Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 525 záznamů.  začátekpředchozí470 - 479dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Videoprogram metodiky nácviku hodu diskem
VANĚČEK, Tomáš
Anotace: Cílem bakalářské práce je vytvoření videoprogramu metodiky nácviku hodu diskem pro začínající diskaře, trenéry a školní výuku. Videoprogram nabízí průpravná cvičení, specializovaná posilovací cvičení, strečinková cvičení pro hody a vrhy. Stěžejní částí je metodická řada hodu diskem. Videoprogram může sloužit jako rychlé zopakování jednotlivých částí tréninkové jednotky. Písemná část bakalářské rozebírá teoretické poznatky pro sestavení videoprogramu, jehož obsah je zde rozebrán. Dále práce nastiňuje historii hodu diskem, uvádí pravidla, poukazuje na výběr talentů pro tuto disciplínu, jaký má mít člověk somatotyp, dovednosti a ukazuje kontrolní motorické testy.
Videoprogram metodiky nácviku techniky hodů
JAHODA, Milan
Předložená bakalářská práce se zabývá metodikou nácviku správné techniky atletické disciplíny hodu kriketovým míčkem, granátem a oštěpem. V práci je popsána historie a vývoj těchto atletických disciplín, jejich vymezení v pravidlech atletiky i potřebné vybavení pro závodní úroveň. Rozebírá motorické schopnosti, které by měl mít zájemce o tento druh sportu a samozřejmě, jakým způsobem je postupně začít rozvíjet. Nedílnou součástí této práce je zpracované video, které slouží jako názorná metodická pomůcka při osvojování si správné techniky hodu.Video nám postupně představí základní oštěpařské rozcvičení, speciální cvičení pro rytmizaci předodhodových kroků a samotná průpravná cvičení uspořádané do metodické řady.
Návrh metodiky nácviku volného plaveckého způsobu se zapojením programového učebního postupu
RAMBOUSKOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce bylo navrhnout metodiku vyučovacího bloku na nácvik volného plaveckého způsobu -,,kraul``. Vypracovat do tohoto vyučovacího bloku metodické karty s obrazovým materiálem, body vzájemné kontroly, dotazníky sebekontroly, které vycházely z programového a kreativně orientovaného vyučování. V práci jsem používala teoretickou analýzu a syntézu, dále metodu škálování, experiment a testování. Největší důraz jsem kladla na část praktickou. Mou snahou bylo ověřit získané teoretické poznatky v praxi. Za tímto účelem bylo navrženo pět metodických karet pro výuku studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích,obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy. V tomto ročníku bylo možné posuzovat čtyři skupiny dívek ve věku okolo 20 let zhruba po 16 členech. Dvě skupiny měly již velmi dobrou techniku plavání, druhé dvě skupiny měly méně osvojených dovedností a byly o něco horší. Bohužel nebylo možné posuzovat dvě skupiny se stejnou úrovní, neboť z jedné skupiny s horší plaveckou úrovní většina jedinců nebyla schopna uplavat ani 20 m volným způsobem. Proto jsem musela porovnávat jednu horší skupinu s druhou lepší kontrolní skupinou. Navržené metodické karty byly prezentovány v pěti vyučovacích jednotkách v období od 22.2. {--} 21.3. 2008. Karty jsem postupně ukazovala pouze jedné horší skupině, která měla možnost v průběhu celého výzkumu možnost nahlížet do karet. Druhá kontrolní skupina tuto možnost k nahlédnutí neměla. Kromě karet jsem zhotovila dotazníky sebekontroly, na které mi na závěr odpovídaly obě dvě testované skupiny. Dotazníky sebekontroly , v nichž se ptám deseti otázkami na celou techniku {\clqq}kraul``. První horší skupina odpovídajících v průměru chybovala v šesti případech a v kontrolní skupině bylo zaznamenáno v průměru 10 špatných odpovědí. Na závěr každý jednotlivec musel zaplavat 20 m volným způsobem, při kterém jsem hodnotila techniku pomocí známkování 1 {--} 5. Celkový průměr u první skupiny byl 2,7, u druhé skupiny vyšel 1,76. Prováděné testy, které jsou zde uvedené, jsou podrobněji popsány v kapitole 3 {--} 7.
Vzdělávací oblast Člověk a svět práce na 2. stupni základní školy
VLADYKOVÁ, Iva
Metodika navržená v diplomové práci představuje návrh výuky tří tématických okruhů, jmenovitě Design a konstruování, Svět práce, Provoz a údržba domácnosti vzdělávacího oboru Člověk a svět práce. Proces začíná srovnáním Vzdělávacího programu Základní škola se vzdělávací oblastí Člověk a svět práce v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Pokračuje návrhem metod, stanovením forem výuky a jejich promítnutím do výukového plánu. Proces rovněž zahrnuje návrh metodiky výuky tématického okruhu Design a konstruování a návrh, jak zatraktivnit výuku tématických okruhů Svět práce rovněž tak Provoz a údržba domácnosti. Obsahuje praktické ověření části tohoto návrhu vzdělávacího programu pro vzdělávací oblast Člověk a svět práce na základní škole. Metodika poskytuje návod, jak seznámit žáky s technickými materiály i tehdy pokud škola není vybavena dílnami.
Nadané a talentované děti na prvním stupni a práce s nimi
KOZLOVÁ, Stanislava
Diplomová práce si klade za cíl zjištění metod při práci s nadanými a talentovanými dětmi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuje především pojmům a teoriím, které souvisejí s řešeným problémem. V praktické části se práce soustředí na metodiku vyhledávání nadaných a talentovaných jedinců pomocí dotazníkové metody. V práci jsou zdůvodněny použité otázky, jejich vyhodnocení a závěry, které z nich plynou. Byl zjištěn rozdíl ve vnímání jedinců ze strany některých rodičů a učitelů. Jako ideální prostředí pro vyhledávání těchto jedinců bylo stanoveno školní prostředí. V práci bylo použito kazuistiky, která umožňuje zhodnocení postavení nadaných a talentovaných dětí ve společnosti. V práci je také zmíněn legislativní rámec práce s nadanými a talentovanými dětmi společně s významem organizací, které se těmto jedincům věnují.
Zpracování vybraných částí techniky a metodiky paralelních oblouků formou DVD \\
PAZDÍRKOVÁ, Petra
Cílem této diplomové práce je přiblížit lyžování jak psanou formou, tak i formou instruktážního videa, těm, kteří si ještě nenašli cestu k tomuto rozšířenému zimnímu sportu s dlouhou tradicí. Práce obsahuje stručný náhled do historie, seznámí nás s materiálovým vybavením a zásadami bezpečnosti. Začátečníky provede všeobecnou lyžařskou průpravou a připraví je tak na zvládnutí základních lyžařských dovedností. Pro pevnější osvojení a zábavu jsou přiloženy hry. Následují paralelní oblouky, které jsou nejprve vymezeny z hlediska techniky a biomechaniky. Spolu s oblouky jsou předloženy i nejčastější chyby a vybraná průpravná cvičení. DVD by mělo vnést nezkušeného lyžaře do světa tolik používaných a osvědčených paralelních oblouků.
Videoprogram metodiky nácviku techniky běhu s důrazem na speciální běžecká cvičení
PEJCHAR, Jaroslav
Bakalářská práce se zabývá metodikou nácviku techniky běhu, teoretická část popisuje především správnou techniku běhu při vytrvalostních bězích i při krátkém sprintu, detailní průběh nízkého startu a také speciální běžecká cvičení pro zlepšení techniky běhu a posílení dolních končetin a další metody pro rozvoj rychlosti a vytrvalosti. Dále je charakterizována i obecná problematika běhu, základní pojmy a běžecké vybavení. Nedílnou součástí práce je i přiložené video, které slouží jako instruktáž metodiky nácviku běhu, a rovněž tak i rozhovor s profesionální atletkou Ludmilou Formanovou zaměřující se hlavně na techniku běhu a význam speciálních běžeckých cvičení.
Poznámky ke vztahu historie a archeologie
Poláček, Lumír
Příspěvek řeší na základě vybraných příkladů z archeologie Velké Moravy a Mikulčic vztah oborů archeologie a historie.
Statistická významnost-špatná nebo zneužívaná koncepce?
Soukup, Petr
Cílem textu je poukázat na problémy používání statistické významnosti. Někteří autoři na základě těchto problémů navrhují přestat statistickou významnost ve vědě vůbec používat. Text se snaží nabídnout některá řešení nejběžnějších problémů, které s sebou nese statistická významnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 525 záznamů.   začátekpředchozí470 - 479dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.