Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 355 záznamů.  začátekpředchozí325 - 334dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Odměňování zaměstnanců ve veřejné správě
Stejkozová, Anna ; Pěkná, Jitka (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Jaroslava (oponent)
Práce nejprve teoreticky vymezuje oblast odměňování ve veřejné správě, především v České republice, a to jak z pohledu odborníků na právní vědu, tak skrze ekonomické teorie obecnějšího charakteru zabývající se byrokracií a veřejným sektorem a také náhledy sociologie. Problematiku odměňování také zasazuje do historického kontextu a všímá si také jejího současného průmětu do fungování státu, a to na Filipínách, v Portugalsku a na Novém Zélandu. Na tomto základě v analytické části pak pojmenovává a vymezuje nejzávažnější problémy bránící správnému fungování odměňování zaměstnanců ve veřejné správě, a to formou otázek. Především problém odpovědnosti v souvislosti s právním nastavením celého systému. Nakonec hledá na dané otázky odpovědi, jejich řešení, a to hlavně skrze osvědčené praktické zkušenosti a názory odborníků z oboru.
Analýza a komparace CSR aktivit v sociální oblasti u firem působících na českém trhu
Würtherle, Jiří ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Švábková, Eva (oponent)
Cílem práce je zhodnotit úroveň CSR aktivit firem na českém trhu v sociální oblasti a zjistit, jak firmy na českém trhu CSR vnímají. Práce vychází z pojetí CSR z hlediska etiky. Na základě několika teoretických konceptů je v práci vyvinuta metodika, jak CSR aktivity firem hodnotit. Následně jsou tímto způsobem vyhodnoceny aktivity dvou firem na českém trhu, které se aktivně hlásí ke konceptu CSR. Tyto firmy mají představovat špičku v CSR na českém trhu. Jiný úhel pohledu poskytuje v práci širší skupina firem, mezi nimiž je proveden výzkum. Ten je zaměřen na CSR aktivity firem a vnitřní i vnější vnímání CSR. Analyzovány a komparovány jsou firmy podle počtu zaměstnanců (malé, střední a velké) a podle místa hlavního sídla (české a zahraniční). Na základě poznatků z analýz je předložena sada doporučení.
Přeprava nadrozměrného sportovního vybavení v letecké dopravě
Draštík, Pavel ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Krystl, Filip (oponent)
Tato práce se věnuje tématu přepravy nadrozměrného sportovního vybavení v letecké dopravě především s ohledem na odpovědnost leteckých dopravců v případě jeho zničení, ztráty, poškození nebo zpoždění. Zvýšená pozornost je věnována přepravě surfového vybavení na konkrétních relacích - Praha - Kanárské ostrovy a Praha - ostrov Bali v Indonésii. Cílem práce je potvrdit nebo vyvrátit nevyhovující situaci na poli přepravy nadrozměrného sportovního vybavení v letecké dopravě, k tomuto úcělu byl proveden vlastní průzkum.
Odpovědnost zaměstnanců za škodu
Horová, Kateřina ; Soušková, Milena (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá právní úpravou odpovědnosti za škodu v pracovním právu, konkrétně odpovědností za škodu způsobenou zaměstnancem. Hlavní část práce vymezuje důležité pojmy související s odpovědností zaměstnanců, popis jednotlivých typů odpovědnosti a porovnání těchto typů. Na popisnou část navazuje kapitola věnovaná příkladům z praxe, která poskytuje názorné ukázky běžně řešených problémů. Práce zároveň hodnotí komplexnost a úroveň právní úpravy odpovědnosti zaměstnanců za škodu v ČR.
Odpovědnostní řízení a jeho informační zajištění
Valík, Vladimír ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Šošovička, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá odpovědnostním řízením a jeho informačním zajištěním odpovědnostně orientovaným účetnictvím. Cílem této práce je navrhnout systém odpovědnostního řízení konkrétního podniku. První část práce se zabývá teoretickými aspekty odpovědnostního řízení a informačního zajištění. Tato část je rozvržena do tří kapitol. První kapitola zobrazuje předpoklady odpovědnostního řízení, druhá kapitola již pojednává o odpovědnostně orientovaném účetnictví. Poslední kapitola teoretické části se zabývá hodnocením odpovědnostních středisek. Druhá část práce, o které pojednává jedna rozsáhlá kapitola, se zabývá odpovědnostním řízením v konkrétním podniku.
Společenská odpovědnost firmy na trhu alkoholických nápojů
Doškářová, Pavlína ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šaršon, Vít (oponent)
Diplomová práce analyzuje problematiku společenské odpovědnosti firem, přičemž se především zaměřuje se na aktivity Plzeňského Prazdroje. Obsahuje výzkum, který měl za cíl ukázat efektivitu společenské odovědnosti a zjistit prostor pro ještě vyšší efektvitu společenské odpovědnosti Plzeňského Prazdroje. Nakonec v práci najdete shrnutí nejpodstatnějších závěrů a doporučení dalších kroků.
Dítě jako dobrý "job", nebo spíše zátěž pro rodinu?
VEBROVÁ, Petra
Práce se zabývá problematikou dvojího pohledu na význam dítěte pro rodinu. V prvním z nich je dítě bráno jako omezující faktor (zátěž), ve druhém jako možný zdroj příjmů (výhoda). Práce obsahuje teoretickou i praktickou část. Cílem práce je popsat současnou situaci na poli sociální (a rodinné) politiky ve vztahu k rodinám a ozřejmit, zda její opatření mohou skutečně ovlivňovat, popř, do jaké míry, postoj rodin k rodičovství
Strach při výkonu ošetřovatelské profese
PROKOPOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá povoláním všeobecných sester, jejich schopností komunikace a spolupráce v týmu, jejich možnými obavami při výkonu profese a odpovědností, kterou s sebou povolání zdravotníka nese.
Horolezectví jako cesta k získání odvahy ve víře?
KALAS, Petr
Základním úkolem práce je odpovědět na otázku, jestli horolezectví, jako jedna z volnočasových sportovních aktivit, může člověku nabídnout hodnoty podstatné k jeho životu. Stěžejní kapitola, která se zaměřuje na horolezecké hodnoty, se skládá ze dvou částí. První část {--} teoretická uvádí příklady několika hodnot, které jsou pro horolezectví důležité. Druhá část {--} praktická vychází z ankety, uspořádané mezi horolezci. Obě dochází k závěru, že horolezectví je inspirujícím sportem i pro nehorolezce. Pro plnohodnotný život je však podstatná především odvaha převzít za svůj život odpovědnost. Teprve pro takového člověka je horolezectví inspirující aktivitou.
Sestra jako manažer rizik ve zdravotnických zařízeních 21. století
LAŠTOVKOVÁ, Marie
Hlavním záměrem diplomové práce bylo zmapovat aktivity sestry - manažera rizik ve vybraných zdravotnických zařízeních. Prvním cílem bylo zmapování současného stavu akreditačních řízení v České Republice - počtu akreditovaných zařízení a typu akreditace. Dalším cílem bylo zjistit, ve kterých zdravotnických zařízeních se vyskytuje sestra - manažer rizik či kdo ve zdravotnických zařízeních má management rizik v kompetenci. Třetím cílem bylo prozkoumání aktivit sestry - manažera rizik. Pro dosažení těchto cílů byly stanoveny tyto výzkumné otázky: 1. Jaký je současný stav akreditačních řízení v České republice? 2. Ve kterých akreditovaných zařízeních existuje sestra - manažer rizik? A třetí výzkumná otázka: Jaké jsou aktivity a role sestry - manažera rizik? (jaké provádí činnosti při výkonu funkce, zda cítí změnu v poskytování ošetřovatelské péče, se kterými riziky a mimořádnými událostmi se ve svém zařízení nejčastěji setkává a jaká jsou jejich řešení, jaká je úroveň komunikace mezi účastníky v procesu řízení rizik v daném zařízení, jaké výhody spatřuje v managementu rizik). Výzkumné šetření bylo provedeno s respondentkami ze zdravotnických zařízení, která byla ochotna ke spolupráci. Provedené výzkumné šetření je šetřením kvalitativním. S respondentkami byly vedeny nestandardizované rozhovory dle struktury kategorizovaných otázek. Následně byly provedeny přepisy rozhovorů, analýza a kategorizace dat v tabulkách podle rámcové analýzy Ritchieho a Spencera. Z šetření vyplynuly odpovědi na výzkumné otázky. V žádném ze zařízení, která na dotazy odpověděla, se funkce sestry - manažera rizik nevyskytuje. Aktivity v rámci managementu rizik přebírají pracovníci na jiných pozicích, většinou se jedná o manažery kvality, hlavní sestry či auditory. Přesné zastoupení těchto funkcí je přehledně zpracováno v přiložených grafech. Na výzkumnou otázku č. 3 jsme dostaly v rozhovorech velké množství odpovědí: například sestry, které mají v kompetenci management rizik plní zejména role komunikátorů, obhájkyň, autorů, auditorů či mentorů. Při výkonu své funkce pozorují oproti minulosti změny v odpovědnosti sester, aktivitě pacientů, větší transparentnost, kvalitu a bezpečí poskytované péče. Podrobně popisují rizika a mimořádné události, se kterými se na svých pracovištích setkávají a jakým způsobem je řeší. Výhody v managementu rizik vidí respondentky především v tom, že je dobrým nástrojem k obhajobě pacientů, ale hlavně sester, nástrojem ke zvyšování odpovědnosti a aktivity pacientů a zvyšování kvality a bezpečí poskytované péče. Všechny odpovědi jsou přehledně zpracovány do tabulek a diskutovány s námi získanými poznatky z odborné literatury a zkušenostmi. Výsledky práce bude možné poskytnout zdravotnickým zařízením, ve kterých bylo výzkumné šetření provedeno, mohlo by být poskytnuto kompetentním institucím a dále v podobě informační brožury sestrám a ostatním pracovníkům ve zdravotnictví. Také bychom navrhovaly vyšší úroveň edukace o možnostech managementu rizik, úpravu legislativy - kompetencí, stanovení jasných postupů a pravidel a úpravu vzdělávání v managementu rizik tak, aby zavedení tohoto nástroje bylo sjednoceno a stalo se přístupným pro všechna zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 355 záznamů.   začátekpředchozí325 - 334dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.