Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sdružování nevládních organizací v rámci rozvojové spolupráce: Člověk v tísni jako člen Alliance 2015
Palátová, Klára ; Zemanová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Werner, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá sdružováním nevládních organizací v rámci rozvojové spolupráce. Jejím cílem je odpovědět na otázku proč a jakým způsobem se neziskové organizace jako je Člověk v tísni sdružují v sítích jako je Alliance2015. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je vysvětlena podstata sdružování nevládních neziskových organizací a její různé aspekty. Empirickou část tvoří případová studie založená na vlastním výzkumu a rozdělená do dvou sekcí. V první sekci je teoretické východisko sdružování nevládních organizací aplikováno na případ Alliance2015, sdružení osmi evropských nevládních rozvojových organizací. Druhá část se zaměřuje na českou obecně prospěšnou společnost Člověk v tísni, která je členem tohoto sdružení.
Význam nestátních neziskových organizací pro integraci imigrantů do české společnosti
Sukopová, Hana ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Kuchařová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zkoumá roli, kterou hrají nestátní neziskové organizace v integraci imigrantů do české společnosti. Představuje aktivity těchto organizací, jejich spolupráci s dalšími aktéry, cílové skupiny a případná omezení. První část přináší základní přehled existujících modelů integrace a představuje multikulturalismus jako klíčový teoretický přístup v této práci. Druhá část práce je zaměřena na právní a finanční postavení nestátních neziskových organizací. Následně se práce zaměřuje na historii migrace do ČR a vývoj legislativy v této oblasti. Závěrečná část představuje případovou studii Integračního centra Praha, která odhaluje skutečný potenciál neziskových organizací na procesu integrace.
Hodnocení efektivnosti investic do lidského kapitálu v nestátních neziskových organizacích
KAMLACH, Jaroslav
Cílem mé práce je vyhodnocení efektivity investic do lidského kapitálu ve zvolené nestátní neziskové organizaci (NNO). Dosáhnu toho pomocí jednoduchého dotazníku, který bude ukazovat počet zaměstnanců dané organizace, způsob a velikost investic a také zhodnocení jejich užitečnosti. Zvolená NNO pak bude srovnána se 2 dalšími obdobnými organizacemi v tabulce. Problematika neziskového sektoru je pro většinu lidí téměř neznámá. Dokonce i jejich pouhé zařazení do národního hospodářství může být často až neřešitelný problém, neboť hranice mezi ziskovým a neziskovým sektorem se často navzájem prolínají. Trendem dnešní doby je, že největší konkurenční výhodou se stává lidský kapitál. Vybraná organizace je tedy analyzována především v oblasti lidských zdrojů - financování, vzdělávání a motivace. Závěrem práce by měla být rada oné organizaci, jak efektivněji investovat do svých zaměstnanců.
Nestátní neziskové organizace v rámci IZS Středočeského kraje
ČAPEK, Martin
Cílem této práce je zmapování nestátních neziskových organizací (dále jen NNO) v rámci integrovaného záchranného systému (dále jen IZS) Středočeského kraje. Jaká je definice NNO a co je to dobrovolnictví. Práce řeší, jaké jsou právní formy NNO, analýza jejich stavu, způsobu jejich zapojování a nasazení při řešení mimořádných událostí (dále jen MU). Dále pak aktuálnost jejich smluvního vztahu a schopnost jeho plnění. Zda jsou schopni nasadit deklarované síly a prostředky. V práci jsou taktéž řešeny podrobné právní formy smluvních vztahů subjektů. Zdali se jedná o plánovanou pomoc na vyžádání dle zákona o IZS, zde je subjekt ostatní složkou IZS či jen dohody o spolupráci a z toho vyplívající práva a povinnosti subjektů. Při řešení problematiky byly použity smlouvy a dohody se subjekty uzavřených se základními složkami IZS. Došlo k ověřování platnosti dohod a oslovením subjektů, byla zjišťována dostupnost a schopnost plnění předmětu dohod. Aktuálnost deklarovaných sil a prostředků. Dále bylo realizováno vyhledávání nových vhodných subjektů pomocí sítě internet, dotazováním u již začleněných subjektů, u základních složek IZS a pomocí rešerše ve zprávách o zásahu v systému statistik událostí IZS. V neposlední řadě byla využita osobní zkušenost autora a kontakty v oboru. Nestátní nezisková organizace je organizace nezřizovaná státem a na státu nezávislá, která je určena k obecně prospěšné činnosti nebo k neziskové činnosti pro soukromý nebo veřejný prospěch. Nejčastěji užívanou právní formou jsou spolky, nadace nebo nadační fondy, církve nebo náboženské společnosti a dnes již nezřizované obecně prospěšné společnosti. Jejich činnost a podíl na fungování IZS není zanedbatelný. Provedeným výzkumem na právních odděleních bylo zjištěno, že dvě základní složky IZS, a to Policie České republiky (dále jen PČR) a Zdravotnická záchranná služba (dále jen ZZS) kraje nemají uzavřeny žádné dohody s NNO. Tyto složky řeší veškerou problematiku externí pomocí u zásahu prostřednictvím velitele zásahu, respektive Hasičského záchranného sboru (dále jen HZS) Kraje a jeho Krajského operačního a informačního střediska (dále jen KOPIS). U některých subjektů bylo zjištěno, že nejsou prakticky vůbec využívány. Zkoumané subjekty měli dohody platné a byly dle předmětu dohody ji připraveny plnit v uvedeném rozsahu. Místní skupina Vodní záchranné služby Českého červeného kříže (dále jen VZS ČCK) Kladno II, Klub vojenské historie Sanites Car Beroun, Help in Danger nebo Záchranný sbor ČR nejsou příliš nebo vůbec využívány. Pátráním bylo vyhledáno několik potencionálních nových subjektů. Bohužel většina z nich nesplňovala ani ty základní předpoklady pro uzavření dohody s IZS. Jedná se především o vhodnou náplň činnosti, pohotovost k výjezdu 24/7 nebo dostupnost a další garance. Jediným vhodným kandidátem, který po výzkumu zbyl, je Asociace dobrovolných záchranářů ČR, o. s. z Dobřichovic. Ta splnila všechny předpoklady pro správné a účelné fungování v IZS a bude přizvána k dalšímu jednání. Na základě zjištěných údajů má IZS Středočeského kraje kvalitně podchyceny fungující NNO. Tento stav je pravidelně ověřován a dohody jsou aktualizovány. Některé subjekty nemají prakticky žádné využití a nejsou povolávány. Zde je otázka důvodnosti trvání smluv a tedy možnost jejich případného vypovězení. Při výzkumu bylo zjištěno, že další potenciál krom jednoho subjektu se v kraji nenachází. Z pohledu strany IZS, ať již HZS kraje či jiných složek, není ani vznesen žádný požadavek na doplnění subjektů. Všechny oblasti pro řešení MU jsou pokryty a dostatečně zabezpečeny. A to jak v poplachovém plánu kraje, tak i v havarijním plánu kraje.
Zdroje financování nestátní neziskové organizace
KUČEROVÁ, Petra
Bakalářská práce má za cíl analyzovat nestátní neziskovou organizaci z hlediska zdrojů jejího financování. Na začátku uvádí do problematiky neziskových organizací obecně a vymezuje teoretické pojmy související s touto oblastí. Pro praktickou část byla vybrána Oblastní charita Klatovy. Jako první jsou rozebrány používané zdroje financování. Oblastní charitu jako celek tvoří jednotlivá střediska, která jsou její neoddělitelnou součástí, proto analyzuje práce nejprve tyto a poté se zaměřuje na charitu celkově. Nakonec jsou uvedeny možnosti, jak financování zefektivnit a tím dosáhnout zlepšení celkové situace.
Využití nestátních neziskových organizací při organizování nouzového přežití a humanitární pomoci při krizovém stavu na území Jihočeského kraje
POLLAK, Ondřej
Nestátní neziskové organizace nejsou v českém právním systému zcela definovaným pojmem. Jedná se o ustálený název slučující několik různých organizací, které nejsou zřízeny státem a mají za účel obecně prospěšnou činnost nebo neziskovou činnost pro soukromý prospěch. Na území Jihočeského kraje působí několik těchto organizací, které se zapojují do dění při krizových situacích a to v podobě např. organizování nouzového přežití a humanitární pomoci. Využití nestátních neziskových organizací je v současné době zpracováno v rámci Havarijního plánu Jihočeského kraje a Krizového plánu Jihočeského kraje. Tato bakalářská práce má za cíl definovat pojmy nestátní neziskové organizace, nouzové přežití a humanitární pomoc a zhodnotit, zda-li je v současné době využití nestátních neziskových organizací při nouzovém přežití a humanitární pomoci při krizových stavech na území Jihočeského kraje na dobré úrovni. V první části bakalářské práce jsou definovány na základě zákonných předpisů základní typy neziskových organizací a to občanské sdružení, obecně prospěšná společnost, nadace, nadační fond a účelové zařízení registrované církve a náboženské společnosti. Při popisu nestátních neziskových organizací se práce zaměřuje na podmínky jejich vzniku a jejich organizační strukturu. Dále první část práce pojednává o samotném krizovém řízení a krizových stavech, kterými jsou stav nebezpečí, nouzový stav, stav ohrožení státu a válečný stav. Popisuje podmínky jejich vyhlášení a osoby¨k jejich vyhlášení odpovědné. Dále se v části o krizovém řízení rozebírají pojmy nouzového přežití a humanitární pomoci, což jsou oblasti, ve kterých spočívá velký podíl práce nestátních neziskových organizací při řešení krizové situace. Autor rovněž krátce ve své bakalářské práci popisuje jednotlivá odvětví nouzového přežití. Vzhledem k tomu, že pro řešení mimořádných událostí a krizových stavů jsou v současné době vypracovány právní předpisy, v nichž je mimo jiné uložena povinnost orgánům krizového řízení kraje vypracovat i dokumenty, které svým obsahem popisují jednotlivá opatření pro případy, kdy nastanou mimořádné události a krizové stavy, bakalářská práce popisuje dva z těchto základních dokumentů. Jsou jimi havarijní plán kraje a krizový plán kraje. V případě havarijního plánu kraje je nutno zmínit plány konkrétních činností, mezi kterými je pro tuto bakalářskou práci zásadní plán nouzového přežití. Ve druhé hlavní části bakalářské práce je podán přehled jednotlivých nestátních neziskových organizací na území Jihočeského kraje, které jsou schopny se podílet na řešení nouzového přežití a humanitární pomoci. V textu jsou popsány jednotlivé nestátní neziskové organizace v Jihočeském kraji a dále je popsán jejich podíl při organizování nouzového přežití a humanitární pomoci. Cestou řízených rozhovorů se zástupci popsaných nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji byly získány informace k možnostem těchto organizací pro případ organizování nouzového přežití a humanitární pomoci při krizovém stavu na území Jihočeského kraje. Dále tato bakalářská práce ve své druhé části pojednává o panelu nestátních neziskových organizací, což je platforma pro kooperaci jednotlivých nestátních neziskových organizací a Jihočeského kraje při řešení krizových situací. Na základě výzkumu je porovnáno současné využívání nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji při řešení krizové situace s možnostmi vybraných nestátních neziskových organizací. Celá práce vychází z výzkumné otázky, jestli je využití nestátních neziskových organizací při organizování nouzového přežití a humanitární pomoci v současné době na dobré úrovni. Při jejím vypracování bylo vycházeno ze zákonných předpisů, odborné literatury a výzkumu, kdy bylo formou řízených rozhovorů hovořeno se zástupci vybraných nestátních neziskových organizací a orgánů krizového řízení v Jihočeském kraji.
Marketingová strategie chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji
DUŠKOVÁ, Miluše
Téma zpracované diplomové práce je Marketingová strategie chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. V teoretické části práce se zabývám definicí a významem marketingu, strategickým řízením, marketingovým procesem, marketingovým prostředím, nákupním chováním spotřebitelů i marketingovým výzkumem. Pokračuji v popisu legislativního zakotvení chráněných pracovních míst a vyjmenovávám chráněné dílny nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Dále se věnuji zaměstnanosti lidí se zdravotním postižením, snažím se vymezit pojem nestátní nezisková organizace. V praktické části se zabývám výsledky výzkumu a podávám návrh marketingové strategie prodeje výrobků z chráněných dílen. Praktická část se vztahuje k hlavním cílům diplomové práce. Prvním cílem práce bylo zmapovat marketingovou strategii chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zmapovat mínění široké veřejnosti ve vztahu k nákupu výrobků z chráněných dílen. A třetím cílem bylo na základě výsledků výzkumu navrhnout marketingovou strategii prodeje výrobků z chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. V této práci jsem si vymezila dvě hypotézy. První stanovená hypotéza zněla: Chráněné dílny nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji nevyužívají optimálně nástrojů marketingového mixu k prodeji svých výrobků. Druhá stanovená hypotéza zněla: Marketingová strategie má vliv na prodej výrobků chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Zvolila jsem kvantitativní výzkum s následným statistickým zpracováním dat. Sběr dat byl realizován prostřednictvím techniky standardizovaného rozhovoru a ankety. V obou případech bylo využito nepravděpodobností techniky výběru vzorku. Základním souborem v rámci kvantitativního výzkumu byl management chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji a široká veřejnost. U vybraného souboru byla pomocí standardizovaného rozhovoru - vedeného telefonicky - získávána potřebná data k výzkumu. Anketa, která se svou formou blížila dotazníku, sloužila v diplomové práci nejen jako doplňující zdroj informací, nýbrž byla využita i k získání primárních dat vybraného vzorku. Vzorek byl vybírán samovýběrem. Celkem odpovědělo 94 respondentů. Prostřednictvím výsledků výzkumu, který se vztahoval k prvnímu cíli, lze konstatovat, že se explanační funkce první hypotézy nepotvrdila. Ve skutečnosti chráněné dílny nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji využívají optimálně nástrojů marketingového mixu k prodeji svých výrobků. Z výsledků výzkumu, který se vztahoval k druhému cíli, lze konstatovat, že se explanační funkce druhé hypotézy potvrdila. S určitostí lze říci, že marketingová strategie má vliv na prodej výrobků chráněných dílen nestátních neziskových organizací v Jihočeském kraji. Z výsledků výzkumu řízených rozhovorů s managementem chráněných dílen je patrné, že vedle dlouhodobých zájmů organizace se začínají chráněné dílny zajímat o přání a potřeby svých zákazníků. Preferují segmentovaný marketing, sledují svoji konkurenci a zabývají se konkurenční výhodou. Na druhou stranu neprovádí ucelené marketingové výzkumy a nevytváří marketingové strategické plány. V rámci marketingové mixu vyplynulo, že kvalita výrobků je pro dotazované významná. V komunikačním mixu pracují organizace především s nástroji, které lze využívat s nižšími náklady. Výsledky výzkumu u široké veřejnosti ukázaly, že většina respondentů má povědomí o chráněných dílnách, ale jejich výrobky považují za nedostupné. Hlavním důvodem pro nákup výrobků z chráněných dílem je snaha finančně pomoci. Respondenti očekávají kvalitní a designově zajímavé výrobky, za které jsou ochotni zaplatit vyšší cenu, rozhodujícím podnětem pro nákup může být cenové zvýhodnění výrobku. Dále výzkum ukázal, že reklama v místě prodeje má na respondenty významný vliv, ačkoliv si ovlivnění reklamou neuvědomují.
Zdrojová soběstačnost NNO v kultuře
Vyhnánková, Jana ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Römerová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdrojovou soběstačností NNO v kultuře, a to se zaměřením na oblast performing arts. Cílem práce bylo zjistit současný stav zdrojové soběstačnosti u NNO činných v performing arts v České republice. Průzkum byl veden pomocí elektronického dotazníku, který byl zaslán na vedoucí pracovníky či ekonomické pracovníky NNO. Průzkum ukázal, že NNO v performing arts vykazují poměrně vysokou míru samofinancování a úspěšně diverzifikují své zdroje. NNO v malé míře využívají neveřejné zdroje, ale hojně čerpají zahraniční zdroje. NNO mají rezervy ve svém strategickém plánování fundraisingových aktivit i plánování marketingu.
Analýza zdrojové soběstačnosti NNO v kultuře
Svobodová, Lucie ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Vávrová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou zdrojové soběstačnosti čtyř vybraných nestátních neziskových organizací v kultuře. Jsou to divadla Činoherní klub, Semafor, Archa a Dejvické divadlo. Všechny tyto organizace prošly procesem transformace pražské divadelní sítě a staly se obecně prospěšnými společnostmi. Práce zkoumá, jestli spolu s přeměnou na soukromý subjekt a zvyšující se nezávislostí dochází také k růstu zdrojové soběstačnosti a rozšiřování portfolia finančních zdrojů. Za tímto účelem byly analyzovány účetní závěrky divadel. Ukazatel zdrojové soběstačnosti byl zasazen do kontextu dalších ukazatelů finanční analýzy. Práce ukázala, že ačkoli divadla využívají alespoň čtyři finanční zdroje, jsou značně závislá na příjmech z obecně prospěšných služeb a zejména na dotacích z veřejných rozpočtů. Rezervy mají tyto neziskové organizace v provozování doplňkové činnosti a fundraisingu. Zdrojová soběstačnost analyzovaných divadel se pohybuje mezi 35 a 52 %. Zatímco u tří divadel soběstačnost roste, u jednoho dlouhodobě klesá.
Search Engine Marketing neziskových organizací
Slavík, Michal ; Kliegr, Tomáš (vedoucí práce) ; Nemrava, Jan (oponent)
Cílem práce je navržení metodiky pro Search Engine Marketing (SEM) v neziskových organizacích zohledňující a využívající jejich specifika. Dalšími cíli je evaluace této metodiky v praxi a analýza současného stavu na poli SEM v neziskových organizacích. Cíle je dosaženo syntézou teorie SEM, poznatků z terénního výzkumu a autorovy několikaleté praxe. Navržená metodika se opírá o hypotézy, že neziskové organizace jsou v porovnání s obchodními společnostmi schopny získávat lepší obchodní podmínky a že některé aktivity SEM mohou svěřit bezplatné pracovní síle -- dobrovolníkům. Obě hypotézy potvrdil terénní výzkum. Hypotéza, že neziskové organizace v častějším publikování nevidí přínos, a že jejich weby proto bývají neaktuální, se nepotvrdila. Metodika sestává ze čtyř etap a obsahuje také doporučené nástroje, metriky, možná témata článků a tipy na linkbaitingové aktivity. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola shrnuje nezbytnou teorii SEM, kapitola druhá vymezuje východiska a hypotézy. Vlastní metodika je náplní kapitoly třetí. Další dvě kapitoly přináší výsledky terénního výzkumu. Čtvrtá kapitola obsahuje analýzu současného stavu, do které bylo zahrnuto celkem 31 webů. Pátá kapitola konfrontuje hypotézy a vybrané aktivity metodiky s názory zástupců 21 neziskových organizací a 3 odborníků v oblasti SEO. Názory obou skupin respondentů jsou také konfrontovány navzájem. Na základě odpovědí respondentů je sestaven žebříček aktivit metodiky z hlediska nákladnosti a přínosu. Přínosem práce je transformace obecné teorie SEM do specifického prostředí a jazyka pracovníků neziskových organizací a zmapování současného stavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.