Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vysokoteplotní nástřiky lopatek plynových turbín
Chýlek, Radomír ; Brázdil, Marian (oponent) ; Šnajdárek, Ladislav (vedoucí práce)
Smyslem této bakalářské práce je představení technologií nástřiků vysokoteplotních povlaků pro lopatky plynových turbín. Důraz je kladen na obeznámení se s vlastnostmi jednotlivých povlaků, jejich možnostmi zvýšení životnosti lopatek a jejich odolnosti vůči poškození a teplotním vlivům. V rámci práce je zhodnocen potenciál výrazně zvýšit efektivitu plynových turbín pomocí různých druhů povlaků a chlazení lopatek. Dále jsou popsány a porovnány jednotlivé techniky nástřiků. V neposlední řadě práce obsahuje bližší popis nejmodernějších povlaků sloužících jako tepelná bariéra, včetně charakteristik nezbytných pro následnou výpočtovou část. Výpočtová část obsahuje výpočet vedení tepla lopatkou. Závěr práce je věnován budoucímu využití povlaků z autorova pohledu.
Spalovací turbíny
Bukáček, Miroslav ; Kracík, Petr (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit rešerši na téma plynové turbíny a jejich porovnání se spalovacími pístovými motory. Práce pojednává o pracovních cyklech plynových turbín i spalovacích pístových motorů a jejich účinnostech. Obsahuje také popis základních komponent nutných pro chod plynových turbín. Na závěr je provedeno srovnání plynové turbíny a spalovacího pístového motoru.
Pomocné energetické jednotky letadel
Baran, Jan ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem používaných koncepcí leteckých palubních pomocných energetických jednotek (PEJL) se zřetelem na stanovení hlavních výhod a konstrukčních obtíží u jednotlivých koncepcí. Dále definuje trendy v této oblasti. Dílčí část práce popisuje možnosti použití palivových článků jako energetického zdroje na palubě letounu.
Paroplynový cyklus
Tóth, Richard ; Špiláček, Michal (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Záverečná práca „Paroplynový cyklus“ popisuje tento cyklus z technického hladiska a následne jeho uplatnenie z ekonomického hladiska. V úvode práce je popísaný princíp fungovania paroplynovej elektrárne a potom aplikácia plynových turbín v Českej republike a vo svete. V praktickej části sú pre konkrétnu paroplynovú elektráren zjednodušene dopočítane základné energetické parametre a celková tepelná účinnost pri plnej prevádzke a len pri spustených plynových turbínach. Na záver práce je navrhnutý kotol na odpadné teplo pre využitie tepla spalin odchádzajúcich z plynovej turbíny.
Alternativní a hybridní pohony automobilů
Trněný, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními palivy pro spalovací motory, hybridními pohony automobilů a v neposlední řadě také elektromobily. Vytváří přehled v současné době používaných alternativních technologií pohonů automobilu.
Ideální oběhy plynových turbín
Bobčík, Marek ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Obsahem této práce je popis základní charakteristiky různých ideálních oběhů plynových turbín. Postupně jsou odvozeny základní vzorce, pomocí nichž je získán výsledný vztah pro výpočet termické účinnosti. Poté je porovnávána termická účinnost různých typů tepelných oběhů, které se používají pro plynové turbíny.
Tepelné tubiny
Tota, Lukáš ; Štelcl, Otakar (oponent) ; Fiedler, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o tepelných turbínách. První kapitola se věnuje historii, s ohledem na stroje, které turbínám předcházely a charakteristickým problémům provázejícím výrobu turbín. Dále je rozebráno typologické rozdělení parních a plynových turbín. Na závěr práce jsou uvedeny příklady názorně ilustrující využití turbín v energetických celcích.
Dynamické vlastnosti Lavalova rotoru
Nováková, Naděžda ; Hlavoň, Pavel (oponent) ; Malenovský, Eduard (vedoucí práce)
Náplní této bakalářské práce je stanovení vlastní frekvence modelové rotorové soustavy a ověření, zda tato soustava může být považována za Lavalův rotor. Vlastní frekvence se získá výpočtem ze známých vztahů pro krouživé kmitání rotorů. Ověření, zda tato modelová rotorová soustava může být Lavalův rotor, se provede pomocí experimentálního měření, při kterém se zjišťuje výchylka trajektorie hřídele při postupně se zvyšujících otáčkách. Naměřené hodnoty se následně zpracují v programu MATLAB. Výsledky se porovnají s teorií Lavalova rotoru.
Návrh výměníku tepla v uzavřeném oběhu s plynovou turbinou
Sklenář, Oldřich ; Bogdálek, Jan (oponent) ; Šen, Hugo (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je určení parametrů oběhu experimentální jednotky vysokoteplotního, plynem chlazeného jaderného reaktoru a návrh rekuperačního výměníku pro tento oběh. V první části zabývající se tepelným oběhem je uveden aktuální přehled vysokoteplotních reaktorů spolu s rozborem jejich tepelných cyklů, teorie oběhu plynové turbiny a vlastní výpočet parametrů zvoleného oběhu. Druhá část práce je věnována přehledu tepelných výměníků a plynných chladiv, užívaných v jaderné energetice a teorií přenosu tepla. Její hlavní podstatou je pak samotný návrh tepelného výměníku a to z koncepčního, tepelného, hydraulického a pevnostního hlediska, včetně zhodnocení navrženého řešení.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci hybridních pohonů pro osobní automobily
Štěnička, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současném stavu a vývojových tendencích hybridních pohonů osobních automobilů. Obsahuje stručný historický přehled hybridních automobilů, jejich rozdělení, hlavní součásti a přehled současně vyráběných typů. Celá práce je zaměřena na popis principů tohoto typu pohonu a je zde také uvedeno srovnání výhod a nevýhod hlavních konstrukčních řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.