednotlivých hodin, jejich příprava, průběh a reflexe. Poslední část je věnována hodnocení studentů.
Iniciální pozice rématu v angličtině.
STÁHALÍK, Martin
Tato diplomová práce se zabývá iniciální pozicí informačního centra v současné angličtině. Jedná se o struktury, které nejsou v souladu s principem tzv. end-focus. Cílem práce je zjistit, které větné členy a za jakých okolností nejčastěji fungují jako iniciální réma. Na začátku teoretické části jsou popsány funkce slovosledu a podrobně charakterizována funkční větná perspektiva a teorie výpovědní dynamičnosti. Dále se práce podrobně zabývá rématem a faktory ovlivňujícím AČV a případy, kdy se réma nachází v iniciální pozici. Praktická část se věnuje analýze výskytu iniciálního rématu v různých žánrech literatury a také jeho výskytu v ústní komunikaci. Četnost výskytu iniciálního rématu, včetně jeho druhů, je shrnuta v závěru práce.
Povídka Karla Čapka
FORKAVEC, Oksana
Tématem této práce je analýza povídek Karla Čapka. Rozbor se týká jeho povídkové tvorby, a to konkrétně sbírek Krakonošova zahrada, Zářivé hlubiny, Boží muka, Trapné povídky, Povídky z jedné kapsy, Povídky z druhé kapsy. Analýza je zaměřená na stránku tématickou i samotné literární zpracování povídek po stránce kompoziční a jazykové. Nebudou opomíjeny faktory, které ovlivnily Čapkovu tvorbu, jako jsou literárně-historické souvislosti i vnitřní události autorova života. Za další aspekty ovlivňující jeho tvorbu považujeme politicko-sociální souvislosti a vliv filozofického směru pragmatismu.
Topic Based Syllabus Tématické vyučování
MARÁNKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá tématickým vyučováním se zaměřením na výuku anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Praktické zpracování a návrh výuky tří zvolených témat (zdraví, jídlo, cestování) bylo provedeno na základě teoretických a metodických poznatků, prostudování nejběžněji používaných učebnic angličtiny na 2. stupni základní školy a získané pedagogické praxi. Výběr témat, řazení a rozpracování je v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, svou náročností a požadovanou jazykovou úrovní odpovídá znalostem a schopnostem žáků 8. třídy základní školy. Na základě vlastního výzkumu při pedagogické praxi, prostudování učebnic a užitečnosti pro každodenní životní situace jsme se žáky zvolili již zmíněná tři témata. Tématické okruhy jsou zpracovány formou komplexního opakování z hlediska slovní zásoby, gramatiky a čtyř základních jazykových dovedností.
Využití tvořivých metod ve výuce slohu na 2. st. ZŠ
ŠIMKOVÁ, Jana
Téma této diplomové práce je Využití tvořivých metod ve výuce slohu na 2. stupni ZŠ. Zabývá se výzkumem stavu slohové výchovy na vybraných školách, používanými metodami. Navrhuje nová řešení, jak zábavněji vyučovat a nenásilně připoutat žáky k předmětu. Zaměřuje se zejména na výběr vhodných témat a slohových útvarů s konkrétními ukázkami, zároveň podává základní teoretické údaje.
Funkce francouzských členů z hlediska výstavby textu ve srovnání s jazykovými prostředky češtiny
KUNCOVÁ, Martina
Tématem této práce je zjištění funkce francouzských členů z hlediska výstavby textu ve srovnání s jazykovými prostředky češtiny. V teoretické části jsem na základě francouzských a českých autorů, kteří se zabývají problematikou členů, definovala determinanty jako slovní druh ve francouzštině a také jejich funkci ve spojení s nominální grupou, způsoby navazování v textu a výstavbu textu. Komparativní studii jsem provedla na textu dostupném v obou studovaných jazycích. Oba texty jsem analyzovala stejným způsobem a pak sledovala vše, čím se zabývala teoretická část tj. funkce členu v textu a jeho jazykové prostředky v češtině. Výsledky jsem zpracovala do dvou tabulek, z nichž první prezentuje české ekvivalenty nominální grupy a druhá české ekvivalenty způsobu navazování v textu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.