Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 522 záznamů.  začátekpředchozí481 - 490dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
(Česká) Fotografie v úpravě knižních obálek 60. let 20. století
BOLKOVÁ, Petra
Petra Bolková se ve své diplomové práci bude věnovat vývoji fotografie užité na knižních obálkách v šedesátých letech dvacátého století, v období určitého uvolnění na poli jak politickém, tak kulturním. Studie by měla systematicky zmapovat jakým způsobem docházelo ke spolupráci vybraných umělců a spisovatelů, jaká měla spolupráce úskalí nebo jak se tvůrce literárního díla a umělec pověřený vytvořením titulního obalu knihy, který byl a stále je, vlastně jakousi její prvotní reklamou, navzájem ovlivňovali a v neposlední řadě také to, do jaké míry titulní výtvarné zpracování odráží vlastní obsah textu literárního díla. Knižní obálka se v šedesátých letech stala dobře zastřeným prostorem pro vyzkoušení nebo dokonce zavedení nových tendencí, stala se novou, samostatnou výtvarnou kapitolou, která v podstatě nepodléhala cenzuře a ostřejší kritice, naopak spíše příležitostné. Cílem bude také postupně nacházet mnohé styčné body fotografie, knižní typografie a výsledného designu, protože fotografie a fotomontáž na knižních obálkách převažuje nebo je rozhodně více využívána než klasická autorská ilustrace. V neposlední řadě by se práce měla pokusit vysledovat jaký byl na vizuální stránku kladem důraz, jaké na ní kladla podmínky doba nebo politická situace apod.
Využití 3D grafiky při tvorbě produktové vizualizace
Dušek, Václav ; Bubeníček, Jan (vedoucí práce) ; Vítek, Pavel (oponent)
Skrze svou bakalářskou práci "Využití 3D grafiky při tvorbě produktové vizualizace" chci nejprve seznámit čtenáře s 3D grafikou a jejím použitím v praxi. Na 3D grafiku se však neomezuji a věnuji se též fotografii a tvorbě kompozice v uměleckém díle. Hlavní přínos práce pak tkví v praktické části, která se zabývá problematikou tvorby produktové vizualizace -- existuje totiž více možností, jak ji tvořit. Pro ucelenost a lepší pochopení se v praktické části nachází produktový řetězec, jenž nastiňuje průchod zakázkou při tvorbě produktové vizualizace. V poslední části bakalářské práce poté simuluji konkrétní zakázku na produktovou vizualizaci telefonu LG G2. V závěru bakalářské práce slouží tyto výstupní vizualizace ke zhodnocení jednotlivých metod a k celkovému shrnutí problematiky produktové vizualizace.
ROLE A VÝZNAM FOTOGRAFIE V MULTIMEDIÁLNÍM SVĚTĚ
Zídka, Lukáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Lidský svět se neustále vyvíjí. Dnešní moderní společnost je v rámci technologického pokroku a globalizace dynamičtější než kdy dříve a to samé platí i pro současné pojetí světa fotografie. Tato oblast lidské činnosti za dobu své existence doznala celé řady změn a to jak technického, tak i duševního a významového charakteru. Jakou úlohu však fotografie hraje v dnešní moderní společnosti? Liší se oproti minulosti, a pokud ano, v čem? Co fotografii přinesly nové technologie a jakou měrou ji ovlivnily? A především, do jaké míry lze fotografii propojit a využít s dalšími složkami multimédií za účelem vytvoření ucelené multimediální zkušenosti? Analýza těchto otázek a jejich zodpovězení tvoří základ této bakalářské práce společně s interpretací výsledků a zkušeností praktických částí (fotografie) skupinového projektu Multimedia Display a Programu aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity (NAKI) vytvořeného ministerstvem ČR. Cílem této práce je poskytnout efektivní teoretickou základnu pro uchopení významu fotografie s cílem podat předpoklady pro maximální využití jejího potenciálu při tvorbě multimediálního projektu.
Produktová fotografie jako marketingový nástroj
Hromasová, Vladěna ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Čermák, Jiří (oponent)
Skrz bakalářskou práci "Produktová fotografie jako marketingový nástroj" chci poukázat na skutečnost, že dokonalé produktové fotografie přitahují pozornost a mnohdy jsou právě důvodem ke koupi samotného produktu. Častokrát nejde ani o vlastnické potřeby spotřebitelů, nýbrž o nejrůznější emotivní aspekty a skutečnost, že se lidé všeobecně rádi ztotožňují buď se svými idoly nebo s vidinou vylepšení se. Nechávají se tak snadno zmanipulovat, čímž nahrávají přímo do karet nejrůznějším marketingovým agenturám. Málokdo si však uvědomuje, že finální fotografie je výsledkem několika hodin předem důkladně promyšlené práce, a co je hlavní, že produktová fotografie je od samotného počátku vytvářena s vidinou upoutat a prodat! Vzhledem k této skutečnosti nahlížím na produktovou fotografii jako na marketingový, potažmo komunikační nástroj, jehož hlavním úkolem je vyvolat emoce. Cílem práce je rovněž veřejný průzkum, který má odhalit, jak konzumenti vnímají a nahlíží na produktovou fotografii. V praktické části se zaměřím na samotné fotografování reklamní fotografie, a to ze čtyř oblastí, které jsou mi nejvíce blízké. Vytvořím rovněž i fiktivní zakázku na vytvoření titulní obálky časopisu D&D. Zpětnou vazbu získám skrz dotazník a samotného odborníka -- fotografa.
Analýza požadavků pro zavedení ECM softwaru v České televizi
Stejskal, Jan ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Práce mapuje současnou situaci správy fotografií v České televizi (ČT). Ze strany ČT bude v nejbližší době poptáván ECM systém, který by měl usnadnit práci s fotografiemi napříč odděleními. Cílem této práce bude získání podkladů pro úspěšné zavedení takového systému. První část práce popisuje současnou situaci. Další modeluje procesy, které v ČT probíhají a analyzuje je. Pomocí řízených rozhovorů s pracovníky ČT získává potřebné informace pro definování požadovaných funkcionalit systému. Třetí část shrnuje požadavky na systém a definuje jeho základní funkcionality. Výstupem by mělo být získání dostatečného množství informací pro dodavatelskou firmu, která by měla navrhnout softwarové řešení, nebo předvést již hotový software s návrhem customizací. Hlavní přínos práce tedy spočívá ve shrnutí a analýze požadavků napříč odděleními ČT, což by mělo vést k zavedení komplexního řešení a uspokojení požadavků zaměstnanců tímto systémem.
Fotografie v zaměření na promo kapely
Krůželová, Terezie ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížení problematiky fotografování koncertů, backstage a promo fotografií kapely. Teoretická část nejdříve přibližuje historii fotografování kapel. Hlavním tématem této části je však poskytnutí teoretických informací potřebných k fotografování na koncertech, nejvhodnější výbavě fotografa pro fotografování kapel v různých prostorech, a také jak vytvořit promo fotografii kapely v ateliéru i exteriéru a jak tuto fotografii následně jednoduše upravit. Praktická část využívá teoretických znalostí z předešlé části v praxi při vytváření společného projektu Multimediální promo. Popisuje práci v rámci týmu a použití znalostí při fotografování celého projektu. V této části je také popsáno fotografování promo fotografií heavy metalové kapele Power 5.
Nástroje, možnosti a využití fotomanipulace
Antalová, Blanka ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na komplexní zachycení problematiky fotografické manipulace. Jsou v ní nejprve představeny produkční a postprodukční nástroje, které se k manipulaci s fotografiemi používají - konkrétně fotomontáž, retuš a techniky vytvoření určité iluze již při samotném fotografování. Poté budou zhodnoceny možnosti, kterých lze pomocí těchto postupů v očích diváka dosáhnout. Pozornost je následně věnována konkrétním případům zmanipulovaných fotografií napříč dvacátým a jednadvacátým stoletím, které vyvolaly ohlas ve společnosti, a to nejprve v éře analogové a poté digitální fotografie. Na závěr autorka na několika praktických příkladech demonstruje některé postprodukční možnosti úprav digitálních fotografií.
The phenomenon of motion in photography
Hižová, Katarína ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Cílem práce je zmapovat možnosti zobrazení pohybu ve statické a animované fotografii. Práce se rovněž zaobírá historií, klasifikací různých druhů a využitím stop motion animace v oblasti filmu, hudby, počítačových her a marketingové komunikace. Praktická čast práce popisuje produkční řetězec krátkých stop motion animací a ich implementaci do komunikační strategie bakalářského projektu Kapustové Zelí.
Vývoj fotografie a význam současné reportážní a dokumentární fotografie
Řádková, Kristýna ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Cílem práce je zmapovat vývoj fotografie se zaměřením na reportáž a dokument a dokázat, že tento žánr, ačkoli se může zdát, že je v současnosti na ústupu, má stále velký význam. Teoretická část obsahuje obecnou historii a definici fotografie, poukáže na vztah mezi fotografií a uměním a popíše nejdůležitější teorie estetiky fotografie. Dále už je práce zaměřena čistě na reportážní a dokumentární fotografii. Je popsán vztah mezi těmito žánry a rozdíl mezi nimi, dále se práce zabývá etikou fotografie a manipulací s obrazovým materiálem. V části praktické jsou uvedeny technické požadavky na výbavu fotografa s ohledem na jednotlivé okruhy reportážní a dokumentární fotografie. Následují autorské ukázky z praxe a práci uzavírá kompilace odpovědí několika českých fotografů na otázky týkající se reportážní a dokumentární fotografie.
Digital photography post-production and its purpose in commercial sphere
Polcíková, Michaela ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je vymezit pojem fotografická postprodukce a názorně čtenáři představit vybrané techniky úprav komerčních fotografií. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu fotografická postprodukce, její chápání v minulosti a především současné využití. Praktická část práce se věnuje samotnému zhotovení digitální montáže. V jednotlivých krocích jsou popsány použité postupy a důvody jejich aplikace. Součástí této části jsou také praktické ukázky v podobě fotografií a videí, ktoré doplňují výklad jednotlivých technik. Práce předpokládá, že čtenář má základní znalost používaných programů, konkrétně Adobe Lightroom a Adobe Photoshop.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 522 záznamů.   začátekpředchozí481 - 490dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.