Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rodinného prostředí na rozvoj hudebnosti dítěte v předškolním věku
Šmejkalová, Karolína ; Šobáňová, Barbora (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce bude zkoumat vliv rodiny na rozvoj hudebnosti dítěte předškolního věku. Teoretická část shrne dosavadní poznatky v oblasti hudebnosti dítěte ve věku do 6 let. Praktická část bude zaměřena na výzkum v mateřských školách. Pomocí dotazníkové metody budou zjišťovány informace o aktuálních podmínkách pro rozvoj hudebnosti dětí v rodinném prostředí. Otázky budou určeny rodičům, které bych ráda osobně oslovila v mateřských školách na Chomutovsku. Výsledky výzkumu budou porovnány se staršími údaji doc. PaedDr. Miloše Kodejšky, CSc, který v uplynulých letech provedl podobný výzkum ve stejném okrese. Klíčová slova Předškolní dítě, vývoj předškolního dítěte, rodina, hudební schopnosti
Rozvoj hudebnosti u dětí se specifickými poruchami učení
Chlebcová, Helena ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce nese název rozvoj hudebnosti u dětí se specifickými poruchami učení. Zaměřuje se na rozvoj hudebních schopností u dětí mladšího školního věku, které mají stanoven diagnózou specifické poruchy učení a chování. Práce je rozčleněna do dvou hlavních částí, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické kapitole jsou na základě odborné literatury vysvětleny některé základní pojmy, které souvisí s touto problematikou. Jsou zde uvedeny informace týkající se poruch učení a chování, termíny jako hudebnost, dovednost, hudební schopnost a stručný popis psychomotorického a hudebního vývoje dítěte. Praktická část práce se věnuje zjištění úrovně hudebních schopností u dětí se specifickými poruchami učení a chování. Obsahuje tři kazuistiky dětí s těmito obtížemi. Dále je zde uvedeno několik doporučení a návrhů pro lepší rozvoj hudebnosti u těchto dětí. Součástí této části je i shrnutí zjištěných informací a zhodnocení odlišností v hudebním rozvoji dětí s výukovými obtížemi oproti dětem bez obtíží. Práce je svým zaměřením kvalitativního charakteru a k jejímu vyhotovení bylo použito technik pozorování, analýzy dokumentů, rozhovoru volného a polostrukturovaného.
Rozvoj hudebnosti u dětí předškolního věku před vstupem do ZUŠ
Koudelková, Iva ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
V teoretické části bakalářské práce studentka zhodnotí přípravu předškolních dětí v mateřské škole ke vstupu do základní umělecké školy a srovná ji se současným pojetím, které vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro ZUV. V praktické části bude charakterizovat teorii hry u předškolních dětí a základní hudební schopnosti, které v následující praktické části bude zkoumat. Na počátku výzkumu uskuteční zkoušku hudebnosti dětí v dané mateřské škole. Prostřednictvím experimentu, který bude mít několik lekcí, se zaměří prostřednictvím dětských her na rozvoj základních hudebních schopností. Následně kandidátka opět vykoná zkoušku hudebnosti a srovná výsledky zkoušky hudebnosti na počátku a na konci experimentu. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, hudební schopnosti, mateřská škola, základní umělecká škola, Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcově vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, diagnostika hudebnosti
Rozvoj poslechu s porozuměním a jeho vazba na hudební nadání žáků
KUČEROVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá rozdíly v kvalitě fonematického poslechu a poslechu s porozuměním u žáků s nadprůměrnými a podprůměrnými hudebně-sluchovými schopnostmi. Cílem práce je kvantitativně srovnat výsledky z obou testů. V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska poslechu s porozuměním, fonematického poslechu a hudebních schopností a dovedností. Je pojednáno o hudebně-sluchových schopnostech, jejich vývoji a vlivu na poslechové dovednosti v němčině včetně výzkumů v oblasti jiných jazyků. V praktické části jsou pomocí testů zjišťovány míra porozuměním německému textu a míra fonematické gramotnosti žáků v němčině, které jsou dále porovnávány u hudebně nadprůměrné a podprůměrné skupiny. Výsledky práce jsou využitelné pro výuku poslechu s porozuměním, popř. pro rozvoj fonematického sluchu.
Počátky hudební inteligence: vývoj hudebních schopností u dětí v předškolním věku
Sedláčková, Alžběta ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hudebními schopnostmi u dětí v předškolním věku. V rámci práce byl realizován příčný výzkum v mateřské škole, při kterém byl zkoumán postup ve vývoji hudebních schopností u dětí v předškolním věku, dále rozdíly mezi dívkami a chlapci v této oblasti. Také byly zkoumány souvislosti mezi hudebním prostředím v rodině a hudebními schopnostmi dětí. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o hudebních schopnostech, které byly zkoumány ve výzkumu a o vývoji hudebních schopností, přičemž je kladen důraz především na předškolní období. Empirická část se nejprve věnuje popisu realizovaného výzkumu (např. popis metod zkoumání hudebních schopností, charakteristiky vyšetřovaných souborů), následně jsou prezentována získaná data a nakonec jsou výsledky analyzovány. Průměry výsledků dětí v testu hudebních schopností jsou porovnávány dle různých kritérií (dle věku, pohlaví a hudebního prostředí v rodině), výsledky dětí jsou také porovnávány pomocí statistických metod.
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3-6 let a jejich využití v praxi
Martínková, Hana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3 - 6 let a jejich využití v praxi Teoretická část diplomové práce shrnuje poznatky o současném pojetí hudební výchovy v mateřské škole, popisuje hudební schopnosti a postavení hudebních činností v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V práci jsou také charakterizovány jednotlivé složky hudební výchovy, jako jsou pěvecké, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové činnosti. Praktická část se skládá ze dvou částí. První část obsahuje zmapování aktuální situace v oblasti didaktických materiálů pro děti předškolního věku. Výzkumnou metodou se stalo dotazníkové šetření, v němž byla zjišťována šíře a zdroje hudebních materiálů, které využívají pedagogové v praxi s dětmi předškolního věku. Druhá část je metodická a zahrnuje zpěvník, ve kterém jsou notové záznamy konkrétních písní, objevující se při práci v mateřských školách.
Porovnání významu posturální funkce pěveckého projevu u dětí předškolního věku
Malá, Daniela ; Koverdynský, Luděk (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Práce se věnuje vlivu posturálního svalstva na pěvecký projev dětí předškolního věku a propojení mezi držením těla a dechem. Za cíl si práce klade nejen objasnění této problematiky, ale především vytvoření metodiky cviků, která povede ke zlepšení zpěvu dětí. Výzkumná část práce se zabývá ověřením vytvořené metodiky na heterogenní skupině dětí předškolního věku. K práci je přiloženo CD s audio nahrávkami pěveckých projevů dětí, které potvrzuje závěry, ke kterým během experimentu došlo.
Lidové obyčeje a jejich využití v hudebních činnostech v mateřské škole
Stejskalová, Kateřina ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití lidových obyčejů v hudebních činnostech v mateřské škole a jejich vlivem na rozvoj hudebních schopností. Přináší přehled lidových svátků v průběhu roku. Práce prozkoumává využití lidových zvyků v hudebních činnostech v mateřské škole a na základě tohoto průzkumu jsou vytvořeny náměty řešení jak uplatnit lidové zvyky v hudebních činnostech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.