|
Využití asfaltových směsí typu RBL
Simkovič, Lukáš ; Hegr, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je teoretické seznámení s problematikou „Rich bottom layer“ a v praktické části porovnání parametrů tří asfaltových směsí pro podkladní vrstvy s použitím běžného silničního + modifikovaného asfaltu a modifikovaného pryžovým granulátem. Na těchto směsích jsou provedeny vybrané empirické a funkční laboratorní zkoušky (nízkoteplotní vlastnosti, odolnost vůči únavě, objemové hmotnosti) a moduly tuhosti a výsledky jsou vzájemně porovnány.
|
|
Funkční zkoušky na směsích zkušebního úseku s asfaltovým betonem s vysokým obsahem R-materiálu
Kučerová, Marcela ; Zajíček, Jan (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zkoušení asfaltové směsi typu asfaltový beton s obsahem R-materiálu a pokládku zkušebního úseku. Teoretická část se věnuje problematice používání R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka, jedná se zejména o specifika oživovacích přísad, stárnutí a výroby asfaltové směsi. Dále jsou uvedeny informace týkající se funkčních vlastností asfaltových směsí a vlivu R-materiálu na ně. Praktická část popisuje provádění zkoušek na směsích ACO 11+ a ACO 11+ s 50% R-materiálu a zkoušky na asfaltovém pojivu. Za účelem porovnání navržených směsí byly provedeny nízkoteplotní vlastnosti dle ČSN EN 12697-46 a moduly tuhosti dle ČSN EN 12697-26. V poslední části diplomové práce byly vzájemně porovnány výsledky naměřených hodnot s cílem určit míru oživení asfaltu. Z celkových výsledků zkoušek je vidět, že účinek oživovací přísady se projevil pozitivně. Nebylo však dosaženo požadovaného stupně omlazení.
|
|
Vlastnosti asfaltových směsí typu SMA s R-materiálem
Acuna Subia, Luis Carlos ; Hrbek, Kamil (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je ověření a porovnání vlastností asfaltových směsí typu asfaltový koberec mastixový, konkrétně směsi s označením SMA 11 S s modifikovaným asfaltovým pojivem PMB 45/80-55 nebo silničním asfaltovým pojivem 50/70 s pryžovým granulátem. Porovnání vlastností je provedeno pomocí funkčních zkoušek. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je rozebráno seznámení se s problematikou využívání směsi SMA, dále jsou uvedeny a popsaný vybrané pojmy, které se týkají recyklací netuhých vozovek. Pozornost je věnovaná zejména recyklaci vozovek v České republice s důrazem na recyklaci za horka na obalovně, která umožňuje zvýšené dávkování R-materiálu do asfaltových směsí. V praktické části jsou zpracovaný a vyhodnocený výsledky funkčních zkoušek směsi SMA 11 S, které byly odebrány ze zkušebního úseku.
|
|
Identification of rate type fluids suitable for modeling geomaterials
Tůma, Karel
V této práci studujeme a porovnáváme různé viskoelastické modely rychlostního typu, které jsou vhodné pro popis odezvy geomateriálů jako asfalt.Pomocí termodynamického přístupu navrženého Rajagopalem a Srinivasou (2000) odvodíme nové viskoelastické modely, které jsou zobecněním standardních modelů Oldroyd-B a Burgers. Rovněž ukážeme, že nové modely dosahují lepších výsledků při fitování experimentálních dat s asfaltem než dříve uvažované modely (Oldroyd-B, Burgers, Rajagopal a Srinivasa (2000)) a identifikujeme ty modely, které jsou schopné zachytit pozoruhodné chování asfaltu pozorované v nedávných experimentech (překmit momentu síly a dva relaxační mechanismy s rozdílnou časovou škálou). Dále provádíme počítačové simulace úloh zachycující proudění viskoelastických tekutin popsaných oběma standardními modely a nově odvozenými modely metodou konečných prvků jak na pevné, tak časově se měnící výpočetní oblasti. Procesy probíhající v deformující oblasti převedeme na pevnou výpočetní oblast použitím smíšeného Lagrangeova-Eulerova popisu (ALE metoda). Využitím odvozeného postupu simulujeme proces válcování asfaltu nebo vytváření vyjetých kolejí na silnici se skutečnými materiálovými parametry získanými předchozím nafitováním experimentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Identification of rate type fluids suitable for modeling geomaterials
Tůma, Karel ; Málek, Josef (vedoucí práce) ; Čadek, Ondřej (oponent) ; Vohralík, Martin (oponent)
V této práci studujeme a porovnáváme různé viskoelastické modely rychlostního typu, které jsou vhodné pro popis odezvy geomateriálů jako asfalt.Pomocí termodynamického přístupu navrženého Rajagopalem a Srinivasou (2000) odvodíme nové viskoelastické modely, které jsou zobecněním standardních modelů Oldroyd-B a Burgers. Rovněž ukážeme, že nové modely dosahují lepších výsledků při fitování experimentálních dat s asfaltem než dříve uvažované modely (Oldroyd-B, Burgers, Rajagopal a Srinivasa (2000)) a identifikujeme ty modely, které jsou schopné zachytit pozoruhodné chování asfaltu pozorované v nedávných experimentech (překmit momentu síly a dva relaxační mechanismy s rozdílnou časovou škálou). Dále provádíme počítačové simulace úloh zachycující proudění viskoelastických tekutin popsaných oběma standardními modely a nově odvozenými modely metodou konečných prvků jak na pevné, tak časově se měnící výpočetní oblasti. Procesy probíhající v deformující oblasti převedeme na pevnou výpočetní oblast použitím smíšeného Lagrangeova-Eulerova popisu (ALE metoda). Využitím odvozeného postupu simulujeme proces válcování asfaltu nebo vytváření vyjetých kolejí na silnici se skutečnými materiálovými parametry získanými předchozím nafitováním experimentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Nové světové poznatky s využitím asfaltů modifikovaných pryžovým granulátem
Jevínová, Alexandra ; Urbanec, Květoslav (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cestná infraštruktúra a služby poskytované v doprave sú neoddeliteľnou súčasťou každodenného života obyvateľov, prispievajú k ekonomického rastu, zvyšovaniu konkurencieschopnosti a prosperity spoločnosti. Rozvoj dopravnej infraštruktúry je rozsiahly, finančne i technicky náročný proces a v podmienkach Českej a Slovenskej republiky je v súčasnosti značne závislý od zdrojov z fondov EÚ. V poslednom období vzniká potreba nového prístupu k navrhovaniu a realizácii cestných komunikácií už od počiatočného projektového štádia v rámci výberu najvhodnejšieho riešenia v štúdii realizovateľnosti, až po ich realizáciu, berúc do úvahy aj možnosti opätovného využitia a recyklácie rôznych materiálov a surovín, ktoré inak končia na skládke odpadov. Jedným z takýchto materiálov sú opotrebované pneumatiky. Hlavným cieľom bakalárskej práce je overenie možnosti aplikácie odpadovej gumy v cestnom staviteľstve, so zameraním na technológiu asfaltu modifikovaného gumovým granulátom (CRmB) metódou mokrého procesu (kontinuálna výroba CRmB).
|
|
Návrh směsi typu asfaltový beton s obsahem R - materiálu
Kučerová, Marcela ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh a zkoušení asfaltové směsi typu asfaltový beton s obsahem R-materiálu. Teoretická část se věnuje problematice používání R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka, jedná se zejména o specifika během návrhu a výroby asfaltové směsi. Dále jsou uvedeny informace týkající se funkčních vlastností asfaltových směsí a vlivu R-materiálu na ně. Praktická část popisuje návrhy a provádění zkoušek na směsích ACO 11+ a ACO 11+ s 50% R-mat. Za účelem porovnání navržených směsí byly provedeny nízkoteplotní vlastnosti dle ČSN EN 12697-46 a tvorba trhlin pomocí jednoosé zkoušky tahem dle ČSN EN 12697-46.
|
|
Problematika použití R - materiálu do asfaltových směsí
Zítka, Patrik ; Kašpar, Jiří (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou použití R-materiálu do asfaltových směsí. V teoretické části jsou rozebrány druhy recyklace netuhých vozovek a způsoby přidávání R-materiálu do asfaltových směsí. Praktická část se věnuje návrhu a laboratorní výrobě asfaltových vrstev pro ložní vrstvy ACL 16 +. Obsah R-materiálu ve směsích je 0 %, 20 %, 25 % a 30 %. Jako přísada pro změkčení R-materiálu se použil rejuvenátor EVOTHERM MA3. Na jednotlivých směsích jsou porovnány parametry zkoušek – odolnost proti trvalým deformacím, odolnost vůči účinkům vody a nízkoteplotní vlastnosti.
|
|
Problematika zvyšování podílu R - materiálu v asfaltových směsích
Urbanec, Luboš ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je problematika asfaltových směsí se zvyšujícím se podílem R-materiálu. V teoretické části práce jsou definovány pojmy recyklace a R-materiál a popsány druhy recyklace. Praktická část se věnuje výrobě a zkoušení asfaltových směsí s různým obsahem R-materiálu. Navrhovaná asfaltová směs je asfaltový beton pro podkladní vrstvy ACP22+. Obsah R-materiálu ve směsích je 0%, 30%, 50% a 70%. Jako speciální přísada pro změkčení asfaltu z R-materiálu se používá přísada STORFLUX. Pro každou směs jsou stanoveny moduly tuhosti asfaltové směsi a určeny únavové charakteristiky asfaltové směsi. Zjištěné vlastnosti jsou porovnávány pro různé zastoupení R-materiálu.
|
|
Zálivky spár CB krytů
Doseděl, Jan ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou asfaltových zálivek cementobetonových krytů. V praktické části je experimentálně zkoušeno modifikované asfaltové pojivo před procesem a po procesu stárnutí. Na vzorcích asfaltového pojiva byly provedeny zkoušky penetrace, kroužek a kulička, resilience a vratná duktilita.
|