| |
|
Zoologické dny Brno 2007: sborník abstraktů z konference 8.-9. února 2007
Sborník příspěvků dvoudenního odborného setkání zoologů všech odborností z České republiky i zahraničí. Během konference odeznělo v sekcích Zoologie bezobratlých, Arachnologie, Entomologie, Herpetologie, Ornitologie, Mammaliologie a Chiropterologie 143 přednášek a bylo prezentováno 136 posterů.
|
|
Zoologické dny Brno 2006: sborník abstraktů z konference 9.-10. února
Sborník příspěvků dvoudenního odborného setkání zoologů všech odborností z České republiky i zahraničí. Během konference odeznělo v sekcích Zoologie bezobratlých, Entomologie, Ichtyologie, Herpetologie, Ornitologie, Mammaliologie a Chiropterologie 143 přednášek a bylo prezentováno 136 posterů. Konference byla věnována osmdesátinám doc. Ing. Dr. J. Pelikána, DrSc.
|
|
Rudolf Šrámek-Hušek
Barvíková, Hana
Osobní fond Rudolfa Šrámka-Huška, významného českého zoologa a hydrobiologa, je bohužel velice zlomkový. Inventář podchycuje nejhojněji korespondenci, několik osobních dokladů a sešitek úvah a výpisků.
|
| |
|
Zoologické dny Brno 2004
Bryja, Josef ; Zukal, Jan
Proceedings of an international meeting of specialists studying various aspects of zoology. During this conference 124 lectures in 23 sections and 106 posters in 2 separate sections were presented. Other 2 popular science and 4 plenary lectures were included into the programme of the conference.
|
| |
| |
| |
|
Klady a nedostatky alternativních multimédií (AMM) pří výuce biologie studentů pedagogické fakulty
Mareš, Vladislav ; Hajer, J.
Práce uvádí zkušenosti autorů a alternativními modely (AMM) ve výuce studentů biologie na PF UJEP v Ústí nad Labem. AMM jsou používány v 11 kurzech, týkajících se biologie buňky, anatomie, fyziologie a histologie živočichů. Hlavním přínosem je zvýšení etiky výuky, přizpůsobení se nové legislativě pro práci s laboratorními zvířaty a nebezpečnými chemickými látkami, ná hrada chybějících drahých laboratorních přístrojů pro sledování funkcí buněk, orgánů i celého živočišného organismu "v reálu" a možnost demonstrovat studentům u nás se nevyskytující živočišné druhy, jejich životní prostředí a funkčních projevy. Některé modely umožňují rovněž aktivnější zapojení studentů do praktického procvičování daných témat. Diskutovány jsou nedostatky a limity použití AMM.
|