Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role pedagoga v problematice CAN
VOLKOVÁ, Andrea
Cílem této diplomové práce bylo zmonitorovat informovanost pedagogické obce o problematice syndromu CAN a schopnost a ochotu pedagogů, takovou situaci řešit. Teoretická část byla zaměřena na charakteristiku syndromu CAN, jeho forem, projevů a příčin. Část byla věnována také legislativě a prevenci. Výzkumu se zúčastnilo celkem 148 pedagogů a pedagožek mateřských a základních škol Jihočeského kraje a Vysočiny. Pro výzkum byly stanoveny čtyři hypotézy, tři z nich: Pedagogická obec přiznává, že by se měla zlepšit dostupnost informací o syndromu CAN, Pokud by se pedagogové o případu násilí, zanedbávání nebo zneužívání dítěte dozvěděli, byli by ochotni tuto situaci řešit a Pedagogové si nejsou zcela jisti, že by dokázali příznaky syndromu CAN rozeznat, byly potvrzeny. Hypotéza: Pedagogové vědí, jak řešit situaci, kdy je odhaleno násilí, zanedbání nebo zneužívání dítěte byla zamítnuta, podle výzkumu si pedagogové nejsou jisti, nebo vůbec neví, jak řešit situaci, kdy se setkají s týraným, zanedbávaným nebo zneužívaným dítětem. Data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.
Ohrožené dítě v rodině
JÁCHIMOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá otázkou zanedbaných, týraných a zneužívaných dětí, které vyrůstají v nefunkčních rodinách. Cílem práce je popsat typy rodin, a to hlavně rodin, které neplní svoje základní funkce, a ve kterých dochází k zanedbávání, týráni nebo sexuálnímu zneužívání dětí. Na základě prostudované odborné literatury vysvětluji problém syndromu CAN, jaké děti se nejčastěji stávají obětí, a kdo se tohoto násilí na dětech dopouští, a jak tato traumata prožitá v dětství, dítě ovlivňují v jeho dalším životě. V praktické části, na případu ze svojí pedagogické praxe, popisuji specifické projevy chování sedmi sourozenců, kteří vyrůstali v nefunkční rodině a další životní osudy těchto dětí, jak je ovlivnilo dětství strávené v nefunkční rodině.
Specifika sociální práce se seniory ohroženými sydromem Elder Abuse and Neglect
KRÁLOVÁ, Iveta
Diplomová práce pojednává o problematice syndromu Elder Abuse and Neglect, neboli týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do devíti kapitol. První kapitola popisuje stárnutí, stáří, biologické, psychické a sociální změny. Další kapitola je věnována ageismu, jeho zdrojům a projevům diskriminace u pečovatelů. Třetí kapitola definuje domácí násilí a její specifika. Tato kapitola zahrnuje také mýty o domácím násilí. Čtvrtá kapitola se rozsáhle věnuje syndromu EAN. Jsou zde popsány všechny druhy/typy násilí (fyzické, psychické, ekonomické, sexuální a další). V páté kapitole je věnována pozornost příčinám, rizikovým faktorům, diagnostikování a následkům týrání, zneužívání a zanedbávání seniorů. Je zde popsán také profil oběti/pachatele, prevence a řešení této problematiky. V šesté kapitole nalezneme informace o tom, kam se obrátit v případě pomoci. Poslední tři kapitoly pojednávají o sociální práci se seniory, krizové intervenci a telefonické krizové intervenci. Druhou částí diplomové práce je část praktická. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou vybraní pracovníci (pečující odborný personál) informováni o syndromu EAN, zda se setkali s týraným seniorem, a jaké nástroje sociální práce při řešení této problematiky využívají. Pro sběr dat jsem použila strategii kvalitativního výzkumu, metodu dotazování a techniku polořízeného rozhovoru. Kvalitativní výzkum byl realizován v období od listopadu 2012 do února 2013 formou polostrukturovaného rozhovoru v Třebíči a Českých Budějovicích. Rozhovoru se účastnili vybraní pracovníci - sociální pracovníci, pečovatelky a zdravotní sestry. Pracovníci z vybraných zařízení byli vybráni kvótním výběrem. Cílový soubor tvořilo 10 respondentů (10 žen). Respondenti byli ve věku od 35-55 let. Polořízený rozhovor s vybranými pracovníky probíhal na základě předem stanovených otázek v pevném pořadí. Výsledky z rozhovorů byly zpracovány formou analýzy rozhovorů. Po zpracování výsledků jsem zjistila, že všichni pracovníci z vybraných zařízení v Třebíči i Českých Budějovicích nejsou dostatečně informováni o problematice syndromu EAN. Výzkum dále ukázal, že 8 z 10 respondentek se setkalo s týraným, zneužívaným a zanedbávaným seniorem. Nejvíce se jednalo o ekonomické zneužívání, sebezanedbávání a hrubost ze strany ošetřovatelského personálu. A posledním, třetím cílem praktické části bylo zjistit, jaké nástroje sociální práce pracovníci využívají u seniorů se syndromem EAN. Jako nejčastější nástroj sociální práce, který pracovníci ve vybraných zařízení využívají je rozhovor. Dalším nástrojem řešení bylo nahlášení situace nadřízenému, zkontaktování odborníků (psycholog, psychiatr), sociálních odborů a policie ČR. Po zpracování výsledků jsem došla k závěru. I přesto, že se vybraní pracovníci setkávají s různými druhy týrání, zneužívání nebo zanedbávání seniorů, tak nejsou dostatečně informováni o syndromu EAN.
Psychosociální důsledky týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství
LEITGEBOVÁ, Zdeňka
Bakalářská práce se zaměřuje na psychosociální důsledky nedostačující nebo závadné péče o dítě, kdy je dítě nepřiměřeně tvrdě fyzicky trestáno, sexuálně zneužíváno anebo mu nebyly poskytovány dostatečné projevy lásky a přijetí. Děti ovlivněné těmito nežádoucími jevy, mají ve svém dalším životě velké problémy a jejich chování, postoje a životní styl v dalších životních etapách, zejména pak v období dospívání, mohou být pro společnost závadné. Cílem práce bylo zjistit dopady týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství u dívek umístěných do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Druhým cílem práce bylo zjistit, jaké subjektivní potřeby mají dívky se syndromem CAN, které byly na základě rozhodnutí soudu umístěny do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Ve výzkumu dané problematiky byla použita strategie kvalitativního výzkumu v designu zakotvené teorie. Metoda sběru dat je dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Jako metodu zpracovaných dat jsem zvolila kvalitativní obsahovou analýzu. Výzkumný soubor tvořilo 10 dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci, u kterých bylo prokázáno týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství. Výsledky výzkumu ukazují, že vybrané dívky, které byly v dětství zneužívány, trpí depresemi, strachem, úzkostmi a studem. Častá je nedůvěra v sebe i v okolí, nízké sebevědomí. Jako další časté následky syndromu CAN v dětství v řízených rozhovorech dívky uváděly experimenty s návykovými látkami, agresi a autoagresi. Nejčastěji uváděné aktuální subjektivní potřeby dívek byly: potřeba rodiny, partnera, svobody, ale i naopak potřeba nepřetržité pozornosti jiné osoby. Dle výzkumu mají dívky neuspokojenou potřebu harmonie, porozumění a lásky. Výsledky výzkumu je možné využít při sestavování individuálního plánu péče o dívky umístěné do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Práce může být také inspirací v práci s vývojově traumatizovanými dětmi a mládeží pro speciální pedagogy a další odborné zaměstnance ostatních ústavních zařízeních v České republice.
Psychologické, zdravotní, sociální a právní aspekty týrání a zanedbávání dětí
PROCHÁZKOVÁ, Adéla
Teoretická část popisuje formy syndromu CAN, tedy týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a jejich zdravotní, psychické a sociální následky. Je zde také řešena problematika rizikových faktorů týrání, zneužívaní a zanedbávání dětí. V další části teoretické práce jsou uváděny možnosti prevence, terapie a pomoci obětem tohoto sociálně patologického jevu. Nemalá část teoretické práce je věnována právnímu aspektu týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a v neposlední řadě popisuje i jejich možnou viktimizaci a prevenci. Cíle bakalářské práce vycházejí z komparace výsledků dotazníkového výzkumu provedeného u dvou skupin respondentů. Tyto dvě skupiny tvoří respondenti z obce Vílanec a respondenti z města Jihlava. Prvním cílem bylo zjistit informovanost respondentů obou skupin o problematice týrání a zanedbávání dětí, včetně možnosti jejich prevence. Druhým cílem pak porovnat získané informace mezi oběma cílovými skupinami. Oba tyto cíle se podařilo splnit. Výzkum této bakalářské práce byl proveden formou kvantitativního výzkumu, technikou dotazníkového šetření. Na základě cílů byla stanovena hypotéza H1: Vyšší informovanost o problematice týrání a zanedbávání dětí prokáží respondenti z města Jihlavy oproti informovanosti respondentů z obce Vílanec. Tato hypotéza byla vyvrácena.
Syndrom CAN v krizové intervenci
IGNATIDISOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce je zaměřena na syndrom CAN (syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte) v krizové intervenci. Pozornost je věnována bližšímu rozebrání jednotlivých forem CAN ? především fyzickému týrání, psychickému týrání, sexuálními zneužívání a zanedbávání. Představuje základní legislativní úpravu problematiky a nejvýznamnější instituce, které se dětem postiženým syndromem CAN věnují v rámci krizové intervence.
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.
Emocionální zanedbávání dětí v rodinách
BŘICHÁČKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem {\clqq}Emocionální zanedbávání dětí v rodinách`` je rozdělena do dvou hlavních částí. První, teoretická část je založena na terminologii a základních informacích o syndromu CAN. Tato část nás seznamuje se základními pojmy této problematiky, s rozdíly mezi fyzickým, sexuálním zneužíváním, zanedbáváním a jejich následky pro život dítěte. Dále je zde popsána otázka prevence a možnosti diagnózy a terapie. Teoretická část se zakončuje stručným popisem vnímání problému zanedbávání a zneužívání dětí z pohledu sociálního pracovníka. Praktická část této práce se zaměřuje na otázku emocionálního zanedbávání dětí mladšího školního věku. Právě tato věková kategorie respondentů byla hlavním zdrojem cenných dat pro mé sociální šetření. Sociální šetření bylo založeno na metodě rozhovoru s respondenty, na podkladě předem připraveného dotazníku. Rozhovor byl zrealizován v jedné ze základních škol ve Strakonicích. Dětem ve věku od sedmi do jedenácti let jsem pokládala jednotlivé otázky, z jejich odpovědí jsem získala důležité výsledky šetření, které poté potvrdily či vyvrátily mé hypotézy.
Význam a vliv prostředí na formování osobnosti dítěte
CHODOROVÁ, Alena
Práce srovnává podmínky pro vývoj dítěte v rodině, která má problémy se zvládáním péče s prostředím v dětských domovech, kde děti po odejmutí z původních rodin vyrůstají.Vydefinovala jsem rodinu obecně, její velký význam pro rozvoj jedince. Popsala jsem změny současné rodiny oproti klasickému modelu a s tím související problémy působící při výchově dětí. Dále jsem se zaměřila na možnosti sociální práce s problematickými rodinami při snaze o co nejkvalitnější sanaci rodin. Poukázala jsem na přednosti i problémy náhradní rodinné péče. V další části jsem popsala aspekty ústavní péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.