Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 466 záznamů.  začátekpředchozí453 - 462další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Spánková hygiena u sester a studentů Zdravotně sociální fakulty
CHMELÍKOVÁ, Petra
Spánková hygiena je v dnešní uspěchané době často diskutovaným tématem. Nepřiměřená spánková hygiena je častou příčinou výskytu nespavosti a jiných poruch spánku. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že sestry pracující v nemocnici nedodržují spánkovou hygienu, naopak studenti Zdravotně sociální fakulty spánkovou hygienu dodržují. Nejčastější faktor bránící dodržování spánkové hygieny u sester je třísměnný provoz. Nejčastější chybou narušující dodržování spánkové hygieny u studentů Zdravotně sociální fakulty jsou špatné myšlenky před spaním. Cíle práce byly naplněny. Tři hypotézy byly potvrzeny. Pouze v jediném případě byla hypotéza vyvrácena.
Percepce lékařů z pohledu studentů
VOLNÝ, Hynek
Diplomová práce je dělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se opírá o teoretická východiska, zejména teorii osobnosti, osobnost všeobecné sestry, význam praktického zaměření studentů ZSF JU(FSHS), sociální vnímání, sociální kognice, sociální motivace, vztah lékař, sestra a student, význam týmové práce v profesi zdravotnického personálu, postavení sestry ve společnosti, image všeobecné sestry, konflikty na pracovišti význam komunikace v práci zdravotnického personálu. V rámci empirické části práce byl proveden terénní sběr dat za pomoci dotazníku, ve kterém byla použita technika sémantického diferenciálu dle Osgooda. Dotazník obsahoval celkem deset otázek, z toho 7 uzavřených a 3 polootevřených. Dotazník byl distribuován studentům ZSF JU, a to studentům druhých a třetích ročníků bakalářského studijního programu Všeobecná sestra, dále posluchačům prvního a druhého ročníku navazujícího magisterského programu Ošetřovatelství. Distribuce dotazníku probíhala tištěnou i elektronickou formou. Z oslovených 151 respondentů bylo navráceno 105 dotazníků, z tohoto počtu nemohlo být použito 7 dotazníků pro nekorektnost vyplnění. Celkem tedy bylo použito 98 (65%) dotazníků. Hlavním cílem diplomové práce je zjištění vnímání (percepce) lékařů z pohledu studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na základě absolvování odborné praxe. Hladina výsledků s názory na vnímání lékaře na odborné praxi, se pohybuje ve dvou třetinách kladných odpovědí. Na základě těchto výsledků je možné konstatovat, že hypotéza H1 : Studenti mají dobrou zkušenost ve spolupráci s lékaři na odděleních Nemocnice České Budějovice, byla potvrzena. Všechny odpovědi , které se týkaly vnímání statusu studentů na odborné praxi, lze shrnout do základních tří táborů. Ti, kteří vnímají svůj status neutrálně 40% (40), studenti, kteří vnímají svoji pozici pozitivně 29%(28) a posluchači, kteří jsou spíše antagonistického názoru 31% (30). Na základě uvedených výsledků byla hypotéza H2, Studenti vnímají během odborné práce své zapojování do týmu jako komplexní, nepotvrzena. Vyhodnocení a prezentace výsledků sémantického diferenciálu potvrdilo hypotézu H3: Studenti mají předsudky k lékařům. Analýza výsledků jednotlivých ročníků potvrdila přítomnost jak negativních, tak i pozitivních předsudků, nicméně po celkovém zpracování výsledků jsou předsudky pouze pozitivní. Hypotéza H4, která se zabývala vztahem věku studentů a frekvencí předsudků vůči lékařům, se nepotvrdila. Tuto skutečnost lze jednak konstatovat na základě analýzy výsledků, ze kterých je patrné, že frekvence předsudků nemá descendentní charakter, ale mění se jejich kategorie a dále na základě statistického zpracování dat pomoci Chí {--} kvadrát(squer) testu, které nepotvrdilo závislost věku a předsudků. Diplomová práce by mohla posloužit jako vodítko pro další výzkum týkající se postavení a vnímání studentů, všeobecných sester a lékařů. Na základě vlastní zkušenosti bych jako autor doporučil z důvodu adekvátního statistického zpracování získaných dat větší zastoupení respondentů ve vzorku.
Využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku\\
SEDLÁČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku. Výzkum byl proveden na náhodně vybraných středních školách prostřednictvím dotazníku a pozorování. Dotazník byl učitelům tělesné výchovy osobně předán až po ukončení pozorování vyučovacích jednotek tělesné výchovy. Výsledky získané metodou dotazníkovou a metodou pozorování jsou zpracovány do grafů a tabulek, které jsou doplněny stručným komentářem. V diskusích jsou získané výsledky podrobněji komentované.
Vliv vedení praxe studentů ZSF na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče.
SOUKUPOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce je soustředěna na vliv vedení studentů Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče. Teoretická část nás seznamuje v první kapitole s pojmem sestra, jaké jsou její funkce, role, postoje, kdo je to sestra školitelka a co obsahuje pilotní certifikovaný kurz. Další čtyři kapitoly jsou zaměřeny na osobnost supervizora, problematiku supervize, učitele a jeho netradičních rolí a na didaktické schopnosti mentora. Oblast didaktických schopností mentora je rozdělena na oblast vzdělávání, diagnostiky studentů, na výukové cíle a formy výuky. Šestá část nás informuje o mentorovi klinické praxe studentů, o jeho úloze v klinické praxi, o hodnocení a zpětné vazbě a o mentorství jako obohacení práce sester. Sedmá kapitola teoretické části nás seznamuje s oblastí komunikace jako nedílné součásti vedení studentů při praxi a v poslední části jsme se zaměřili na problematiku ošetřovatelství založené na důkazech. Cílem naší diplomové práce bylo zjistit, jaký vliv má vedení studentů při praxi na postoj sestry mentorky k poskytování ošetřovatelské péče a jak studenti hodnotí poskytování ošetřovatelské péče sestrou mentorkou. Z výsledků kvantitativního výzkumného šetření, prováděného pomocí dotazníkové metody vyplývá, že můžeme potvrdit hypotézu č. 1, že studenti vnímají provádění činností od sestry mentorky jako vzor pro svou budoucí praxi. Dále můžeme potvrdit hypotézu 3, že studenti si myslí, že sestra mentorka chápe smysl správného zápisu informací do ošetřovatelské dokumentace a také můžeme potvrdit hypotézu 2, že studenti zastávají názor, že sestra mentorka vede efektivnější komunikaci než ostatní směnové sestry. Prostřednictvím odpovědí na položené výzkumné otázky jsme kvalitativním šetřením zjišťovali postoje sester mentorek k poskytování ošetřovatelské péče. Ze šesti dotázaných sester mentorek čtyři považují mentorství jako znalostní přínos v oblasti komunikace s lidmi, dále pro čtyři sestry mentorky je mentorství podnět k rozvoji jejich odborných znalostí a pro čtyři sestry mentorky by byly ochotny zavádět nové poznatky do praxe a poskytovat ošetřovatelskou péči v souladu s EBN. Poznatky získané při zpracování této práce mohou posloužit jako rada a pomoc studentům, kteří se chystají na vykonávání ošetřovatelské praxe na klinické pracoviště, sestrám, které již vykonávají nebo se připravují na výkon funkce mentorka klinické praxe, tak jistě všem, kteří se o této problematice chtějí dozvědět více informací a pochopit funkci mentora klinické praxe studentů.
Příčiny záškoláctví, prevence a řešení záškoláctví na ZŠ
LUKEŠOVÁ BARTÁKOVÁ, Hana
Teoretická část předkládané práce popisuje problém záškoláctví. Zabývá se příčinami vzniku záškoláctví a pojednává o rodinném a školním prostředí. Uvádí také nejdůležitější právní předpisy, kterými se škola a instituce musí řídit při řešení tohoto problému. V praktické části se v práci popisují dvě základní školy, které se záškoláctvím potýkají. V kapitolách se diskutuje o prevenci a řešení záškoláctví přímo v daném prostředí. Pro dokreslení je uváděno i několik kasuistik. V závěru nejdůležitější otázky a zjištění jsou komentovány a konfrontovány se zkušenostmi z praxe a literaturou.
Komparace informací o marihuaně mezi pedagogickými pracovníky a studenty na středních školách.
BARTONÍČKOVÁ, Irena
Otázka drog je v současné době velice aktuálním problémem. Snižuje se věk prvního užití a to je velice nebezpečné. Důvodů k prvnímu užití a vůbec k užívání drog je mnoho. Souvislosti můžeme vidět v genetických dispozicích jedince, ve způsobu výchovy, kdy jsou rodiče moc přísní nebo příliš liberální. Člověk se celý život učí a pokud jeho vlastní rodič drogy užívá a má k nim pozitivní přístup, je velice pravděpodobné, že dítě začne brát užívání drog jako zcela normální jev a pak je samozřejmé, že bude mít k užívání drog snadnější přístup. Důležitým vlivem je také vrstevnická skupina, se kterou se jedinec snaží identifikovat, především v období dospívání. V tomto období člověk prožívá osobní krizi, kdy ještě není dospělým, ale už není ani dítě. Každý se s tím musí vyrovnat po svém, ale někteří mladiství řeší tuto krizi prostřednictvím drog, které jim zajistí {\clqq}útěk z reality``. Často je jedinci droga nabídnuta a on ji přijme jen z čisté nevědomosti, kdy neví, jaké její užití bude mít následky. Proto by především preventivní programy měly zajistit hlavně mladistvým dostatek informací, které by měly jedince odradit od užívání drog, nebo aspoň posunout první užití do pozdějšího věku. Pokud člověk drogy užívá, měl by znát všechna rizika a následky tohoto rizikového chování. Ve své práci jsem se zabývala zjišťováním informací o marihuaně mezi pedagogickými pracovníky a studenty na středních školách. Dále jsem také zjišťovala, kolik z dotazovaných studentů i pedagogů někdy ve svém životě užili marihuanu. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno, že počet studentů, kteří někdy marihuanu užili, je velice vysoký, což by mohlo svědčit o nedostatečnosti preventivních programů na středních školách v okresu České Budějovice. Dále bylo zjištěno, že pedagogové mají více informaci o této problematice než studenti. Právě proto by měli pedagogové dbát na předávání těchto informací svým studentům, měli by se sami dále vzdělávat a svým studentům zajišťovat dostatečnou primární prevenci v oblasti drog.
Preference zájmových aktivit u studentů středních zdravotnických škol
POLÍVKOVÁ, Radka
V teoretické části diplomové práce se zabývám zájmovými aktivitami studentů a faktory, které je ovlivňují. V empirické části diplomové práce jsem zjišťovala informace o zájmových aktivitách studentů ve volném čase, spokojenost studentů se zájmovými aktivitami pořádaných na zdravotnických školách a jejich účast na těchto aktivitách. Cílem mé práce bylo zjištění, které zájmové aktivity patří mezi oblíbené a neoblíbené. Byly stanoveny tři hypotézy. Jako výzkumnou techniku jsem zvolila dotazník. Výzkum byl prováděn na zdravotnických školách. Cíle mé práce byly splněny. Hypotézy byly potvrzeny.
Začleňování studentů ZSF do ošetřovatelského týmu průběhu praxe - z pohledu studenta
BRADOVÁ, Zuzana
Vzdělávání všeobecných sester probíhá ve dvojím prostředí, z nichž každé je stejně důležité. Jedná se o univerzitní prostředí a o prostředí klinické praxe. Jedním z důležitých faktorů, který ovlivňuje přínos a kvalitu praktické výuky, je bezpochyby míra začlenění studentů do ošetřovatelského týmu a kvalita spolupráce s jeho jednotlivými členy. Hlavním cílem práce bylo zjistit míru začlenění studentů oboru Všeobecná sestra do ošetřovatelského týmu z pohledu studenta. Ke zjištění cílů práce a ověření hypotéz jsem použila metodu kvantitativního sběru dat {--} anonymního dotazníku. Výzkum byl prováděn mezi studenty 2. a 3. ročníku prezenčního studia, oboru Všeobecná sestra. Domnívám se, že cíle práce byly splněny a hypotézy na základě vyhodnocení výsledků potvrzeny. Myslím si, že se mi ve své práci podařilo identifikovat faktory, které mají pozitivní nebo negativní vliv na začlenění studentů do ošetřovatelského týmu. Dle výsledků práce je patrné, že je v této oblasti stále co zlepšovat. Práce se snaží nabídnout co nejširší pohled na začleňování studentů do ošetřovatelského týmu a byla bych ráda, kdyby se stala podnětem pro další zkoumání a ověřování problematiky začleňování studentů ZSF do ošetřovatelského týmu.
Podávání informací o prevenci pohlavních chorob v primární gynekologické péči
HANUŠOVÁ, Jaroslava
Tato práce se snažila zjistit úroveň podávaných informací o prevenci pohlavních chorob v primární gynekologické péči
Kvalita jogurtů na českém trhu
Balatková, Táňa ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Ve své práci se věnuji problematice jogurtů, výrobě, historii, legislativě... Hlavním cílem mé práce však bylo prozkoumat preference a hodnoty, které vyhledávají mladí lidé u jogurtů. Zaměřila jsem se na vysokoškolské studenty, u kterých mě zajímalo, jak často jogurty konzumují, kterým druhům dávají přednost a zda je zajímá kvalita. Veškeré informace jsem od respondentů získala pomocí dotazníkového šetření a následně výsledky analyzovala.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 466 záznamů.   začátekpředchozí453 - 462další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.