|
Provozní zkoušky rotoru na aerodynamických ložiskách
Vaník, J. ; Šafr, M. ; Šimek, J. ; Kozánek, Jan ; Veselý, Jan
A high-speed synchronous electric machine has been modified to run on contactless aerodynamic bearings designed and manufactured within this project. The experience gained during putting the motor in operation at the Institute of Thermodynamics is described and the first results from the test runs at speeds up to 50,000 rpm (basic diagnostic measurement of rotor relative vibration and subsequent spectral identification) are presented.
|
|
Pseudospektra a nestacionární buzení
Kozánek, Jan ; Berthelot, F.
V předloženém příspěvku byly ukázány možnosti analýzy rezolventní funkce lineárních dynamických systémů pomocí tzv. -pseudospekter, jejich vztah k vlastním číslům, souvislost s rozkladem rezolventy na parciální zlomky a s partikulárním řešením. Dále jsme se zabývali přibližnou náhradou jistých případů nestacionárních buzení buzením exponenciálního typu.
|
| |
| |
| |
|
Stochastická strategie při Q-učení užitá pro řízení AML
Březina, Tomáš ; Krejsa, Jiří ; Věchet, S.
V poslední době je značná pozornost věnována metodám opakovaně posilovaného učení (RL). Článek se zabývá zlepšením RL metody bez modelu známé jako Q-učení, použité na modelu aktivního magnetického ložiska. Stochastická strategie a adaptivní integrační krok zvýšily rychlost učení přibližně stokrát. Nemožnost spřaženého použití navrženého zlepšení je nevýhodou, i když jej může být použito při předučení s následným provedením spřaženého doučování.
|
| |
|
Q-learning used for control of AMB: reduced state definition
Březina, Tomáš ; Krejsa, Jiří
Previous work showed that stochastic strategy improved model free RL method known as Q-learning used on active magnetic bearing (AMB) model. So far the position, velocity and acceleration were used to describe the state of the system. This paper shows simplified version of controller which uses reduced state definition - position and velocity only. Furthermore the controlled initial conditions domain and its development during learning are shown.
|
| |
| |