Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 409 záznamů.  začátekpředchozí381 - 390dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vývoj dítěte s dyslexií z pohledu rodičů.
MOTALÍKOVÁ, Andrea
Diplomová práce je zaměřena na dítě s poruchami čtení a psaní z pohledu rodičů. V práci je charakterizována problematika specifických poruch učení se zaměřením na dyslexii a další poruchy učení. Dále se zabývá možnými příčinami, diagnostikou a nápravou specifických poruch učení. Výzkumná část je zaměřena na vzdělávací vývoj dítěte s poruchou čtení z pohledu rodiče. Do jaké míry jsou rodiče informováni o problematice dyslexie, jak vnímají diagnózu u svého dítěte a jak je to ovlivnilo v přístupu k němu.
Co čteme předškolním dětem
ZVÁNOVCOVÁ, Luďka
Záměrem bakalářské práce je nahlédnout do světa pohádek a příběhů skrytého v knihách a předávaného dospělými současným dětem. V teoretické části na základě studia literatury pro děti předškolního věku je snahou upozornit na literárně hodnotná díla pro děti především v oblasti prozaických příběhů a pohádek v historickém i současném pohledu. Dále vyzdvihnout význam pohádek a příběhů pro předškolní děti. Praktická část zjišťuje vztah učitelek mateřských škol, rodičů a dětí ke knize. A to na základě dotazníkového šetření učitelek a rodičů a rozhovoru s dětmi. Poslední část práce je zaměřena na cestu za kvalitní literaturou pro děti.
Spolupráce školy a rodiny
ČERVENKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce školy a rodiny. Teoretická část mapuje uchopení této problematiky v kurikulárních dokumentech. Charakterizuje předškolní a základní vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní výchovu (RVP PV) a Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZŠ). Pozornost je také věnována roli učitele, rodiče i dítěte, kterou při této spolupráci sehrávají. Praktickou část tvoří výzkum, jehož cílem je charakterizovat odlišnosti spolupráce na různých typech škol (MŠ, 1.st.ZŠ a 2.st.ZŠ). Dále zjišťuji, jaké jsou zkušenosti rodičů a učitelů ze vzájemné spolupráce.
Rodina, dítě a jeho dětství
ROBOVÁ, Olga
Diplomová práce se zabývá současnou podobou rodiny, jejími hodnotami, výchovnými přístupy, formami vzájemné komunikace, rodinného uspořádání a jejím vlivem na život a chování dítěte. Teoretická část vychází z odborné literatury věnující se oblastem rodinného života, dítěti a výchově. Postupně jsou v ní zpracována jednotlivá témata, která s rodinou a výchovou souvisejí (typy rodiny, funkce rodiny, výchovné styly atd.) Výzkumná část byla založena na kvalitativním přístupu, v jehož rámci byla provedena případová studie tří rodin s dětmi. Každá ze studií je podrobně rozpracována a odhaluje zákonitosti života a výchovných přístupů v současné rodině. Z výsledků této studie vyplývá, že současní rodiče dávají přednost demokratickému až liberálnímu stylu výchovy, který je mnohem náročnější, než po staletí užívaný autoritativní přístup. A že větší výchovný úspěch přijde pravděpodobně tam, kde je v rodině emocionálně pozitivní prostředí, rodiče jsou starostliví a stanovují jasná pravidla. Klíčová slova: rodina, rodiče, výchovné přístupy rodičů, rodinné prostředí, dítě, dětství, přístup k dítěti, výchova
Dítě jako spotřebitel a jeho vliv na rozhodovací procesy dospělých
Otipka, Michal ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Vysekalová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem reklamy a jejím působením na spotřebitelské chování dětí. Ty nejsou na rozdíl od dospělých schopny rozlišit mezi fikcí a realitou, tedy rozlišit, zda si reklamovaný předmět koupit pouze chtějí, nebo jej potřebují. Teoretická část práce přináší informace o tom, jakým způsobem se dnes reklama nejčastěji šíří, jak na zákazníka působí a na základě čeho se zákazníci ke koupi produktu rozhodují, jaké faktory ovlivňují zákaznické chování a jak reklamu vnímají jednotlivé věkové skupiny dětí. Informuje také o tom, jaká jsou specifika reklam určených dětem a jaké jsou aktuální trendy ve spotřebním chování dětí. Cílem práce je zjistit, jak televizní reklama ovlivňuje reálné spotřebitelské chování dětí v kontextu s tím, zda pochází z vícečlenné rodiny, v závislosti na tom, kolik času jim rodiče věnují, jakým způsobem jsou vychovávané apod. Zjišťováním těchto skutečností se zabývá praktická část diplomové práce.
Management komunitního portálu Jindřicháč
Svoboda, Petr ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Hiršová, Miloslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit obsahovou a organizační strukturu studentského internetového projektu Jindřicháč.cz, jehož hlavní náplní je podpora pozitivního rozvoje dětské osobnosti, nadání a vloh u dětí a jejich propojení s dalšími třemi cílovými skupinami - s rodiči, seniory a pedagogy.
Současné vztahy dětí a rodičů - křesťanský pohled
TALÁNOVÁ, Daniela
Bakalářská práce nabízí pohled na současné vztahy dětí a rodičů z křesťanského hlediska. Mapuje některé dílčí problémy těchto vztahů na základě dostupné křesťanské literatury a Bible. Srovnává podobnost vztahu Boha Otce a Jeho lidu se současnými vztahy dětí a rodičů. Popisuje jedinečný úkol rodičů " vést děti k víře a podobu vztahů z toho vyplývajících. Věnuje se vlivu přátel a partnerů dětí na vztahy v rodině. Pozornost obrací i na způsob volby správného povolání z pohledu křesťanské rodiny. Na příbězích lidí dokládá, že "teorie" přinášené křesťanskými autory jsou opravdu platné. Verši z Bible dokládá roli Boha Otce a nadčasovost a univerzálnost Bible jako "výchovné literatury".
Podpora rodiny nedonošeného a závažně nemocného novorozence a její rezervy z pohledu zdravotníků a rodičů
FIŠAROVÁ, Aneta
Základem podpory rodičů nedonošených dětí je, aby jim bylo umožněno účastnit se péče o své dítě, nést za ní odpovědnost a získávat vědomosti o stavu dítěte. V dnešní době, díky pokroku v lékařské péči, mají nedonošené děti stále lepší vyhlídky do života. Teoretická část je zaměřena na nedonošeného novorozence, péči o něj a zapojení rodičů do této péče. Dále je zde popsán vztah rodičů k dítěti a organizace pomáhající rodičům. Byly stanoveny tři cíle a z nich vyplývající otázky. Cílem bylo zmapovat informovanost ošetřovatelského personálu o rezervách v podpoře rodiny nedonošeného a závažně nemocného novorozence na specializovaných pracovištích, zjistit priority rodičů v této oblasti a porovnat oba dva pohledy. V praktické části byla zvolena metoda kvalitativního šetření. Šetření bylo prováděno pomocí nestandardizovaného rozhovoru s deseti respondentkami. Z toho (R1 - R5) byli maminky hospitalizované společně se svými dětmi na neonatologickém oddělení v Nemocnici České Budějovice. Respondentky (R6 - R10) byli z řad zdravotníků. Jednalo se o sestry pracující na neonatologickém oddělení v Nemocnici České Budějovice. Informace získané z rozhovorů byly zpracovány a dále analyzovány. Byly splněny všechny cíle. Zdravotníci vidí rezervy v časné podpoře obou rodičů a v tom, aby se neopomíjel partner. Byl dán podnět k navýšení kapacity pokojů pro maminky s dětmi. Pro rodiče je prioritou vidět novorozence co nejdříve po porodu, blízkost dítěte a mít dostatek informací. Velký význam má pro ně klokánkování a příběhy jiných rodičů. Největší oporou je jednoznačně partner. Bylo navrženo, že v nemocnici musí být laktační poradkyně a i psycholog znalý problematiky. Z porovnání obou pohledů vyplývá, že došlo ke shodě stanovisek rodičů a ošetřovatelského personálu.
Začlenění rodičů a osob blízkých do ošetřovatelského procesu u dětí s polytraumatem
ŠIMKOVÁ, Zuzana
Svou práci jsem zaměřila především na začlenění rodičů a osob blízkých do ošetřovatelského procesu u dětí s polytraumatem. Úrazy představují závažný zdravotnický, ekonomický a společenský problém na celém světě. Česká republika se řadí mezi státy s nejvyšší úmrtností dětí v důsledku úrazů. V České republice jsou úrazy nejčastější příčinou úmrtí dětí a mladých dospělých. Jedná se o třetí nejčastější příčinu úmrtí v celé populaci. Přestože úmrtnost na úrazy v poslední době mírně klesá, celkový počet úrazů naopak stoupá. Dle statistik dochází k nejzávažnějším úrazům v oblasti dopravy a nejčastějším místem vzniku úrazů je domov a škola. Má bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V praktické části jsem využila kvalitativního výzkumu k získání dat, která byla zpracovány formou kazuistik. Výzkum byl proveden na Dětské klinice Nemocnice České Budějovice a. s. u vybraných rodičů a osob blízkých v období od počátku roku 2009 do začátku roku 2010.
Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD - význam informovanosti rodičů a učitelů
KRATOCHVÍLOVÁ, Martina
Abstrakt Vliv sociálního prostředí na děti s diagnózou ADHD (význam informovanosti rodičů a učitelů) V současné době diagnostika syndromu ADHD u dítěte představuje pro rodiče, učitele, vrstevníky a celkově pro společnost náročnou zkoušku. Samozřejmě, že i dítěti, kterému je diagnostikován syndrom ADHD, způsobuje řadu problémů při inkluzi do společnosti. Nutností je, aby nejen dítě, rodiče a učitelé, ale i společnost byla dostatečně informována o syndromu ADHD a následně všichni dokázali vytvořit příznivé sociální prostředí, ve kterém je možno ambulantní léčbou velmi pozitivně ovlivnit vývoj dítěte. Tato práce se věnovala problematice vlivu sociálního prostředí na dítě s diagnózou ADHD. Cílem práce bylo zmapování informovanosti rodičů a učitelů o syndromu ADHD. Při zpracování dat byla použita metoda kvantitativního výzkumu pomocí dotazování. Dotazníky byly určeny rodičům dětí studujících na základních školách a učitelům pracujících v základních školách v Jihočeském kraji. Dotazníky byly anonymní, dobrovolné a obsahovaly 30 polootevřených a uzavřených otázek pro rodiče a učitele. K samotnému výzkumu bylo použito 100 ze 100 rozdaných dotazníků pro rodiče a 70 z celkového počtu 75 rozdaných dotazníků pro učitele. Návratnost dotazníků byla vysoká, u rodičů činila 100% a u učitelů 93%. Hypotéza H1 "Rodiče vyhledají pomoc u odborných pracovníků pro děti s příznaky ADHD" se potvrdila. Hypotéza H2 "Učitelé jsou dostatečně informováni o problematice dětí s ADHD" se také potvrdila. Hypotéza H3 "Učitelé dovedou poradit rodičům, jak a kde vyhledat odbornou pomoc" byla výzkumným šetřením také potvrzena. V otázkách týkajících se používání speciálních přístupů k dětem a spolupráce rodičů a učitelů se prokázala dobrá informovanost, ale její minimální využití v praxi. Z výzkumu dále vyplývá, že velkým problémem pro spolupráci je přesvědčení většiny učitelů, že v současné době je syndrom ADHD často vnímán jako omluva pro nevychované dítě. Také většina rodičů je přesvědčena, že učitelé neuplatňují speciální přístupy k dětem s diagnózou ADHD. Zlepšit by se měla edukační činnost v oblasti komplexního přístupu v péči o děti trpící syndromem ADHD, která bude založena na otevřené komunikaci mezi školou a rodiči. Nedílnou součástí bude spolupráce s externími odborníky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 409 záznamů.   začátekpředchozí381 - 390dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.