National Repository of Grey Literature 347 records found  beginprevious333 - 342next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Factors influencing students of universities in Czech Republic while choosing their holiday
Jadroňová, Daniela ; Valentová, Jana (advisor) ; Dragula, Ladislav (referee)
Youth represents the most rapidly growing segment of travellers in the world tourism. Students enjoy travelling due to creating new social bonds with other people, discovering other parts of the world, learning something new about different cultures and having experience they haven't dreamt of. Each student is unique. However, there are factors that influence all of them. The first part of this project was to interpret main determinants and youth segment. The second part consists of questionnaire with answers received from different students. And last of all, third part represents the analysis of the interaction of the factors that influence young people in Czech Republic.
Business tasks at universities
Malček, Michal ; Chlapek, Dušan (advisor) ; Kahoun, Jindřich (referee)
Thesis goes through the system and the economic aspects of mutual influences between universities and business environment to the usability of student knowledge in the real corporate environment. The most important part of the theory chapter is a description and evaluation of the various forms of cooperation between students, academics and business. Then there is a follow-up discussion about the role of web technologies in the process of cooperation of these entities. On this basis, the next chapter continues with the interpretation of calculations of economic data, outputs from own surveys and also the interpretation of the findings of several external analysis. The main objective of analytical chapter is to at least particularly reveal and evaluate market opportunities in the mediation of selected forms of cooperation. The final part of the work is a response to identified opportunities in form of the project concept.
Market research consumer goods and services
Šramotová, Martina ; Bártová, Hilda (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee)
The thesis examines the dental hygiene market. It desribes a methodology for marketing research. By the help of questionnaire survey it explores buying habits of university students. The practical part presents the results of research and forms recommendations.
The research of student´s requirements for ideal habitation
Jůzl, Ondřej ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Baňka, Jiří (referee)
Tématem této práce je průzkum požadavků na ideální bydlení. Cílovou skupinou jsou studenti vysokých a vyšších odborných škol. Výzkum je zaměřen na požadavky, které se týkají zejména prvního bydlení po ukončení studia. Práce si klade za cíl odhalit představy studentů o ideálním bydlení, rozpoznat možné budoucí trendy, zjistit jaké aspekty jsou při výběru nemovitosti nebo bydlení nejdůležitější. Dále také poukazuje na rozdílné názory mužů a žen, či různých věkových skupin studentů. Průzkum probíhal od 1.12.2006 do 15.12.2006 a odpovědělo na něj 232 respondentů. Mezi dotázanými bylo 121 žen a 111 mužů. Jedná se o studenty z různých vysokých škol. Pro účely výzkumu jsem zvolil on-line metodu, tedy metodu sběru dat pomocí internetu. První část práce je teoretická. Je zde rozebrána metodika marketingového výzkumu, jeho členění a celkový proces výzkumu. Druhá část je zaměřena na sekundární výzkum a analýzu sekundárních dat. Samotný primární výzkum je v části třetí. Zde jsou rozpracována data z dotazníků a interpretovány výsledky průzkumu. Závěr této práce je věnován stručnému shrnutí celého průzkumu. Dokument také obsahuje přílohy, ve kterých jsou tabulky četností a dotazník.
Spokojenost zákazníků s nákupy přes internet
Holá, Eva ; Plášková, Alena (advisor) ; Meloun, Luboš (referee)
Tématem této bakalářské práce je spokojenost zákazníků s nákupy přes internet. Cílem práce je zhodnotit, jak jsou studenti spokojeni s internetovými nákupy, jak často a co nakupují, jaké jsou výhody a nevýhody těchto nákupů a možná doporučení do budoucnosti pro obchodníky i pro zákazníky. K tomuto účelu jsem sestavila dotazník, který má 11 otázek. Dotazovanými jsou studenti vysokých škol.
.
Pecen, Pavel ; Lorencová, Hana (advisor) ; Gruber, Jan (referee)
Vedení a motivace studentů ve skupině
Project for web support for students of Informatics
Herout, Jan ; Benáčanová, Helena (advisor) ; Toman, Prokop (referee)
In the thesis, I deal with a present problem of web support for students, concretely for students of Informatics, taught by Faculty of Informatics and Statistics of The University of Economics, Prague. I offer three different variants of new model of the student web support, based on my own experience with the current model. Each variation is built on the navigation schema. At the end of the thesis I compare all three variants in two different ways. On the results of this comparison I set a final way how to rebuilt the students web support.
Proposal of Media campaign for Student SMS Gratis
Engel, Filip ; Mottlová, Libuše (advisor) ; Téglássy, Rudolf (referee)
Práce mapuje dosavadní komunikaci Vodafone a srovnává s konkurenty. Teoreticky shrnuje výhody a nevýhody jednotlivých mediatypů. Představuje novou službu a navrhuje možnost její propagace.
Analysis of image STUDENT AGENCY
Stejskalová, Daniela ; Indrová, Jarmila (advisor) ; Svobodová, Iva (referee)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou firemní image a smyslem jeho řízení z pohledu marketingu i z pohledu managementu v oblasti cestovních kanceláří. Práce obsahuje celkem pět kapitol. První kapitola se zabývá významem pojmu image obecně a způsobem jeho výzkumu. Druhá kapitola charakterizuje ?corporate identity? jako nástroj budování firemní image. A třetí kapitola shrnuje základní pravidla budování image. V návaznosti na část teoretickou jsou ve čtvrté kapitole popsány složky firemní identity společnosti Student Agency a jejich vliv na image Student Agency. Poslední, pátá kapitola, se zabývá výzkumem image Student Agency mezi zákazníky v porovnání s konkurenční firmou GTS International.
Vliv školného na financování vysokých škol
Razimová, Jana Bc. ; Stejskalová, Irena (advisor) ; Bláha, Martin (referee)
Cílem diplomové práce je analyzovat systém financování vysokých škol. Zvláštní pozornost bude věnována problematice školného. Jak školné může ovlivnit financování vysokých škol a jak ovlivní finanční situaci rodin studentů.

National Repository of Grey Literature : 347 records found   beginprevious333 - 342next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.