|
Direct selling of Provident Financial - comparison with competition and proposal of stimulation
Opekarová, Jitka ; Jakubíková, Dagmar (advisor) ; Libra, Gustav (referee)
Cílem diplomové práce je porovnání systému řízení přímého prodeje s přímými i nepřímými konkurenty. Práce je členěna do teoretické a praktické části. Teoretická část pojednává o problematice přímého prodeje v ČR i ve světě, poodhaluje fenomén multi-level marketingu a pyramidových her. Analyzuje zadlužování českých domácností a zmiňuje se o benchmarkingu. Praktická část se zabývá popisem řízení systému přímého prodeje společnosti Provident Financial a oslovených konkurentů. Stěžejní část práce tvoří hodnocení těchto systémů metodou polaritního a konkurenčního profilu. Z hodnocení vyplývají návrhý a doporučení pro společnost Provident Financial.
|
|
Functional efficiency of the municipal subjects owing to the implementation of the quality system
Jašková, Petra ; Ševčík, Miroslav (advisor) ; Peková, Jitka (referee)
V diplomové práci se věnuji analýze vlivu implementace jednoho ze systémů řízení jakosti na subjekt územní samosprávy. V první kapitole proto uvádím základní definice a pojmy územní samosprávy. Zaměřuji se na kvalitu ve veřejné správě, na její vývoj a důvody, které vedou veřejnou správu k implementaci a využívání metod řízení kvality. Z možných metod kvality jsem si vybrala systém řízení jakosti pomocí sebehodnocení ? Common Assessment Framework (CAF) a hledám přínosy, které subjekt územní samosprávy může díky modelu CAF získat. Následně analyzuji jednotlivé kroky, které úřad při zavedení systému sebehodnocení musí provést. V závěru této práce analyzuji kvalitativní a kvantitativní přínosy modelu CAF pro občany, zaměstnance, společnost a pro konečné hospodaření úřadu.
|
| |
|
Moderní informační infrastruktura organizace - na konkrétním případě
Žemlička, Jan ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Slabý, Jiří (referee)
Diplomová práce se zabývá problematikovu budování informační infrastruktury organizace. V první, teoretické, části se zabývá obecně pojmem informace, jejími atributy, významem a účelem, který přestavuje pro současné podniky jeden z klíčových faktorů úspěchu. V druhé, praktické, části naznačuje na konkrétním případě možnosti budování informační infrastruktury na platformě produktů společnosti SAP, s ohledem na organizační a uživatelské požadavky.
|
|
Návrh systému personálního řízení v RP Komponent, s.r.o.
Vaněčková, Petra ; Dvořáková, Zuzana (advisor)
Cílem práce je provést rozbor personální práce ve firmě RP Komponent, s.r.o. a zpracovat návrh na zavedení systému personálního řízení včetně personálního řešení obsazení pozice finančního ředitele. V teoretické části se práce opírá nejen o teorii řízení lidských zdrojů, ale rozebírá i témata pracovní motivace, stresu jako faktoru snižujícího pracovní výkonnost a firemní kultury a jejich souvislost s tématikou personálního řízení. Situace ve firmě je demonstrována na konkrétních příkladech, práce obsahuje praktické návrhy jak situaci řešit.
|
|
The experiences of the system quality implementation on the municipalities with accent on the decrease of the budget costs
Andrýsová, Magda ; Ševčík, Miroslav (advisor) ; Peková, Jitka (referee)
V teoretické části se věnuji vymezení územní samosprávy, obcí s důrazem na jejich hospodaření. Následuje definice pojmu kvalita ve veřejné správě s vysvětlením důvodů, které municipality vedou k modernizaci jejich úřadů. Upozorňuji na problémy, se kterými se při implementaci mohou municipality setkat. Další kapitola obsahuje popis metod modernizace územní samosprávy, které jsou nejčastěji používány v České republice. Analytická část je zaměřena na popis implementace normy ISO 9001 na konkrétním subjektu územní samosprávy ? úřadu městské části Praha 10 s akcentem na zjištění vlivu na spokojenost občanů, zaměstnanců a efektivnost probíhajících činností. Následuje rozpočtová analýza, kdy nejprve vysvětlím současné trendy v rozpočtech obcí a potom se pokouším najít ty položky v rozpočtu ÚMČ Praha 10, kde lze dosáhnout úspor v důsledku zavedení systému kvalitního řízení. Následně se snažím odhadnout výši úspor, které by byly realizovány v národohospodářském hledisku, pokud by systémy kvalitního řízení byly zaváděny plošně po celé České republice.
|
|
Japonský styl řízení
Rašpl, Martin ; Kubešová, Vlasta (advisor) ; Hroudová, Eva (referee)
V manažerské praxi se můžeme setkat s mnoha rozdílnými přístupy k řízení firem. Jedním zcela osobitým přístupem je Japonský styl řízení. Japonský styl řízení byl vždy v popředí zájmu, o jeho úspěšnosti mluví vysoká ekonomická úroveň Japonska. V České Republice vzrůstá počet japonský firem, které s sebou přinášejí i svojí firemní kulturu. V jaké míře jsou japonské přístupy úspěšné v jiných kulturních podmínkách, tak na to se snaží odpovědět tato práce. Je zde rozebírán japonský systém řízení, řídící metody a styl s jakým jsou uplatňovány. V průběhu práce jsou vyzdviženy klady a přínosy těchto přístupů, ale je zde upozorněno i na jejich negativní stránky. Předmětem analýzy jsou 2 největší japonské firmy u nás, jejich problémy, se kterými se firmy potýkaly při vstupu na český trh.
|
|
Members? performance evaluation system in AIESEC Prague
Samek, Michal ; Lukeš, Martin (advisor) ; Hanzlíková, Milana (referee)
V této diplomové práci jsem nejdříve nastínil pojetí a význam postavení hodnocení pracovníků v systému řízení lidských zdrojů. Dále jsem popsal cíle a přínosy hodnocení v organizaci. Zabýval jsem se také předpoklady úspěšného využití výsledků hodnocení v praxi, resp. chybami, kterých je třeba se vyvarovat. V následující analytické části této práce jsem na základě empirického výzkumu navrhl systém hodnocení členů, což bylo cílem této diplomové práce. Při tvorbě systému jsem vycházel z teoretických poznatků, které jsem čerpal z příslušné odborné literatury, ale také z konkrétních požadavků na tento systém, stanovených při konzultacích s prezidenty AIESEC Praha a dále získaných v empirickém výzkumu od výkonného výboru místní pobočky, vedoucích týmů, členů a dále při praktickém testování jednotlivých součástí systému hodnocení. Navrhl jsem především metodu hodnocení, hodnotící formuláře a další podpůrné dokumenty, jejichž strukturu jsem detailně popsal. Vymezil jsem smysl zavedení nového systému, kdo bude hodnotitelem, na koho se bude hodnocení vztahovat, periodicitu, fáze hodnocení a využití výsledků hodnocení. Celý návrh systému lze považovat za okamžitě využitelný v personálním řízení AIESEC Praha, ale současně též otevřený k dalším úpravám, které si vyžádá praktické využívání v realitě organizace.
|
| |
| |