Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace chladicího systému asynchronního stroje
Halfar, Ivo ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku optimalizace chlazení v elektrických strojích. V této práci je zahrnut úvod do teorie matematické optimalizace a stručné seznámení s optimalizačními úlohami. Dále tato práce pojednává o využití programu Ansys Workbench k teplotní analýze elektrických strojů a optimalizaci jejich chlazení. Práce obsahuje teplotní analýzu konkrétního třífázového asynchronního motoru s kotvou nakrátko a optimalizaci jeho chlazení.
Výpočet tepelného pole rozvaděče UniGear 500R
Mokrý, Lukáš ; ABB, Drahomír Tůma, (oponent) ; Dohnal, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé práce je představení vysokonapěťového rozváděče typu UniGear 500R, spadajícího do rodiny rozváděčů UniGear. U pole typu 500R se zaměřím na problematiku oteplování jeho částí během provozu. Maximální hodnoty oteplení jsou dány normou a pro garanci bezpečného a spolehlivého provozu nesmí být překročeny, proto jsou oteplovací zkoušky nezbytným procesem při vývoji rozváděčů. Výpočet bude probíhat dvěma způsoby, a to klasickým výpočtem jednořadé tepelné sítě a numerickou simulací v programu Solidworks flow simulation. Kromě teoretického popisu rozváděče bude uveden i model, se kterým se bude pracovat a dále podstata obou metod, díky nimž lze výpočty a simulace realizovat. Posledním bodem bude měření daného typu rozváděče a tím pádem získání reálných dat. Cílem práce je pak porovnat měřené výsledky s výpočty a určit zda je možné simulovat zkoušky s odpovídající hodnotou a v některých případech tak nahradit reálnou zkoušku ve zkušebně, která stojí řádově desítky tisíc korun a spousty hodin příprav a měření. Práce je řešena v součinnosti s jednotkou EJF společnosti ABB s.r.o., jíž jsem zaměstnanec. Problematika tohoto typu je v této firmě neustále aktuální vzhledem k nepřetržitému vývoji a zlepšování jejich produktů. Práce tedy může být přínosem do této oblasti. Z ABB budou poskytnuty všechny potřebné materiály, především technické katalogy, 3D model pro výpočet a konečné hodnoty z měření. Fakulta vypracování mé práce podpoří především konzultacemi a návrhem provedení výpočtů. V závěru práce bude provedeno výsledné porovnání a zhodnocení dosažených výsledků.
Thermal Calculations of Permanent Magnet Motors in High Current Technology
Deeb, Ramia ; Singule, Vladislav (oponent) ; Duroň,, Jiří (oponent) ; Aubrecht, Vladimír (vedoucí práce)
This dissertation focuses on magnetic, thermal, and cooling calculations of servo motor with permanent magnets (M718 I servo motor produced by VUES company). These calculations are achieved using dedicated software based on numerical methods of finite elements (FEM) and finite volumes (FVM). The 2D (two dimensional) magnetic analysis of the motor is computed using FEMM (finite element method magnetics). 3D (three dimensional) magnetic analysis is computed too using ANSOFT software. From the performed analyses, distribution of the magnetic field inside the servo motor, the circumferential distribution of the magnetic flux density in the air gap center are obtained. Eddy current losses are calculated depending on the magnets dimensions and the value of the air gap magnetic flux density. Joule losses are also calculated using ANSOFT for 3D model. Two cooling models are designed for the servo motor. In the first one, internal cooling system is used. Some modifications (openings in the motor frame and radial fan mounted on the motor shaft inside the frame) are added to the motor original model. In the second model, external cooling system is used. For this type, cooling slots are added to the original frame and radial fan is mounted on the motor shaft out of the frame. Fluid flow and thermal transient analyses are computed for the original motor and for the modified one (internal cooling and external cooling model) using ANSYS Workbench program. Heat characteristics of the original servo motor are measured using different sensors. Finally, an evaluation of the different results is performed. This work was performed at the Faculty of Electrical Engineering and Communication, within doctoral study program “Electrical Engineering and Communication” with the branch of “Power Electrical and Electronic Engineering”. A substantial part of this work was supported by the Centre for Research and Utilization of Renewable Energy (CVVOZE), under projects CZ.1.05/2.1.00/01.0014 and FEKT S-11-9.
Dodávka energie pro skleníkovou produkci
Najbrtová, Zuzana ; Poláčik, Ján (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Dovoz zeleniny do České republiky dlouhodobě převažuje nad vlastní produkcí. Tato skutečnost vede, společně s požadavky obyvatel na kvalitnější potraviny, k výstavbě produkčních skleníku. S výstavbou a provozem těchto objektů se pojí potřeba zajištění tepla, chladu a elektřiny pro celoroční provoz. Teoretická část práce představuje možné způsoby pokrytí spotřeby energií pro zvolený modelový skleník v Kožichovicích na Třebíčsku. Pro zvolený model byly následně stanoveny tepelné ztráty a roční spotřeba tepla. Ta byla porovnána se zaslanými hodnotami z Kožichovic. Na základě vypočtené spotřeby byly zvoleny následující způsoby dodávky energie, a to samostatná kogenerační jednotka, spolupráce více kogeneračních jednotek, bioplynová stanice, tepelné čerpadlo a odběr tepla z CZT. Tyto způsoby dodávky energií byly následně podrobeny technickému a ekonomickému porovnání.
Studie příčného rychlostního pole v blízkosti rotujícího kola s uvažováním vlivu nucené konvekce kotoučové brzdy
Regner, Dominik ; Polanský, Jiří (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá změnou rychlostního pole v oblasti kola osobního automobilu v důsledku lokální změny teploty způsobené konvekcí od kotoučové brzdy. Dále pak stanovením parametrů aplikovatelných na libovolný disk kola automobilu a studiem vlivu těchto parametrů na aerodynamické vlastnosti vozu a termodynamické vlastnosti kotoučové brzdy. Jedná se o výpočtovou práci provedenou v programu StarCCM+. V první části práce jsou popsány základní rovnice a postupy využité pro výpočetní modelování a poznatky v dané oblasti. V druhé části je ukázáno, jakým způsobem byly nastaveny parametry disků, vybrána geometrie a dále také popsán proces nastavení výpočetního řešiče. V závěrečné části jsou porovnány rychlostní pole pro izotermický a termodynamický model a diskutovány vlivy jednotlivých parametrů na rychlostní pole, koeficient aerodynamického odporu a pro výpočet s teplem také na vývoj teplot kotouče brzdy.
Design teplovzdušných kamen
Crhová, Veronika ; Sládek, Josef (oponent) ; Sovják, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem teplovzdušných kamen na tuhá paliva. Kamna jsou navržena tak, aby v sobě akumulovali co nejvíce tepla, které je pak sáláno do prostoru. Hlavní myšlenkou je práce s netradičními materiály. Návrh staví na jednoduchých konstrukčních principech a funkčnosti. Součástí práce je přehled současného stavu poznání, designérský návrh a technické parametry.
Kvantifikace tepelně-hydraulických charakteristik flexibilního prvku s využitím experimentálních dat
Sochorec, Rostislav ; Kilkovský, Bohuslav (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením tepelně-hydraulických vlastností vlnovcového flexibilního prvku vyjádřených součinitelem tření a součinitelem přestupu tepla. Flexibilní prvek představuje snadno tvarovatelnou, nerezovou, ocelovou trubku, využívanou v běžných instalatérských aplikacích na stavbu potrubních rozvodů jako alternativu k běžnějším měděným či plastovým potrubím. Další možnou aplikací, danou jeho specifickými vlastnostmi, je jeho použití jako výměníku tepla nekonvenčních tvarů. Konkrétním řešeným případem je produkt společnosti flexira s.r.o. prodávaný pod obchodní značkou xConnect System. Tepelné charakteristiky jsou stanoveny a základě výstupu z experimentu, který napodobuje jedno z použití v Laboratoři energeticky náročných procesů (LENP) ve výzkumném centru NETME Centre. Jedná se o ohřev média šroubovicovým topným hadem v konfiguraci voda-voda. V práci jsou popsány typické vlastnosti a aplikace flexibilního prvku a návrh samotného experimentu. Obdržená data jsou pak analyzována ve snaze získat fyzikálně zdůvodnitelnou funkční závislost ke stanovení součinitele přestupu tepla.
Měření teploty v elektrických strojích
Halfar, Ivo ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Bakalářská práce Měření teploty v elektrických strojích se zabývá vznikem a šířením tepla u elektrických motorů a měřením teploty. Teplota je v diagnostice jednou z nejdůležitějších veličin. Vysoká teplota nám může u motorů poškodit izolaci, což může vést i ke zničení celého stroje. U motorů s permanentními magnety nám teplota ovlivňuje jejich magnetické vlastnosti, při dosažení Curieho teploty může dojít také k jeho demagnetizaci. Měření teploty je důležité k ověření dovoleného oteplení motoru. V dnešní době je měření teploty také podstatné k minimalizaci nákladů na výrobu motoru a k jeho výsledné ceně. K měření teploty je možné použít dvou metod a to dotykové a bezdotykové. Oteplení a rozložení teplot elektrického stroje lze určit také pomocí teoretických výpočtů, které vycházejí z metody konečných prvků. Tuto metodu využívá řada počítačových programů. Jelikož existuje mnoho druhů elektrických motorů, jak z hlediska jejich principu funkce, tak z hlediska jejich provedení, zaměřil jsem se na problematiku asynchronních motorů. V této bakalářské práci jsem provedl teoretický výpočet a měření dotykovou a bezdotykovou metodou oteplení asynchronního motoru.
Simulation of headlight cover lens de-icing and its application in automotive industry
Magdon, Jan ; Vakhrushev, Alexander (oponent) ; Boháček, Jan (vedoucí práce)
The thesis will engage in research in headlight de-icing area. The aim is to create a numerical simulation model which is able to predict the course of a de-icing process as well as revealing shortcomings in the headlamp design. Variable parameters are tested on the simulation model, the aim of the thesis is to find the optimal conditions that will ensure valid simulation results while saving computational time.
Nové materiály ve svařování
Křížek, Stanislav ; Janík, Martin (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovaná v rámci studia oboru B2339 se zabývá svařitelností nových typů ocelí, zejména ocelí vysokopevnostních. Jde o literární studii zahrnující problémy svařitelnosti, tj. na vliv tepelně deformačního cyklu na tvorbu defektů ve svarovém spoji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.